Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Γνώμες

Οι δυσκολίες μιας διαδοχής

Εάν καταλάβετε ότι εσείς είστε η πηγή του προβλήματος, η λύση είναι προφανής: φύγετε από τη μέση". Όταν ο ιδρυτής μιας επιχείρησης αποστασιοποιείται από την καθημερινή διαχείρισή της και καλεί κάποιο νέο, εξωτερικό στέλεχος να αναλάβει τη διοίκησή της, κάποιοι από τους πλέον έμπειρους και παλαιούς εργαζομένους ενδέχεται να νιώσουν απογοητευμένοι, ενώ άλλοι μπορεί να αντιδράσουν αρνητικά στον τρόπο με τον οποίο ο νέος μάνατζερ επιθυμεί να γίνονται τα πράγματα.

richard-branson_2

Ρίτσαρντ Μπράνσον

110
0

Πρόκειται για δύσκολη και επίπονη διαδικασία μετάβασης – σε πολλές μικρού και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις, μάλιστα, στέφεται με πλήρη αποτυχία.

Αρχικά, το ένστικτό σας να απομακρυνθείτε από την άμεση διαχείριση είναι σωστό – το έκανα εγώ ο ίδιος! Θα σας βοηθήσει να ανακαλύψετε τις επόμενες μεγάλες ευκαιρίες και προκλήσεις για την εταιρεία σας και τον χρόνο να εργαστείτε για να τις αξιοποιήσετε. Το ίδιο και η απόφασή σας να μην αποδεσμεύσετε τον νέο διευθυντή αμέσως μόλις παρουσιαστούν τα πρώτα "σύννεφα", είναι ορθό βήμα. Και είναι σημαντικό να το κατανοήσετε, καθώς εάν διαμορφώσετε μια εξαιρετική ομάδα, η οποία θα κατανοεί το όραμά σας για την εταιρεία και θα μπορεί να δίνει λύσεις με δημιουργικό πνεύμα στα προβλήματα που ανακύπτουν, αυτό θα αυξήσει εκθετικά την αποτελεσματικότητα στη διαχείριση. Ωστόσο, πρέπει να λύσετε γρήγορα τον γρίφο της υπόκωφης "έντασης" στην εταιρεία σας.

Καθίστε με τον νέο διευθυντή σας και ρωτήστε τον πώς νιώθει ότι τα πηγαίνει. Μη μιλήσετε μαζί του ή μαζί της για το πώς είναι οι σχέσεις του/της με το προσωπικό, αλλά προσπαθήστε να διαμορφώσετε μια πιο γενική εικόνα. Ανακαλύψτε ποια προβλήματα θεωρεί ότι επηρεάζουν την πορεία της εταιρείας, πώς προσπαθεί να τα επιλύσει και πώς προχωρά αυτή η διαδικασία. Οι δυσκολίες του με το προσωπικό μπορεί να προκαλούνται από την απογοήτευση ή την ανασφάλειά του.

Καμιά φορά η σκιά του ιδρυτή μπορεί να δημιουργεί στους μάνατζερ νευρικότητα ή φόβο, επηρεάζοντας τον τρόπο με τον οποίο συναλλάσσονται με τους υπαλλήλους. Σκεφτείτε εάν έχετε δώσει στη νέα διεύθυνση τον χώρο για να διοικήσει. Μήπως συνεχίζετε να διατηρείτε το μεγάλο γωνιακό γραφείο; Μήπως συνεχίζετε να εμφανίζεστε στο γραφείο τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας; Μήπως το προσωπικό προσβλέπει στη δική σας τελική άποψη όσον αφορά τις μεγάλες αποφάσεις; Ρωτήστε τον διευθυντή σας για τη δική του οπτική.

Τέλος, περιοδεύστε στον χώρο της παραγωγής, στα καταστήματα ή στα γραφεία και ρωτήστε τους εργαζόμενους πώς θεωρούν ότι τα πηγαίνει η εταιρεία. Πώς είναι το κλίμα; Μήπως οι άνθρωποι νιώθουν αποθαρρυμένοι ή απογοητευμένοι ή αντιθέτως βλέπουν πρόοδο προς έναν ξεκάθαρο στόχο; Νιώθουν ότι οι ιδέες τους αξιοποιούνται; Σε κάθε περίπτωση, είτε συναντήσετε απογοήτευση είτε ικανοποίηση, προσπαθήστε να βρείτε το γιατί, ώστε να κατανοήσετε πώς επηρεάζουν τα θετικά, αλλά και οι αδυναμίες του μάνατζερ το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας.

Αφού, λοιπόν, θα έχετε προχωρήσει σε εκτίμηση για το εάν εκείνος που "φρενάρει" τη μετάβαση είναι ο νέος διευθυντής, το προσωπικό, η συνεχιζόμενη παρουσία σας στον χώρο ή ένας συνδυασμός των τριών παραγόντων, πρέπει να δράσετε με αποφασιστικότητα. Εάν καταλάβετε ότι εσείς είστε η πηγή του προβλήματος, η λύση είναι προφανής: φύγετε από τη μέση. Εάν είναι δυνατόν, μεταφέρετε το γραφείο σας σε άλλο κτίριο.

Εάν διαφανεί ότι ο διευθυντής δεν είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για τη δουλειά η οποία τού έχει ανατεθεί, πρέπει να προχωρήσετε με προσοχή. Η απόλυση πρέπει να είναι μόνο το τελευταίο καταφύγιο και, εάν τελικώς καταστεί αναγκαίο, πρέπει να γίνει με ευγένεια και λεπτότητα. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ένας άνθρωπος που δεν τα πηγαίνει καλά στη δουλειά του δεν είναι τεμπέλης ή "δύσκολος", απλώς έχει προαχθεί σε έναν ρόλο ο οποίος δεν ταιριάζει στην προσωπικότητά του.

Στη συνέχεια, όταν αναζητάτε τον διάδοχό του, βρείτε κάποιον ο οποίος να νοιάζεται πραγματικά και ειλικρινά για τους άλλους, να έχει τη δυνατότητα να κινητοποιεί και να βγάζει τον καλύτερο εαυτό των υπαλλήλων. Στη Virgin, έχουμε ανακαλύψει ότι η καλύτερη λύση είναι να κάνουμε εσωτερικές προαγωγές, όποτε αυτό είναι εφικτό, ώστε να γνωρίζουμε καλά από πριν τις δυνατότητες των μάνατζέρ μας, αλλά και να είμαστε σίγουροι ότι κατανοούν τη φυσιογνωμία του brand. Στη συνέχεια καταστήστε τον εαυτό σας περιττό και μην μπλέκεστε στα πόδια του νέου διευθυντή.

Είτε, λοιπόν, κρατήσετε τον νέο διευθυντή της επιχείρησης είτε τον αντικαταστήσετε, πρέπει να βρείτε τρόπο να αποφορτίσετε την ένταση των τελευταίων μηνών. Μπορεί να χρειάζεται απλώς να συζητήσετε με μερικούς εκ των ανθρώπων σας για τη διαδικασία μετάβασης. Ή, εάν θεωρείτε ότι το ζήτημα αφορά όλους τους εργαζομένους, οργανώστε ένα πάρτι, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να γνωρίσουν τον νέο διευθυντή. Οποιαδήποτε πάντως και αν είναι η λύση σας, το μήνυμά σας πρέπει να είναι θετικό και όχι μοίρασμα ευθυνών και κατηγοριών. Το βλέμμα όλων πρέπει να είναι στραμμένο στο μέλλον.


*O Richard Branson είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson.

Πηγή:capital.gr

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προιόντα Τεχνολογία