Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Φορολογικά

Σωστή η σκέψη, λάθος το κριτήριο χορήγησης για τον ΕΦΚ πετρελαίου των αγροτών

Στις 5 Νοεµβρίου 2021 κοινοποιήθηκε ∆ελτίο Τύπου από το υπουργείο Οικονοµικών, στο οποίο, από την τοποθέτηση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης διαβάζουµε τα παρακάτω:

24_2

3934
3



Γιώργος Παπαδημητρίου
Φοροτεχνικός - Πρόεδρος Σ.Ε.Ε.Λ.Φ.Ο. (Σύλλογος Ελευθέρων Επαγγελματιών Λογιστών Φοροτεχνικών Οικονομολόγων) Νομού Καρδίτσα


«Τοποθέτηση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Σπήλιου Λιβανού

Η στήριξη της αγροτικής παραγωγής και του αγροτικού κόσµου αποτελεί κυρίαρχη προτεραιότητα της Κυβέρνησης. Σταθερή µας βούληση είναι η ενίσχυση της αγροτικής οικονοµίας και η τόνωση της παραγωγικότητας. Το συνολικό πλαίσιο µέτρων στήριξης της αγροτικής οικονοµίας το ανέλυσε ο υπουργός Οικονοµικών. Στεκόµαστε εµπράκτως στο πλευρό των αγροτών, των κτηνοτρόφων, των αλιέων, για να ανταπεξέλθουν στις δύσκολες συνθήκες που διαµορφώνονται εξαιτίας των επάλληλων κρίσεων αλλά και για να αποκτήσουν τα απαραίτητα εφόδια προσαρµογής στα σύγχρονα δεδοµένα. Για πρώτη φορά, µετά το 2016, εφαρµόζουµε το µέτρο της επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης πετρελαίου για το 2022, για τους παραγωγούς που µετέχουν σε οµάδες παραγωγών, στο πρόγραµµα συµβολαιακής γεωργίας, σε συνεργατικά σχήµατα και για νέους αγρότες.

Η ρύθµιση αφορά περίπου 200.000 αγρότες, πάνω από 25.000 νέους αγρότες, περίπου 170.000 αγρότες µέλη οµάδων παραγωγών και συνεταιρισµών και περίπου 25.000 αγρότες µέλη της συµβολαιακής γεωργίας.

Με την ΚΥΑ που επεξεργαζόµαστε θα υπάρξει λεπτοµερής εξειδίκευση των όρων, των προϋποθέσεων, των δικαιούχων, των ποσοτήτων, της διαδικασίας επιστροφής και του τρόπου ελέγχου.

Σε µία περίοδο έντονων ενεργειακών πιέσεων µε δυσµενή αποτελέσµατα στα κόστη παραγωγής, µειώνουµε στοχευµένα το κόστος πετρελαίου για τους αγρότες.

Με την επιστροφή του φόρου κατανάλωσης πετρελαίου παρέχουµε ταυτόχρονα ένα ακόµα ουσιαστικό κίνητρο για συνένωση δυνάµεων, για συµµετοχή σε, αλλά και σύσταση νέων συλλογικών σχηµάτων.

Στηρίζουµε τα υγιή συνεργατικά και συνεταιριστικά σχήµατα, τα οποία µπορούν να συνεισφέρουν µακροπρόθεσµα στην αναδόµηση του αγροτικού τοµέα και την αλλαγή του παραγωγικού µοντέλου της χώρας µας.

Η ρύθµιση αφορά 200.000 περίπου αγρότες, αναγράφεται στο ∆ελτίο Τύπου. Οι επαγγελµατίες αγρότες της χώρας είναι περίπου 350.000, ενώ οι καλλιεργητές-κάτοχοι αγροτικής εκµετάλλευσης ξεπερνούν τους 1.000.000 ανθρώπους. Οι υπόλοιποι 650.000 στις καλλιέργειες τους δεν χρησιµοποιούν πετρέλαιο; Με νερό δουλεύουν τα τρακτέρ κι όλα τα µηχανήµατα που χρησιµοποιούν; Και πάµε στην υποτιθέµενη τεκµηρίωση της επιλογής αυτής. Ποιοι είναι οι «τυχεροί» 200.000 αγρότες που θα πάρουν πετρέλαιο; «Οι συνεταιρισµένοι και οι συµµετέχοντες στα συνεργατικά σχήµατα αγρότες» λέει το ∆ελτίο Τύπου.

Μόνο που τα συνεργατικά και συνεταιριστικά σχήµατα αντί να αυξάνονται µειώνονται. Τα όποια κίνητρα έχουν δοθεί για το σχηµατισµό τους ή τη διατήρηση τους, ξεκινάνε και τελειώνουν στην υποβολή Σχεδίων Βελτίωσης για την αγορά εξοπλισµού, δηλαδή έχουµε τη δηµιουργία ή διαµόρφωση σχηµάτων µε προκαθορισµένη ηµεροµηνία εν τη γενέσει τους.

Ακούστηκε ότι η λογική της απόφασης βασίστηκε στην ίδια λογική της κατάργησης του τέλους επιτηδεύµατος των αγροτών που είναι µέλη συνεταιρισµών και αναγνωρισµένων Οµάδων Παραγωγών. Μόνο που, από το 2018 που βγήκε η εν λόγω απόφαση δεν έχουµε προλάβει να δούµε σε πόσους αγρότες έχει εφαρµογή καθώς, για τα έτη 2019 και 2020 είχαν απαλλαγή από το τέλος επιτηδεύµατος όλο οι επαγγελµατίες αγρότες.

Και λέω εγώ µε το φτωχό µου το µυαλό: γιατί θα πρέπει οι αγρότες να πληρώνουν το πετρέλαιο 1,5 ευρώ και να έρχεσαι εσύ κράτος µετά από (κι εγώ δεν ξέρω ) πόσο καιρό να του επιστρέψεις µέρος των χρηµάτων, µε διαδικασίες που θα µας σκάσουν την ψυχή; 

Γιατί δεν ορίζετε κάποια κριτήρια, τα οποία όποιος τα πληροί, να αγοράζει πετρέλαιο χωρίς την επιβάρυνση των φόρων (όπως π.χ. τα καράβια);

Για το θέµα των κινήτρων για τη σύσταση συνεταιριστικών σχηµάτων δεν θα σχολιάσω σήµερα, γιατί αν το πιάσω θα νυχτώσουµε.

Γιγαντώνεται η έλλειψη εργατικών χεριών από τον πρωτογενή τοµέα

Στο εξωτερικό (ίσως στην Αγγλία), όταν ένας δικαιούχος ταµείου ανεργίας περνάει την πύλη στο αεροδρόµιο, αυτοµάτως κόβεται το επίδοµα ανεργίας. Σου λέει «δεν µπορείς να µην έχεις δουλειά και αντί να ψάχνεις, να κάνεις ταξιδάκια».

Στη χώρα µας ο ΟΑΕ∆ απέχει έτη φωτός από τον τρόπο λειτουργίας των αντίστοιχων ΟΑΕ∆ ευρωπαϊκών χωρών. Μήπως θα έπρεπε να τους επισκεφτούν και να δουν πως λειτουργούν τα συστήµατα τους εκεί; Γιατί το κακό µε τη δυνητική ανεργία στη χώρα µας έχει παραγίνει.

Σχόλια (3)
Προσθήκη σχολίου

16-11-2021 15:45ΔΗΜΗΤΡΗΣ

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΣΕ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΩ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΦΟΡΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ.ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΤΑ ΚΥΡΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΑΓΡΟΤΗΣ;ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΟΣΔΕ;ΔΕΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΩ ΕΓΩ ΤΑ ΧΩΡΑΦΙΑ ΜΟΥ;ΔΕΝ ΚΑΙΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΤΡΑΚΤΕΡ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ;ΤΙ ΚΟΥΤΑΜΑΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ.ΉΤΟ ΔΙΝΟΥΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ Ή ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ.

Απάντηση

16-11-2021 05:58Δημήτρης Σταματόπουλος

Μαλακίες θα το πληρώσουμε 1,50€ και τέλος του 22 θα μας επιστρέφει 0.02 λεπτά με το οσδε. Η κατά κύριο επάγγελμα αγρότες να μην πληρώνουν φ.π.η.α στο βενζινάδικο κατεύθυναν μπορούν

Απάντηση
Περισσότερα σχόλια
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία