BACK TO
TOP
Γνώμες

Το αποτύπωμα του Μαρκιόνι

«∆υστυχής είναι η χώρα που χρειάζεται ήρωα», έγραψε ο Bertoit Brecht στη Ζωή του Γαλιλαίου. Αλλά υπάρχουν στιγµές που οι χώρες και οι επιχειρήσεις όντως χρειάζονται κάποιον για να στηριχθούν. Όταν η κατάσταση είναι τόσο άσχηµη που µόνο µια ριζοσπαστική αναδιοργάνωση θα φέρει αποτέλεσµα.

Φερντινάντο Τζουλιάνο

10
0
Ο Σέρτζιο Μαρκιόνι, ο οποίος πέθανε σε ηλικία 66 ετών, ήταν αυτό το άτοµο στην Fiat και την Chrysler –ένας σωτήρας, τουλάχιστον για τους εργαζόµενους και τους µετόχους. Πήρε δύο αυτοκινητοβιοµηχανίες στο χείλος της αποτυχίας και, µετά από βαθιά αναδιάρθρωση, µετέτρεψε τη συγχωνευµένη οντότητα (Fiat Chrysler Automobiles NV) στην έβδοµη µεγαλύτερη αυτοκινητοβιοµηχανία παγκοσµίως, ενώ το ιστορικό της δηµιουργίας αξίας ήταν εντυπωσιακό: η κεφαλαιοποίηση της Fiat αυξήθηκε περισσότερο από 10 φορές στη διάρκεια της 14ετούς θητείας του

Το στέλεχος που αγαπούσε το πόκερ θα το θυµόµαστε για τις τολµηρές του συµφωνίες. Το 2005, έπεισε την General Motors να πληρώσει στη Fiat 2 δισ. δολάρια έτσι ώστε η αµερικανική αυτοκινητοβιοµηχανία να µην αναγκαστεί να εξαγοράσει τις σχεδόν χρεοκοπηµένες αυτοκινητικές δραστηριότητες της ιταλικής εταιρείας
Αλλά ο Mαρκιόνι µπορούσε να καινοτοµήσει. Εισήγαγε νέες διαδικασίες παραγωγής σε όλα τα εργοστάσια της Fiat στην Ιταλία. Η Ιταλία θα µπορούσε σίγουρα να αξιοποιήσει αυτή τη δόση διοικητικής εµπειρίας, τόσο στην πολιτική της τάξη όσο και στην εταιρική της ελίτ. Περίπου όπως και η Fiat στα µέσα της δεκαετίας του 2000, η χώρα αντιµετωπίζει δυσκολίες µε την στάσιµη παραγωγικότητα

Ο νέος λαϊκιστικός συνασπισµός παίρνει µέτρα που θα καταστήσουν την Ιταλία λιγότερο ελκυστική σε επενδύσεις. Αλλά πολλοί από τους επιχειρηµατίες της χώρας είναι εξίσου υπαίτιοι. Αν δεν αλλάξουν τον τρόπο σκέψης τους, είναι δύσκολο να δούµε από πού θα προέλθουν τα κέρδη αποδοτικότητας

Να σηµειωθεί ότι ο Mαρκιόνι δεν ήταν πάντα ήρωας για όλους στην ιταλική επιχειρηµατική κοινότητα. Έπρεπε να βγάλει την Fiat από την Confindustria –την ένωση επιχειρηµατιών της χώρας- έτσι ώστε να µπορέσει να προχωρήσει σε αλλαγές στις συµβάσεις εργασίας που του επέτρεψαν να αυξήσει την παραγωγικότητα στα ιταλικά εργοστάσια της Fiat. Κινήσεις που συνήθως δεν είναι δηµοφιλείς

*ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΟ BLOOMBERG ΚΑΙ ΣΤΗ LA REPUBBLICA
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία