Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Τεχνολογία

Το πολυεργαλείο του στάβλου Westermann Cleanmeleon CM2 Pro

Ξύστρα, σκούπα και διαχείριση ζωοτροφών περιλαµβάνονται στη λίστα µε τις δουλειές του πολυεργαλείου για στάβλους Cleanmeleon CM2 Pro της γερµανικής εταιρείας Westermann που το υποβάλαµε σε ένα εξαντλητικό τεστ. Πρωτοπαρουσιάστηκε στην περασµένη Agritechnica, και είναι αλλιώς γνωστό ως «Ο Κύριος πολυλειτουργικός»...

foto234-36

223
0

Το 2005, οι συνάδελφοί µας στη Γερµανία είχαν δοκιµάσει τον µεταφορέα εργαλείων της Westermann, τον Cleanmeleon 2, ή για χάρη συντόµευσης CM2 και τα συµπεράσµατά τους ήταν εξαιρετικά θετικά: το µηχάνηµα µε τους τρεις τροχούς ήταν απίστευτα ευέλικτο και αρκετό µικρό για να µπορεί να δουλεύει σε οποιοδήποτε στάβλος. Στη συνέχεια, το 2008 η εταιρεία εισήγαγε ένα σύστηµα καθαρισµού για τα πτερύγια / περσίδες και την απόφραξη µπουκωµένων υποδοχών και έφτασε µέχρι να κερδίσει χρυσό µετάλλιο στη EuroTier. Το CM3 ήταν το πρώτο µηχάνηµα στο οποίο προσαρµόστηκε σύστηµα καθαρισµού.

Παρόλα αυτά, η Westermann επέµεινε στον µικρό καθαριστήρα για τα πτερύγια και πέρυσι λάνσαρε το Cleanmeleon CM2 Pro, ένα νέο µηχάνηµα µεταφοράς εργαλείων, στο οποίο µπορούσε να προσαρτηθεί το εξάρτηµα καθαρισµού πατώµατος. Όπως και στο προηγούµενο CM2, στο µοντέλο Pro η κίνηση είναι υδροστατική, αλλά τώρα έχει ένα πιο δυνατό σύστηµα ταχυτήτων, µε κινητήριο άξονα 25 χιλιοστών ώστε να αντέχει το µεγαλύτερο βάρος. Το τελευταίο είχε ως αποτέλεσµα το Pro να επεκταθεί σε πλάτος, στα 830 χιλιοστά, κατά 60 χιλιοστά διευρυµένο σε σχέση µε το CM2, µε τοποθετηµένα τα ίδια λάστιχα των 16 επί 6.50-8. Αυτή η πιο πλατιά δοµή καθιστά το Cleanmeleon πιο σταθερό, αλλά όσο πρέπει λεπτό για να έχει τη δυνατότητα να διέρχεται από τις πόρτες των περισσότερων αχυρώνων. Ένα ακόµη πλεονέκτηµα του περισσότερο στιβαρού άξονα είναι ότι επιτρέπει στους χρήστες να επισυνάψουν πιο βαρειά εξαρτήµατα. Μπορεί κανείς να επιλέξει ανάµεσα σε δύο κινητήρες πετρελαίου: έναν 340 κυβικών εκατοστών, εννιά ίππων Honda ή έναν 478 κυβικών εκατοστών Briggs & Stratton µε απόδοση 16 ίππων σε 3.600 στροφές ανά λεπτό (rpm). Ο τελευταίος ήταν που επέλεξε να χρησιµοποιήσει για τις ανάγκες της δοκιµής το Profi.

To CM2 Pro άρεσε από την αρχή στους συντελεστές του Profi. Όµως, όταν µετέφερε µια σχεδόν γεµάτη δεξαµενή νερού 150 λίτρων στο πίσω µέρος, το µηχάνηµα λίγο έλειψε να αναποδογυρίσει την πρώτη φορά που έστριψε σε γωνία. Οπότε, οι οδηγοί µας ήταν προσεκτικοί. Παρόλα αυτά, σε διάστηµα δύο εβδοµάδων χρειάστηκε να το επαναφέρουν δύο φορές.  Η Westermann ανταποκρίθηκε άµεσα και περισυνέλεξε το µηχάνηµα ώστε να µεταφερθεί στο µπροστινό µέρος η δεξαµενή νερού, ελαχιστοποιώντας τις πιθανότητες να ξανασυµβεί κάτι τέτοιο. Όµως, αυτό είχε ως συνέπεια οι πίσω ρόδες ανασηκώνονται, παρά το βάρος των 310 κιλών. Η εταιρεία επέλυσε το ζήτηµα προσθέτοντας έρµα στο πίσω µέρος. Παρόλο που αυτό επέφερε το επιθυµητό αποτέλεσµα, το µόνιµο επιπλέον βάρος ορισµένες φορές κατέστησε την οδήγηση δύσκολη.

Στη EuroTier η κατασκευάστρια εταιρεία παρουσίασε µια πιο προσεγµένη πρόταση που αποτελούνταν από δύο φορτία των 16 κιλών, ένα σε κάθε πλευρά. Τα έξι είναι µόνιµα, αλλά τα έξι στο πίσω µέρος µπορούν να αποµακρυνθούν και να ξανατοποθετηθούν χωρίς τη χρήση εργαλείων. Τα νέα βάρη δεν προεξέχουν πια στο πίσω µέρος πια, οπότε είναι µειωµένος ο κίνδυνος να χτυπήσουν σε τοίχο.

Ανεβαίνοντας για πρώτη φορά στο CM2 Pro φορώντας γαλότσες, προκάλεσε έκπληξη στους οδηγούς του Profi ο σχετικά περιορισµένος καθαρός χώρος (180 χιλιοστά) ανάµεσα στην κονσόλα οδήγησης και τον κινητήρα.  Η αναφερόµενη έλλειψη χώρου δεν θα δηµιουργούσε πρόβληµα εάν δεν καταλάµβαναν µεγάλο µέρος το γκάζι και το choke, και δεν πήρε πολύ για να λυγίσουν οι λεβιέδες. H Westermann µετέφερε στην οµάδα του Profi ότι σύντοµα θα τοποθετήσει αλλού τα σηµεία ελέγχου και θα τα διατάξει περισσότερο πλευρικά. Εκεί φαίνεται να υπάρχει όντως θέµα. Οι χειριστές της οµάδας του Profi συχνά προτιµούσαν να εξέρχονται από τα δεξιά, για να αποφύγουν τους µοχλούς στα αριστερά αλλά το πρόβληµα στη δεξιά πλευρά ήταν η µηχανή και η ζεστή της εξάτµιση που έκαιγε το τζιν στα σηµεία των ποδιών ή έκοβε στάχυα που είχαν µαζευτεί στον σωλήνα . Φέτος το CM2 Pro έχει ένα προφυλακτήρα που αποτρέπει την υπερθέρµανση.

Άλλο θέµα που ανέκυψε ήταν οι αιχµηρές άκρες στα µεταλλικά πάνελ, όπως γύρω από το καπάκι της δεξαµενής καυσίµων, παρόλο που αυτό αντιµετωπίστηκε γρήγορα µε καλύµµατα από καουτσούκ.  

Τα εξαρτήµατα τα οποία δοκιµάσαµε στο CM2 Pro είναι τα εξής: ∆ιχτυωτό καθαρισµό πάτου µε καθαριστήρα πίεσης, FA800 ξηραντήρας, AX1200 αξονική βούρτσα µε δοχείο συλλογής και R1000 περιστρεφόµενη βούρτσα µε τρίχες από πλαστικό. Η µε εύρος 0.92 µέτρου ξύστρα στο διχτυωτό δάπεδο καθαρισµού έχει αντλία µεγάλης πίεσης της Annovi Reverberi για να τροφοδοτήσει πέντε επίπεδα µπεκ ψεκασµού που βοηθούν στην αποµάκρυνση λάσπης από το έδαφος.  Αλλά η πίεση δεν είναι αρκετή ώστε να απελευθερώσει όλες τις οπές. Σε αυτές γίνεται αποσυµφόρηση µε δάχτυλα πολυουρεθάνης που είναι τοποθετηµένα σε ιστό. 

Ο ξηραντήρας FA800 έχει πλάτος 1.05 µέτρου, διάµετρο 700 χιλιοστών κεφαλή χαρµανιέρας που αποτελεσµατικά µετακινεί ακόµα και µεγάλες ποσότητες υλικού πιο κοντά στο δίχτυ. Μια ταινία από καουτσούκ διασφαλίζει επίσης ότι το πέρασµα είναι άψογο. Επιπλέον, χρησιµοποιήθηκε η πρόσθετη περιστρεφόµενη βούρτσα για να µπαίνει το υλικό µέσα και διαπιστώθηκε ότι το έπαιρνε και το προωθούσε προς το πίσω µέρος του µηχανήµατος. Η Westermann λάνσαρε µια νέα καρότσα στη EuroTier που κρατά τη βούρτσα σε µια εµφανώς πιο κλειστή γωνία, οπότε µόνο η προπορευόµενη άκρη ακουµπά το έδαφος. Η βούρτσα τώρα αποδίδει πολύ καλύτερα. Μαζί µε το να σπρώχνει µέσα το σιτηρέσιο, τέθηκε σε λειτουργία για σάρωση σκούπισµα γύρω από το κτήµα, την οποία εκτέλεσε πολύ καλά.

Σύνοψη: Το CM2 Pro είναι το πιο πρόσφατο µηχάνηµα µεταφοράς εργαλείων της Westermann και σχεδόν τόσο στιβαρό  και κόµπακτ όσο και το µικρότερο «αδερφάκι» του, CM2. Eίναι, όµως, πιο δυνατό και έχει πιο σκληρό άξονα. ∆υστυχώς, το τεστ που πραγµατοποιήσαµε ξεκίνησε µε δυσκολίες, αλλά η Westermann άκουγε πάντα τις επισηµάνσεις µας, και πέρα από τα θέµατα υπερθέρµανσης της εξάτµισης, επανήλθε γρήγορα µε καταλληλότερες λύσεις. Το καινούριο σύστηµα µεταφοράς µειώνει τις παρεκκλίσεις και µπορεί τώρα κανείς να κάνει τις συνδέσεις από τη θέση του οδηγού.

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία