BACK TO
TOP
Τοπικές Ειδήσεις

Εργοτάξιο η Κοιλάδα του Αχελώου

Σε εξέλιξη είναι το σημαντικό οδικό έργο Μεσόπυργος-Αυλάκι, που γίνεται με πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), την αρωγή του Υπουργείου Υποδομών και έχει φορέα υλοποίησης την Περιφέρεια Ηπείρου. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2019 και αφορά τη διαπλάτυνση και ασφαλτόστρωση πολλών ορεινών οικισμών κατά μήκος του ποταμού Αχελώου.

aergotakoiladaxelw2

34
0

Επίσης, όπως μετέδωσε το ypodomes.com, σε φάση ωρίμανσης είναι και το σημαντικό οδικό έργο αναβάθμισης του τμήματος Τζουμέρκα-Τετράκωμο-Καστανιά-Κοιλάδα Αχελώου, έργο που επίσης θα πραγματοποιηθεί με πόρους του ΠΔΕ από την Περιφέρεια Ηπείρου. Η δημοπράτησή του υπολογίζεται για το πρώτο εξάμηνο του 2019 και στόχος είναι να ολοκληρωθεί μέσα στο 2020. Το συγκεκριμένο έργο θα βελτιώσει την προσβασιμότητα σε δύσβατες σήμερα περιοχές ενώ ενώνει τις δύο σημαντικές ορεινές περιοχές των Τζουμέρκων και της Κοιλάδας του Αχελώου.

Στην ίδια περιοχή και σε ολόκληρο τον Δήμο Γ. Καραϊσκάκη έχουν ήδη δρομολογηθεί μια σειρά έργων. Μεταξύ αυτών, η κατασκευή του δρόμου Μεσόπυργος-Αυλάκι, που έχει δημοπρατηθεί και υλοποιείται, του δρόμου Καστανιά-Τετράκωμο, του οποίου έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση και μικρότερες παρεμβάσεις σε άλλους οδικούς άξονες.  

Στην πρόσφατη επίσκεψη του στην περιοχή, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης ξεναγήθηκε από τον Βασίλη Τσίρκα, βουλευτή Άρτας του ΣΥΡΙΖΑ και το στέλεχος του Ευρωκοινοβουλίου Αντώνη Κοσσυβάκη και στη συνέχεια εξήγγειλε τα εξής έργα υποδομών: τον οδικό άξονα Φράξο-Καστανιά-Τετράκωμο που συνδέει τα Τζουμέρκα με την Κοιλάδα του Αχελώου, την ολοκλήρωση του άξονα Αστροχώρι-Μεγαλόχαρη και τέλος τον άξονα Μεσόπυργος-Βουλιαγμένο-Κανάλια ο οποίος εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην τουριστική ανάπτυξη μέσω της καλύτερης σύνδεσης με την Ιόνια Οδό.



‘Περαταριά’, το μοναδικό ξύλινο τελεφερίκ

Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης επίσκεψης Σπίρτζη στην περιοχή ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά δείγματα παραδοσιακής μηχανικής που συνάντησε είναι η ‘Περαταριά’ που βρίσκεται στον Μεσόπυργο Άρτας, στα σύνορα με το Νομό Καρδίτσας. Πρόκειται για χειροκίνητο τελεφερίκ-βαγονάκι με τροχαλία και συρματόσχοινο που χρησιμοποιείται από το 1960 προκειμένου να διασχίζουν ντόπιοι και επισκέπτες τον Αχελώο.

Μοιάζει με εικόνα βγαλμένη από άλλη εποχή που για τους κατοίκους, όμως, αποτελεί καθημερινότητα, καθώς πρόκειται για το πιο κοντινό μέσο το οποίο συνδέει τη Θεσσαλία με την Ήπειρο και το μοναδικό μέσο μετακίνησης για να μπορούν να εξυπηρετούν τις καθημερινές τους ανάγκες (μεταφορά αγαθών και προϊόντων), καθώς η μόνη γέφυρα βρίσκεται 25 χλμ μακριά. Παλαιότερα οριζόταν ‘οδηγός του πορθμείου’από τη Νομαρχία Καρδίτσας, ένας κάτοικος που ήταν υπεύθυνος για τη λειτουργία του. Σε περίπτωση απουσίας του οδηγού το πορθμείο έμενε κλειστό για την ασφάλεια των κατοίκων. Εδώ και αρκετά χρόνια, όμως, δεν υπήρχε οδηγός και οι κάτοικοι χειρίζονταν μόνοι τους το τελεφερίκ. Από τις αρχές του 2018 σταμάτησε να λειτουργεί με τους κατοίκους να ζητούν από την πολιτεία την επισκευή της και τον Υπουργό Υποδομών, εκεί στον χώρο, να δεσμεύεται για τη χρηματοδότηση της επισκευής της Περαταριάς.

 

Πηγή: aixmi-news.gr, ypodomes.com

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία