BACK TO
TOP
Θεσμικά

Έως Δεκέμβρη η τοποθέτηση μέτρων προστασίας σε τρακτέρ

Παράταση μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2021 έλαβε η τοποθέτηση εγκεκριμένου τύπου Διατάξεων Προστασίας Έναντι Ανατροπής (ΔΠΕΑ) στα παλιά τρακτέρ, σύμφωνα με απόφαση που υπέγραψε ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Γιάννης Οικονόμου.

Παλιο_Τρακτερ__2_

893
11

Η παράταση αφορά τρακτέρ που έχουν ταξινομηθεί ή έχουν άδεια κυκλοφορίας που εκδόθηκε πριν τις 21-5-1998 σύμφωνα με τη σχετική απόφαση, ώστε να διευκολυνθούν οι μεταβιβάσεις και οι πωλήσεις που έχουν σχεδιαστεί από τους κατόχους τους για φέτος.

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης συνιστά όπως οι κάτοχοι των γεωργικών ελκυστήρων λάβουν σοβαρά υπόψιν την απόφαση και προχωρήσουν στις αναγκαίες προσαρμογές.


Αναλυτικά το δελτίο τύπου αναφέρει:

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ανακοινώνει ότι παρατείνεται μέχρι 31-12-2021 η καταληκτική ημερομηνία για την τοποθέτηση εγκεκριμένου τύπου Διατάξεων Προστασίας Έναντι Ανατροπής (ΔΠΕΑ) στους παλιούς γεωργικούς ελκυστήρες, μετά από τροποποίηση της σχετικής απόφασης (οικ. 11337/Γ3Β/2365/27-5-09, Β΄1146) που υπεγράφη σήμερα από τον Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Γ. Οικονόμου.

 Η παράταση αφορά γεωργικούς ελκυστήρες που έχουν ταξινομηθεί ή έχουν άδεια κυκλοφορίας που εκδόθηκε πριν τις 21-5-1998. 

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων συνιστά όπως οι κάτοχοι των γεωργικών ελκυστήρων λάβουν σοβαρά υπόψιν την απόφαση και προχωρήσουν στις αναγκαίες προσαρμογές.

Σκοπός είναι η διευκόλυνση των εμπόρων αγροτικών μηχανημάτων αλλά και των αγροτών που έχουν στην κατοχή τους μηχανήματα χωρίς ΔΠΕΑ, να εναρμονιστούν με το κοινοτικό και εθνικό νομοθετικού πλαισίου που απαιτεί την ύπαρξη επί των γεωργικών ελκυστήρων εγκεκριμένου τύπου ΔΠΕΑ ως προϋπόθεση για την έγκριση και την ταξινόμηση και απογραφή τους.

Η απόφαση προβλέπει ότι είναι δυνατόν να κατασκευαστούν και να εγκριθούν νέου τύπου ΔΠΕΑ από ενδιαφερόμενους (μεμονωμένους/ ανεξάρτητους κατασκευαστές, μηχανουργεία, ειδικούς μηχανικούς κ.λπ.) οι οποίοι αναλαμβάνουν τις απαιτούμενες από τον νόμο ευθύνες και υποχρεώσεις του κατασκευαστή. Εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις προστασίας που έχουν εγκριθεί και διατεθεί στην αγορά, ήδη από την ημερομηνία παραγωγής ενός γεωργικού ελκυστήρα και από τον ίδιο τον κατασκευαστή του.

 Για να εγκριθούν οι νέου τύπου ΔΠΕΑ απαιτείται δοκιμή που γίνεται από πιστοποιημένους για το σκοπό αυτό φορείς.Ήδη στη χώρα μας έχουν λάβει έγκριση ΔΠΕΑ ελληνικής κατασκευής που καλύπτουν σημαντικό αριθμό παλαιών μοντέλων ελκυστήρων.

 Ο υφυπουργός  κ. Γιάννης  Οικονόμου, με αφορμή την  υπογραφή της παράτασης είπε: «Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο πλαίσιο της νομιμότητας και έχοντας επίγνωση των δυσχερειών που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί, δίνει παράταση μέχρι 31-12-2021 διευκολύνοντας τους κατόχους παλαιών ελκυστήρων και παράλληλα ετοιμάζοντας τον αγροτικό κόσμο για τη μετάβαση στη νέα εποχή. Πρέπει, όμως, να γίνει σαφές ότι  ο κύκλος των συνεχών παρατάσεων κάπου εδώ θα πρέπει να ολοκληρωθεί, αφού πρόκειται για την πέμπτη κατά σειρά παράταση που δίδεται από το 1998. Είναι επιτακτική ανάγκη, οι αγρότες μας να προχωρήσουν στις αναγκαίες προσαρμογές, καθώς η έλλειψη διάταξης προστασίας έναντι ανατροπής, αποτελεί την κύρια αιτία δεκάδων ατυχημάτων, συχνά θανατηφόρων, που συμβαίνουν κάθε χρόνο στη χώρα μας».

  

Οι προδιαγραφές και οι απαιτήσεις για την δοκιμή και έγκριση τύπου αναφέρονται λεπτομερώς:

 

  • Στον ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ (ΕΕ) αριθ. 167/2013 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 5ης Φεβρουαρίου 2013 για την έγκριση και την εποπτεία της αγοράς γεωργικών και δασικών οχημάτων και ειδικότερα
  • Στον ΚΑΤ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ (ΕΕ) αριθ. 1322/2014 (RVCR) ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ της 19ης Σεπτεμβρίου 2014 για τη συμπλήρωση και την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 167/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου όσον αφορά την κατασκευή οχημάτων και τις γενικές απαιτήσεις για την έγκριση γεωργικών και δασικών οχημάτων.
  • Εναλλακτικές προδιαγραφές τις οποίες αποδέχεται και ο κανονισμός RVCR με το Παράρτημα II είναι οι κώδικες του ΟΟΣΑ (OECD). Στον σύνδεσμο https://www.oecd.org/agriculture/tractors/codes/ μπορεί κανείς να αναζητήσει του κώδικες που αφορούν στις δοκιμές των ΔΠΕΑ (codes 3, 4, 6, 7, 8 ανάλογα με τον τύπο της διάταξης και τον τύπο γεωργικού ελκυστήρα που μπορεί η εν λόγω ΔΠΕΑ να τοποθετείται).
Σχόλια (11)
Προσθήκη σχολίου

07-03-2021 20:20ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΕΙΜΕΤΗΣ

ηδη απο μια πρωτη ματια το κοστοσ κυμαινεται απο 700-1200 ευρω ισωσ και παραπανω/ απαγορευτικο για καποιους ---- ναι στην ασφαλεια--- και το ερωτημα ειναι οταν δουλευεις στο χωραφι (ελιε κλπ) η μπαρα θα ειναι κατω --πανω θα ειναι οταν βγαινουν στον δρομο --να πιστοποιηθει ενα επιθεωρητης ανα δημο και να βεβεβαιωνει την καταλληλοτητα της μπαρας . η οποια θα μπορει να φτιαχτει απο καποιο συνεργειο .... με πολυ πιο οικονομικη τιμη ----

Απάντηση

13-02-2021 10:29Σταύρος

Ένα μέτρο για να πει το κράτος ότι έκανε κάτι όμως η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν θα το χρησιμοποιησει σε δεντροκομικη καλλιέργειά παρα μονο σε κάμπους που έτσι κι αλλιώς δεν υπήρχαν ατυχήματα.

Απάντηση

12-02-2021 09:10Πλάτωνας

Ο κάθε ΑΓΡΟΤΗΣ να εφαρμόσει μόνος του Το μέτρο αυτό για την Ζωή του Το κρατος να βοηθήσει σε άλλα πράγματα ΚΑΙ προβλήματα που υπάρχουν

Απάντηση

10-02-2021 21:09ΣΤΑΥΡΟΣ ΦΑΝΟΥΡΑΚΗΣ

Ποίο είναι το κόστος αυτής της κατασκευής?

Απάντηση

10-02-2021 20:08Τασος

Εδώ ο κόσμος χάνεται και η κυβέρνηση χτενιζεται... Ας κοιτάξουν για μια φορά να δώσουν παροχές και προοπτική στον αγρότη και ας αφήσουν τα χαζά νομοσχέδια. Το μόνο που ξέρουν να κάνουν καλά είναι να εφευρισκουν λόγους για να παίρνουν συνέχεια αναδρομικά, να μοιράζονται ακόμη και τα κονδύλια της Ευρώπης μεταξύ τους και ούτε γάτα ούτε ζημιά.

Απάντηση

10-02-2021 16:10Ηλίας

Ελπίζω να φτάνει μόνο η τοποθέτηση μπάρας. Τώρα, ποιος θα την έχει όρθια όταν φρεζάρει σε ελιές αυτό είναι άλλο θέμα.

Απάντηση

10-02-2021 08:03Ο παρατηρητης

Οταν θυμούνται χαιρονται εκει στην ευρωπαικη ενωση ή στην κυβερνηση , δεν ξερω ποιος θυμηθηκε μετα απο 31 χρονια να βαλει ο αγροτης αυτη την μπαρα προστασιας , το καλυτερο θα ηταν καθισμα εκτιναξης οπως στα μαχητικα,ρε ο αγροτης περναει κριση ,οπως ολοι,και εσεις τωρα το θυμηθηκατε ; Οπως κσι την ηλεκτρονικη ταυτοτητα σκινητου,τωρα ολα;

Απάντηση

10-02-2021 00:50Tree

Μπορεί να μου απαντήσει ο κύριος υπουργός πως εγω βάζοντας την μπάρα θα μπορέσω να μπω και να κάνω οποιαδήποτε εργασία στο κτήμα μου που αριθμεί δένδροκαλλιέργεια ελεύθερου σχηματος χωρίς να μαγκωσω στα χαμηλά κλαδιά του κάθε δένδρου? Να μην κοιτάμε μόνο τις καλλιέργειες σποράς ανοιχτού κτήματος ή ακόμα τις καλλιέργειες δέντρων αλλά με μέθοδο παλμετας.

Απάντηση

10-02-2021 00:31Σωτήριος Χασάπης

Δυστιχώς δεν υπάρχουν πιστοποιημένες επιχειρήσεις που να παράγουν πιστοποιμένα προιόντά προστασίας για παλαιά τρακτέρ. Ασχολήθηκα επι 1 μήνα να ακακαλήψω πιστοποιημένες επιχειρήσεις για μοντέλα τρακτέρ από 1980 έως και 1998 αλλά εχουν κλείσει ή δεν είχαν συνέχεια. Υπάρχει μόνο 1 στο Αργος.

Απάντηση Συνολικές απαντήσεις (1)

09-02-2021 19:32Κώστας

Υπάρχει κάποιος στην Καρδίτσα, η στη Θεσσαλία, που να βάζει αυτή τη μπάρα;

Απάντηση
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

Ροή Ειδήσεων

Ροή Ειδήσεων Προγράμματα Πληρωμές