Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Agrenda

Η επιχείρηση πολιτική γοητεία και οι χαραμάδες της αγοράς για μεσαίους

Επιτυχής επικοινωνιακά, ατελέσφορος στρατηγικά ο πρώτος γύρος επαφών Βορίδη

1-Voridis_2

Μαρία Γιουρουκέλη

832
0

Η αλήθεια είναι ότι δεν χρειάζεται ιδιαίρερο ταλέντο για να γοητεύσει ένας υπουργός ένα ακροατήριο, όπως είναι αυτό της πανσπερµίας σχεδόν αυτόκλητων εκπροσώπων των αγροτικού κόσµου. Στην περίπτωση βέβαια του Μάκη Βορίδη όλα αυτά, είναι ακόµα πιο εύκολα. Γνωρίζει καλά την τέχνη της πολιτικής, ξέρει να σηκώνει τον συνοµιλητή του... από την ουρά, όπως λένε στα χωριά, σου δίνει τη σιγουριά ότι έχει τον τρόπο αυτό που σε βασανίζει να το επιλύσει και µάλιστα µε σχετική άνεση.

Ίσως γι’ αυτό, τις τελευταίες µέρες και ιδιαίτερα την περασµένη Τρίτη, όταν έγιναν οι πολλές συναντήσεις µε αντιπροσωπείες αγροτών, όλοι έφευγαν χαρούµενοι.

Το πόσο θα κρατήσει αυτό, είναι ένα ζήτηµα. Σε κάθε περίτπωση, ο Βορίδης δείχνει να έχει τον τρόπο ώστε να το κάνει να κρατήσει αρκετά. Ενδεχοµένως έτσι να προλάβει να λύσει και κανένα από τα προβλήµατα. Και η αλήθεια είναι πως αυτή τη φορά τα προβλήµατα των αγροτών είναι πολλά. Ποτέ άλλοτε στα χρόνια της µεταπολίτευσης δεν ήταν περισσότερα. Θα µπορούσε να πει κανείς ότι για πρώτη φορά ο αγρότης γνωρίζει αυτή την περιθωριοποίηση, ως ένας από τους κρίκους της αλυσίδας παραγωγής. Ενδεχοµένως το πρόβληµα να µην είναι αµιγώς πολιτικό, δηλαδή δεν θα µπορούσε να πει κανείς πως φταίει γι’ αυτό κάποια κυβέρνηση, πολύ περισσότερο η σηµερινή. Προφανώς έχει να κάνει µε τις ευρύτερες συνθήκες που κυριαρχούν στον τρόπο οργάνωσης της αγροτικής παραγωγής διεθνώς και πολύ περισσότερο µε τον τρόπο λειτουργίας των µεταποιητικών µονάδων και των δικτύων διακίνησης και διάθεσης των προϊόντων. Κυρίως οι µεγάλες αλυσίδες λιανικής, επωφελούµενες και από την ταχύτητα µε την οποία αναπτύσσεται το διεθνές εµπόριο, δείχνουν να έχουν πάρει το πάνω χέρι, επιβάλλοντας µε τον τρόπο τους το συγκεντρωτισµό σε όλα τα στάδια της αλυσίδας υπεραξίας. Θα µπορούσε να πει κανείς ότι το µεγάλο σούπερ µάρκετ «σκοτώνει» την µικροµεσαία - οικογενειακή αγροτική εκµετάλλευση. Ή για να υπάρχει µεγαλύτερη ακρίβεια, της επιτρέπει να ζει µόνο στις «χαραµάδες» της παγκοσµιοποιηµένης αγοράς αγροτικών προϊόντων.

Διαβάστε αναλυτικό ρεπορτάζ στην εφημερίδα Agrenda που κυκλοφορεί το Σάββατο 10 Αυγούστου.
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία