
Στη τελευταία δοκιµή των Valtra της σειράς Α, οι δοκιµαστές συµφώνησαν ότι τα αναβαθµισµένα µοντέλα είχαν όντως κάτι να δείξουν συγκριτικά µε την προηγούµενη γενιά.
Ωστόσο το απλό κιβώτιο 12F x 12R που διέθετε η ήδη αναβαθµισµένη σειρά ήταν περιοριστικός παράγοντας που έκανε τα µοντέλα να θεωρούνται για πολλούς ότι δεν είναι εκ βάθρων αναβαθµισµένα.
Η Valtra γνώριζε φυσικά αυτόν τον περιορισµό και αυτό αποδείχθηκε ένα χρόνο µετά, αφού εκείνη «απάντησε» µε τα δύο νέα µοντέλα HiTech4: το Α104 µε τους 101 ίππους και το Α114 µε τους 110 ίππους, αµφότερα εφοδιασµένα µε κιβώτιο ταχυτήτων 16 µπροστά/16 πίσω, 4 βήµατα powershift και 4 ρυθµίσεις ισχύος. Σε κάποιους φαίνεται γνωστό το συγκεκριµένο κιβώτιο, καθώς είναι το ίδιο µηχανικό σύστηµα που διαθέτουν τα Massey Ferguson, το Dyna4 δηλαδή. Εκ πρώτης όψεως ο κινητήρας είναι ο ίδιος 4,4 λίτρων τετρακύλινδρος 44AWFC µε πριν. Τώρα βέβαια, µε την σφραγίδα του οµίλου AGCO, ο κινητήρας κατασκευάζεται στην πραγµατικότητα στην Κίνα και διαθέτει SCR (σύστηµα µετεπεξεργασίας των καυσαερίων) για τη συµµόρφωση µε τα πρότυπα ρύπων Stage IV. Όσον αφορά στο υδραυλικό σύστηµα, τον σύνδεσµο και το σύστηµα διεύθυνσης, υπάρχουν ελάχιστες διαφορές σε σχέση µε τα περσινά µοντέλα της Σειράς Α. Γιαυτό και η συγκεκριµένη δοκιµή επικεντρώνεται στο νέο κιβώτιο ταχυτήτων.
Διαβάστε αναλυτικό ρεπορτάζ στο Profi Σεπτεμβρίου που κυκλοφορεί.