BACK TO
TOP
Γνώμες

Όλα ξεκινούν στα θρανία της ζυθολατρείας

Η πραγµατική και όχι η επίπλαστη ή η δηµοσιογραφική άνθηση της µπύρας θα αργήσει να έρθει. Λέγοντας πως θα αργήσει να έρθει, ακόµα κι αν γυρνούσε κάποιος ένα διακόπτη σήµερα, θα έπρεπε να περιµένει τουλάχιστον µια γεµάτη πενταετία, για να δει τα πρώτα βασικά αποτελέσµατα.

papadakis_mathaios_2

Ματθαίος Παπαδάκης

12
0

Για να συµβεί κάτι τέτοιο, θα πρέπει όσοι εµπλέκονται στον κλάδο να τολµήσουν να επενδύσουν στους ανθρώπους τους, στην εκπαίδευσή τους αλλά και στην εκπαίδευση των φίλων της µπύρας κι όχι στην εύκολη επένδυση των εφήµερων αριθµών. Μιλώ για εκπαίδευση κι όχι για παιδεία γιατί αυτό, όπως και στη ζωή, είναι κάτι σπουδαιότερο και δυσκολότερο.

Θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο πως είναι άλλο πράγµα η εµπορική ενηµέρωση γύρω από τα προϊόντα που εµπορεύεται µία εταιρεία κι άλλο η εκπαίδευση για την ποιοτική εκτίµηση ενός προϊόντος.

Σε αυτό το σηµείο είναι σηµαντικό να αναφέρω 2-3 περιστατικά από την καθηµερινότητα στο κατάστηµά µου, ενδεικτικά των όσων περιέγραψα παραπάνω.

Η συντριπτική πλειοψηφία των πωλητών που έχουν επισκεφθεί το Mateo’s τα τελευταία τρία χρόνια, ανεξαρτήτως εταιρείας, ουσιαστικά παρουσίασαν την ίδια προσφορά µε µικροδιαφορές οικονοµικής φύσεως.

 «Θα σου κάνω ένα πακέτο εκπτώσεων, που όµοιο του δεν έχει ξανά υπάρξει, όχι µόνο για βάλεις τα προϊόντα στο κατάστηµα αλλά για να βγάλεις 1, 2, 3, 4». Αυτά που ο καθένας θεωρεί άµεσα ανταγωνιστικά.

 Η αλήθεια είναι πως δυσκολεύονται να αντιληφθούν και να πιστέψουν πως υποστηρίζω περισσότερες από 150 ετικέτες σε φιάλες 365 ηµέρες τον χρόνο, όχι τις πρώτες 20-30 ηµέρες, δίχως να έχω ούτε µία µπύρα στο βαρέλι. ∆εν ξέρω αν θα ξαναβάλω κάποια στιγµή.

Βαρέλια δεν έχω από σεβασµό στο προϊόν που λέγεται µπύρα, στον εαυτό µου και τους πελάτες του µαγαζιού. Με τους πελάτες µου µιλώ. Προσπαθώ να καταλάβω το στυλ και το γευστικό προφίλ που επιθυµούν εκείνη τη στιγµή, για να τους βοηθήσω να επιλέξουν από τον ενηµερωµένο, θεωρώ, κατάλογο. Ποτέ µα ποτέ δεν προσπάθησα να κατευθύνω κάποιον σε µία µπύρα για να κερδίσω λίγα ευρώ παραπάνω.

∆υστυχώς σχεδόν κανείς δεν πουλά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της µπύρας µέσα στο βαρέλι. Όλοι όµως πουλούν τις εκπτώσεις που είναι στα χαρτιά. Για φαντάσου µε να προτείνω µπύρα λόγω έκπτωσης.

Η εκπαίδευση των φίλων της µπύρας θα περιορίσει και τα φαινόµενα παραπληροφόρησης από τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ενάµιση χρόνο πριν ήρθε ως πελάτης κάποιος από κάβα που υποτίθεται πως ειδικεύεται στις µπύρες και εκθείαζε συγκεκριµένα προϊόντα κατηγορώντας άλλα ότι έκανε στο Facebook κ.λπ. Μετά από 2-3 µήνες που ξαναήρθε είχε αντιστρέψει «ως ειδικός» τις προτιµήσεις του. Ρωτώντας έµαθα πως είχαν αλλάξει οι συµφωνίες προώθησης του καταστήµατος, τόσο απλά. Εκπαίδευση και αγάπη για το προϊόν. ∆εν είναι τυχαίο πως εδώ το 95% των πελατών που επιλέγουν µπύρες µόνοι τους είναι Σκανδιναβοί, Άγγλοι, Βέλγοι και Αµερικάνοι.

*Ιδιοκτήτης του Mateo's στη Μονεμβασιά

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία