Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Επιχειρηματικά Projects

Η μάρκα του καταναλωτή που ξεκίνησε στη Γάλλια, αρχίζει να βρίσκει έδαφος και στην ελληνική αγορά

Μεγάλες αλυσίδες λιανικής έχουν ήδη εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους, πιέζοντας τη βιοµηχανία να αναλάβει τη µεταφορά του εγχειρήµατος στα ελληνικά δεδοµένα.

Agrodiatrofiko-forum-1

Πέτρος Γκόγκος

71
0

Γάλα, ελαιόλαδο και φέτα βρίσκονται στην κορυφή των καταναλωτικών προτιµήσεων από µια λίστα βασικών προϊόντων αγροδιατροφής, των οποίων µια νέα για τα ελληνικά δεδοµένα ετικέτα ετοιµάζεται, στα πρότυπα ενός καινοτόµου γαλλικού µοντέλου σχεδιασµού, παραγωγής, συσκευασίας και διανοµής τροφίµων. Μια επωνυµία που θα µπορούσε ίσως να αφορά και θεατρική παράσταση σύµφωνα µε τον εµπνευστή της Laurent Chabanne,  η «Μάρκα του Καταναλωτή» περιγράφει ακριβώς αυτήν την κατάσταση που φιλοδοξεί να επιτύχει, την κατάσταση κατά την οποία οι καταναλωτές αποφασίζουν να φτιάξουν τα δικά τους προϊόντα αγροδιατροφής. Μάλιστα σε αυτή την τάξη πραγµάτων, οι καταναλωτές εµφανίζουν ιδιαίτερη ευαισθησία για την εξασφάλιση µιας δίκαιης τιµής για τους παραγωγούς των προϊόντων. Βέβαια η µεταφορά του καταναλωτικού αυτού κινήµατος στην ελληνική πραγµατικότητα, απαιτεί ένα κοινό ώριµο, συνειδητοποιηµένο, µε γούστο αλλά και µε τριβή σε ζητήµατα παραγωγής.

Μεταφορά γιατί στη Γαλλία, η Μάρκα του Καταναλωτή «C’est qui le patron?», είναι η µεγαλύτερη επιτυχία των τελευταίων 30 χρόνων στο τοµέα των τροφίµων. Ενδεικτικά αναφέρεται πως περισσότερα από ένα εκατ. λίτρα γάλα της «Μάρκας του καταναλωτή» πωλούνται κάθε εβδοµάδα από τα καταστήµατα λιανικής τους αγροτικού γίγαντα. Τα τελευταία δυο χρόνια µάλιστα, η ιδιαίτερη αυτή κοινοπραξία παραγωγών και καταναλωτών, έχει δώσει στην παραγωγή περίπου 25 προϊόντα, ενώ το ίδιο διάστηµα, έχουν πουληθεί περισσότερα από 120 εκατ. προϊόντα σε περισσότερα από 3,2 εκατ. νοικοκυριά. Είναι τέτοια η προτίµηση των καταναλωτών σε αυτά τα προϊόντα, ώστε οι αγοραστές της µάρκας να αγγίζουν το 12% του συνόλου του γαλλικού πληθυσµού.

Μάλιστα µια τέτοια πρωτοβουλία φαντάζει ενδιαφέρουσα και στις µεγάλες αλυσίδες λιανικής, οι οποίες αξιολογούν θετικά την δυναµική ενός τέτοιου κινήµατος, ανοίγοντας, στην περίπτωση της Γαλλίας χώρο στα ράφια τους. Όµως και στην Ελλάδα το ενδιαφέρον είναι υψηλό. Όπως ανακοίνωσε από το βήµα του φόρουµ που διοργάνωσε στις 19 Απριλίου το Ελληνογαλλικό Εµπορικό και Βιοµηχανικό Επιµελητήριο υπό την αιγίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίµων,  µε θέµα: «Τοµέας τροφίµων, Πυλώνας ανάπτυξης» ο Χαράλαµπος Κώτσου, συνιδρυτής και συντονιστής της Μάρκας του Καταναλωτή «Ποιος είναι το Αφεντικό;», ήδη η οµάδα του έχει δεδηλωµένη τη συµµετοχή δυο αλυσίδων που έχουν δεσµευθεί ότι θα στηρίξουν το εγχείρηµα.

Μάλιστα όπως εξήγησε, οι αλυσίδες αυτές προτίθενται να έλθουν οι ίδιες σε επικοινωνία µε τις βιοµηχανίες προκειµένου να προχωρήσουν τις διαδικασίες παραγωγής ξεκαθαρίζοντας πως δεν υπάρχει µεγάλο  επιχειρηµατικό ρίσκο, αφού «εµείς είµαστε από πίσω και θα αγοράσουµε», όπως µετέφερε ο ίδιος.

Είναι, επί της ουσίας, ένας δεσµός εµπιστοσύνης µεταξύ των παραγωγών και των καταναλωτών. Μία πρωτοβουλία για τη δηµιουργία προϊόντων µε τη συνεργασία καταναλωτών και παραγωγών. Σκοπός του εγχειρήµατος αυτού είναι οι καταναλωτές να αποφασίζουν για τις προδιαγραφές, τη ποιότητα και τη τιµή των προϊόντων, έχοντας πλήρη γνώση για το που πηγαίνουν τα χρήµατά τους, στηρίζοντας τους Έλληνες παραγωγούς. «Ένα µοντέλο που στηρίζεται στη πλήρη διαφάνεια, ισότητα, αλληλεγγύη και την υγεία», όπως υποστηρίζουν οι άνθρωποι πίσω από αυτό.

Τα βήµατα της παραγωγής

Στη διαδικτυακή πλατφόρµα της Μάρκας του Καταναλωτή, θα αναρτώνται ερωτηµατολόγια µε τις προδιαγραφές του κάθε προϊόντος. Οι καταναλωτές επιλέγουν τα χαρακτηριστικά που επιθυµούν βλέποντας ζωντανά πώς η κάθε επιλογή τους επηρεάζει τη τελική τιµή λιανικής. Στη συνέχεια, τα προϊόντα θα παράγονται, ακολουθώντας υπεύθυνα τις προδιαγραφές που θα έχουν αποφασίσει οι καταναλωτές, από τους συνεργαζόµενους παραγωγούς.

Οι άνθρωποι πίσω από την προσπάθεια, ευελπιστούν πως η καλύτερη διαφήµιση του προϊόντος, θα είναι οι ίδιοι οι ενεργοί καταναλωτές, κάτι που συνιστά σε µια σηµαντική εξοικονόµηση  επί της τελικής τιµής πώλησης, από την οποία θα επωφελείται ο παραγωγός, δεδοµένου ότι τα έξοδα της διαφήµισης θα είναι µηδενικά. Πρόκειται όπως ενηµερώνουν για µια προσπάθεια µε θετικό κοινωνικό πρόσηµο, αφού θα εξασφαλίσει πολύ καλύτερες οικονοµικές απολαβές για τους παραγωγούς, νέες θέσεις εργασίας και ευκαιρίες για τους νέους στη χώρα αλλά και ηθική ικανοποίηση στους καταναλωτές. Οι τελευταίοι άλλωστε είναι οι βασικοί επενδυτές των καταναλωτικών προϊόντων, εκείνοι που αποφασίζουν για το τι θέλουν να έχουν στο τραπέζι τους αλλά και εκείνοι που θα πρέπει να φροντίσουν αυτούς που µε κόπους και ρίσκα φροντίζουν ώστε τα προϊόντα αυτά να φτάνουν σε κάθε σπίτι.

Όπως αναφέρεται και στην αρχή, αυτήν την στιγµή, οι ψήφοι των εγχώριων καταναλωτών, ξεχωρίζουν από το καλάθι µε τα αναγκαία, το γάλα, που είναι πρώτο σε ψήφους, το ελαιόλαδο και την φέτα. Με µικρή διαφορά ακολουθούν το µέλι, τα µακαρόνια και το γιαούρτι.

Αξίζει να σηµειωθεί, τέλος, πως η επιτυχία της πρωτοβουλίας είναι τόσο µεγάλη που αναµένεται να την εφαρµόσουν και χώρες όπως το Βέλγιο, η Ισπανία, η Ιταλία, η Γερµανία, το Μαρόκο, οι ΗΠΑ κ.ά.

Τα παραπάνω συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της τρίτης ενότητας της εκδήλωσης του Ελληνογαλλικού Βιοµηχανικού και Εµπορικού Επιµελητηρίου, της οποίας συντονιστής ήταν ο εκδότης-διευθυντής του agronews.gr και της Agrenda Γιάννης Πανάγος. Η ενότητα άνοιξε από τον Ιορδάνη Παπαδόπουλο από τη Namaste Kefir, συζητώντας το θέµα της καινοτοµίας στα προϊόντα διατροφής και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των  µικροµεσαίων επιχειρήσεων.

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία