Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Τεχνολογία

Απαγόρευση μεταβίβασης παλαιών τρακτέρ χωρίς αψίδα προστασίας

Να προσαρμόσουν έγκαιρα τα παλαιά τρακτέρ τους με Διάταξη Προστασίας Έναντι Ανατροπής συμβουλεύει ο ΣΕΑΜ τους αγρότες διαφορετικά μετά την 31/12/2021 δεν θα έχουν την δυνατότητα να τα μεταβιβάσουν, με τις δυσκολίες εξεύρεσης τέτοιων πιστοποιημένων αψίδων ωστόσο να δυσχεραίνουν τη σχετική συμμόρφωση, σύμφωνα με μία πρώτη έρευνα του Συνδέσμου.

2446497

3782
8

Όπως αναφέρει συγκεκριμένα ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Μηχανημάτων, είναι γνωστό πως υπάρχει μεγάλη δυσκολία εξεύρεσης τέτοιων αψίδων προστασίας, διότι πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με ειδική πιστοποίηση. Η δυσκολία έγκειται τόσο στην εξεύρεση προμηθευτών-κατασκευαστών, όσο και στην ύπαρξη ειδικού φορέα πιστοποίησης, για τέτοιου είδους αψίδες. Ωστόσο, η παράταση που δόθηκε μετά από αίτημα του ΣΕΑΜ έως το τέλος του 2021 θεωρείται αρκετή προκειμένου οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, κάτοχοι τέτοιων ελκυστήρων, αγρότες ή Εταιρίες, να έχουν τον χρόνο να βρουν λύση και να συμμορφωθούν.

Σημειώνεται πως η παράταση αφορά τρακτέρ που έχουν ταξινομηθεί ή έχουν άδεια κυκλοφορίας που εκδόθηκε πριν τις 21-5-1998 σύμφωνα με τη σχετική απόφαση, ώστε να διευκολυνθούν οι μεταβιβάσεις και οι πωλήσεις που έχουν σχεδιαστεί από τους κατόχους τους για φέτος.

Η απόφαση προβλέπει ότι είναι δυνατόν να κατασκευαστούν και να εγκριθούν νέου τύπου ΔΠΕΑ από ενδιαφερόμενους (μεμονωμένους/ ανεξάρτητους κατασκευαστές, μηχανουργεία, ειδικούς μηχανικούς κ.λπ.) οι οποίοι αναλαμβάνουν τις απαιτούμενες από τον νόμο ευθύνες και υποχρεώσεις του κατασκευαστή.

Για να εγκριθούν οι νέου τύπου ΔΠΕΑ απαιτείται δοκιμή που γίνεται από πιστοποιημένους για το σκοπό αυτό φορείς.Ήδη στη χώρα μας έχουν λάβει έγκριση ΔΠΕΑ ελληνικής κατασκευής που καλύπτουν σημαντικό αριθμό παλαιών μοντέλων ελκυστήρων.

 

Αναλυτικά το σχετικό δελτίο τύπου του ΣΕΑΜ αναφέρει:

Μετά από αίτημα του ΣΕΑΜ που υποβλήθηκε στην αρμόδια υπηρεσία του ΥπΑΑΤ, με απόφαση του Υφυπουργού κ. Γιάννη Οικονόμου (Γ3Β 173/44559-11.02.2021/ΦΕΚ 696 Β 2021), δόθηκε αναβολή μέχρι 1/1/2022 στην εφαρμογή του Νόμου ΔΓ C47/23.04.1998 που προβλέπει την υποχρεωτική τοποθέτηση Διάταξης Προστασίας Έναντι Ανατροπής (ΔΠΕΑ) στους παλαιούς γεωργικούς ελκυστήρες που εφοδιάστηκαν με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν την 21-5-1998. Οι ελκυστήρες που κατασκευάστηκαν μετά από αυτήν την ημερομηνία, φέρουν υποχρεωτικά εργοστασιακή διάταξη προστασίας (αψίδα) ή βεβαίως καμπίνα ασφαλείας.

Ο ΣΕΑΜ θεωρεί απαραίτητη την ύπαρξη της Διάταξης Προστασίας, μια και παρέχει πραγματικά προστασία και όλοι γνωρίζουμε πόσα θανατηφόρα ατυχήματα γίνονται κάθε χρόνο, λόγω ανατροπής του ελκυστήρα, που θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί αν υπήρχε η κατάλληλη διάταξη προστασίας. Πλην όμως, υπάρχει μεγάλη δυσκολία εξεύρεσης τέτοιων αψίδων προστασίας, διότι πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με ειδική πιστοποίηση. Από μια πρώτη έρευνα που έκανε ο ΣΕΑΜ προέκυψε ότι η δυσκολία έγκειται τόσο στην εξεύρεση προμηθευτών-κατασκευαστών, όσο και στην ύπαρξη ειδικού φορέα πιστοποίησης, για τέτοιου είδους αψίδες.

Προκειμένου οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, κάτοχοι τέτοιων ελκυστήρων, αγρότες ή Εταιρίες, να έχουν τον χρόνο να βρουν λύση και να συμμορφωθούν, ο ΣΕΑΜ ζήτησε αυτή την αναβολή, την οποία αντιμετώπισε θετικά το ΥπΑΑΤ.

Ο ΣΕΑΜ θα ενημερώσει ξεχωριστά όλα τα μέλη του, για την υποχρέωση συμμόρφωσης μέχρι 31/12/2021, σε ότι αφορά τυχόν αποθέματα τέτοιων ελκυστήρων. Παράλληλα, συστήνει και στους αγρότες κατόχους τέτοιους ελκυστήρων, να προσαρμόσουν Διάταξη Προστασίας Έναντι Ανατροπής, διαφορετικά μετά την 31/12/2021 δεν θα έχουν την δυνατότητα να τα μεταβιβάσουν.  

Σχόλια (8)
Προσθήκη σχολίου

02-04-2022 23:07Γιωργος

Εγώ πήρα ένα τρακτερ 29/12 και τώρα πήγα να κάνω μεταβιβασει και μου λένε δεν γίνεται? Τι κάνω σ αυτή την περίπτωση?

Απάντηση

10-01-2022 13:40Γιώργος Σφυρής

Φρονω ότι πρέπει να δοθεί παράταση στις μεταβιβάσεις παλαιών τρακτέρ, διότι το περασμένο διάστημα δεν έγινε τίποτα ώστε ο ενδιαφερόμενος να προσφύγει σε κάποιο διαπιστευμένο φορέα στο Νομό του να κατασκευάσει την σωστή για το τρακτέρ του μπάρα ασφαλείας. Δεν υπάρχουν τέτοιοι φορείς ειδικά μηχανουργεία κ.τ.λ. και ο κάθε ενδιαφερόμενος βρίσκεται σε απόγνωση. Και αν κάποιος ενδιαφερθεί να πάρει άδεια συγκρότησης κατάλληλου συνεργείου συναντά την δυσλειτουργία των αρμόδιων φορέων με αποτέλεσμα να μη γίνεται κάτι. Βρισκόμαστε σε πανδημία και λογικό είναι να δυσκολεύεται η οποιαδήποτε διαδικασία απαιτηθεί. Θα πρέπει να δοθεί παράταση μέχρις ότου φύγουμε από την πανδημία και είναι δυνατόν εντός νομού να διεκπεραιώνεται η συγκεκριμένη διαδικασία. Με τιμή Γιώργος Σφυρής

Απάντηση

08-03-2021 06:02Γεώργιος ΘΕΟΔΩΡΊΔΗΣ

Να επιδοτησουν μόνο με μια αίτηση την εγκατάσταση αυτού του πλαισίου ,αν πραγματικά ενδιαφέρονται για την προστασία των ανθρώπων. Και να ελέγξουν τίς τιμές πρίν γίνει χρυσάφι .

Απάντηση

07-03-2021 14:54ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΠΕΤΑΣ

Αν το βεβαιωνε ένας μηχανολόγος μηχανικός αρκούσε. Αυτό ίσχυε για τρέιλορ ιδιοκατασκευής. Πρέπει να δουμε την ουσία και όχι να κάνουμε μια " μπίζνα" για να ημέτερους.

Απάντηση

06-03-2021 21:43Αθανασοπουλος δημητριος

Ειμαι φανοποιος. Ειχα φανοπειιο μπωρο να το φτιαξω μονος μου με μια υπευθηνη δηλωση μπωρο να παρω ποιστοποιιση

Απάντηση

06-03-2021 15:10ΠΑΝΟΣ

ΟΛΑ ΑΥΤΆ ΕΊΝΑΙ ΣΤΑ ΠΛΑΊΣΙΑ ΤΗΣ ΑΠΑΞΊΩΣΗΣ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΏΝ.ΚΤΕΟ ΣΤΑ ΨΕΚΑΣΤΙΚΑ ΚΟΥΚΟΎΛΕΣ ΣΤΑ ΤΡΑΚΤΕΡ. ΌΤΑΝ ΕΊΝΑΙ ΝΑ ΔΏΣΟΥΝ ΚΑΜΜΙΆ ΑΠΟΖΗΜΊΩΣΗ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ Η ΘΕΟΜΗΝΊΑ ΔΊΝΟΥΝ ΠΕΝΤΑΡΟΔΕΚΆΡΕΣ. ΕΚΕΊ ΔΕΝ ΕΝΑΡΜΟΝΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΉ ΈΝΩΣΗ

Απάντηση

06-03-2021 11:29ΝΙΚΟΣ

ΔΕ ΠΑΕΝΟΥΝ ΝΑ ΓΑΜΘΟΥΝ ΠΟΥ ΛΕΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ ΕΔΩ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΤΗΣ ΠΟΥΤΣΑΣ ΤΟ ΧΑΒΑ ΕΧΟΥΝ ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΕΙΣ ΑΝΩΤΕΡΑ ΚΤΕΟ ΣΤΟ ΖΕΤΟΡ ΤΟΥ ΠΑΠΠΟΥ ΜΟΥ 50+ ΧΡΟΝΩΝ

Απάντηση

05-03-2021 23:24ΔΕΛΙΤΖΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Εάν δεν έχω σκοπό να το πουλήσω δηλαδή να το μεταβιβασω θα έχω πρόβλημα άν το κυκλοφορώ χωρίς ΔΠΕΑ

Απάντηση
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία