BACK TO
TOP
Honey Insider

Μέλι βοτάνων στα νέα όνειρα του Νίκου Κουτσιανά

Η εταιρεία symbeeosis συμπυκνώνει το νέο επιχειρηματικό εγχείρημα του φαρμακοποιού που καθιέρωσε στις διεθνείς αγορές τα καλλυντικά με βάση τα προϊόντα της μέλισσας και τώρα επενδύει στην οργάνωση ομάδων μελισσοκόμων με απώτερο στόχο το βιολειτουργικό τρόφιμο.

40_8

Πέτρος Γκόγκος

109
0

Εάν η αναγέννηση του ελληνικού μελιού μπορεί να θεωρηθεί «βαριά» έκφραση, τότε τουλάχιστον η ανανέωση και ο εκσυγχρονισμός του παραγωγικού μοντέλου μπορούν να περιγράψουν με ακρίβεια μία προσπάθεια που γίνεται αυτήν τη στιγμή στην εγχώρια αγορά. Λόγος για την Symbeeosis, το νέο επιχειρηματικό εγχείρημα του Νίκου Κουτσιανά, του φαρμακοποιού που καθιέρωσε στις διεθνείς αγορές τα καλλυντικά με βάση τα προϊόντα μέλισσας. Με 5,5 εκατ. ευρώ επενδυμένα στον τομέα της έρευνας και ταυτόχρονα την οργάνωση ομάδων μελισσοκόμων που εστιάζουν στην παραγωγή πιστοποιημένα βιολογικού μελιού, ο Νίκος Κουτσιανάς κάνει το μεγάλο βήμα προς το βιολειτουργικό τρόφιμο. Μαζί με την ομάδα του ετοιμάζονται να διαθέσουν στην αγορά υψηλών προδιαγραφών προϊόντα μελιού και βοτάνων σε μια προσπάθεια σύνδεσης της βιώσιμης καλλιέργειας της γης με την «αναγεννητική μελισσοκομία», όπως την αντιλαμβάνεται ένας άνθρωπος που ασχολείται με τον κόσμο της μέλισσας από το 1972.

 

Στο κομμάτι οργάνωσης της παραγωγής, η εταιρεία διαχειρίζεται αυτήν τη στιγμή περίπου 1.000 μελισσοσμήνη, ενώ ετοιμάζεται να διαθέσει σε μελισσοκόμους στην Άνδρο και την Πελοπόννησο δεκάδες μελίσσια προκειμένου αυτοί να τα φροντίζουν και να τα αναπτύσσουν. Στη συνέχεια η εταιρεία θα αγοράζει από αυτούς το προϊόν «στην υψηλότερη τιμή  της αγοράς» όπως εξηγεί στο honey Insider ο κ. Κουτσιανάς. Με αυτό το νέο μοντέλο παραγωγής, ο Νίκος Κουτσιανάς ευελπιστεί και στην μεταφορά της εμπειρίας του αλλά και της παραγωγικής φιλοσοφίας της Συμβίωσης σε νεότερους ανθρώπους. «Αξιοποιούμε και διαδίδουμε τις καλύτερες πρακτικές της οργανικής μελισσοκομίας για τον σκοπό αυτό. Έχουμε επιλέξει αξιόπιστους συνεργάτες βιολογικούς μελισσοκόμους οι οποίοι τοποθετούν τα μελίσσια σε εκτάσεις με αυτοφυή ποώδη βλάστηση και βιολογικές καλλιέργειες. Δεν τροφοδοτούμε τις μέλισσες με επιπλέον ουσίες κατά τη διάρκεια της ανθοφορίας ενώ μετά την συλλογή το μέλι αποθηκεύεται και συσκευάζεται χωρίς καμία επεξεργασία» εξηγεί ο ίδιος.

 

Εκτός από δύο είδη μονοποικιλιακών μελιών (ρείκι και θυμάρι) η εταιρεία ετοιμάζει βιολειτουργικά μέλια που θα εμπλουτίσει με εκχυλίσματα από φαρμακευτικά φυτά και βότανα, τα οποία καλλιεργούνται σε διάφορα διαλεγμένα σημεία της ελληνικής επικράτειας και αναμένεται εντός της διετίας να δώσουν παραγωγή. Παράλληλα θα κυκλοφορήσουν και συσκευασίες με βότανα της ελληνικής φύσης, όπως σιδερίτης, μέντα, χαμομήλι, δίκταμο, τσουκνίδα. Όλες οι ποικιλίες αυτές, διαλεγμένες ύστερα από επιμελή έρευνα σε συνεργασία με πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας και του εξωτερικού. Ο ίδιος ο Νίκος Κουτσιανάς δεν αντιλαμβάνεται την κίνησή του αυτή ως μια υπέρβαση των έως τώρα πεπραγμένων του. Αντιθέτως πρόκειται για μια επιστροφή εκεί απ’ όπου ξεκίνησε. «Το 1972 που έκανα εγώ επίσημη μελισσοκομία, ξεκίνησα κοντά στο Λεοντάρι Καρδίτσας.  Είχα 600 μελίσσια εκείνη την εποχή, γελούσαν όλοι.  Φαρμακοποιός είσαι, παιδάκι μου και έρχεσαι στο χωριό και μαζεύεις τις σακούλες και τα χορτάρια και όλα αυτά; Γυρνώντας στο φαρμακείο το έκανα βοτανάδικο αμέσως. Εκεί λοιπόν πουλάγαμε μέλια, βασιλικούς πολτούς, γύρη» αφηγείται ο ίδιος.

 

«Για ό,τι κάνουμε τώρα, έχουμε δύο ακροατήρια. Έχουμε τον πλανήτη και την κοινωνία, γι' αυτό βάλαμε και τη λέξη συμβίωση. Να συμβιώσει η κοινωνία με τον πλανήτη, διότι δεν υπάρχει άλλη οδός» συνεχίζει ο ίδιος.  Σε αυτό το πλαίσιο και το εργοστάσιο στο Μαρκόπουλο συγκαταλέγεται στα «έξυπνα» κτήρια με αυτοματισμούς και λειτουργίες που υποστηρίζουν την εξοικονόμηση ενεργειακών πόρων. «Το εργοστάσιο δουλεύει με μηδέν απόβλητα» λέει ο ίδιος. Φυσικά το στοιχείο της πιστοποίησης είναι ενσωματωμένο σε κάθε στάδιο της παραγωγής, από την καλλιέργεια και την μελισσοκομία, μέχρι και τις συσκευασίες που είναι από 100% ανακυκλώσιμα υλικά. Ταυτόχρονα έμφαση έχει δοθεί και στην ιχνηλασιμότητα των προϊόντων. «Ό,τι έχει σχέση με το σύγχρονο εμείς το πιάνουμε και το φτιάχνουμε» τονίζει, συνοψίζοντας τη φιλοσοφία της καινούριας εταιρείας στο σύνθημα «Love yourself, love your planet». 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία