BACK TO
TOP
Γνώμες

Ο μοναχικός δρόμος του μελισσοκόμου και η ανάγκη για διεθνή αναγνώριση

Η εικόνα που υπάρχει στον πολύ κόσμο και ειδικά στον αστικό πληθυσμό για το επάγγελμα του μελισσοκόμου και γενικότερα για την ενασχόληση με τη μελισσοκομία, μάλλον είναι αυτή την οποία έχει δημιουργήσει «Ο Μελισσοκόμος» του Θεόδωρου Αγγελόπουλου, με τον Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι, το 1986.

panagos01

Γιάννης Πανάγος

21
0

Στην ταινία, ο Σπύρος, που είναι δάσκαλος σε μια μικρή επαρχιακή πόλη, περνά όλη του τη ζωή εκεί, μέχρι που συνταξιοδοτείται κι αρχίζει κι αυτός ένα «ταξίδι» διασχίζοντας όλη τη χώρα με τις κυψέλες του, όπως έκανε ανέκαθεν η οικογένειά του. Στην πραγματικότητα φυσικά, η ενασχόληση με την παραγωγική μελισσοκομία, είναι μια δύσκολη αγροτική δουλειά.

 

 Έχει να κάνει με τη διαχείριση ενός πολύ ευαίσθητου «ζωικού» κεφαλαίου, προϋποθέτει πολλές και μεγάλες μετακινήσεις προς αναζήτηση τροφής των μελισσών, είναι μια συνεχής φροντίδα που δεν υπακούει σε ωράρια και συνήθως επιδρά αρνητικά στην κοινωνικότητα. Μ’ αυτή την έννοια, οι άνθρωποι που επιδεικνύουν μεγάλη φροντίδα στο παραγωγικό κομμάτι της δραστηριότητάς τους, είναι φυσικό να χάνουν κάτι από την ανάπτυξη συλλογικής συνείδησης για το αντικείμενό τους, να δυσκολεύονται στα θέματα που έχουν να κάνουν με την αγορά και τις πωλήσεις, να μην αποδίδουν τη δέουσα σημασία στο branding και στο marketing του προϊόντος που παράγουν. Αυτό εξηγεί μέχρι ένα βαθμό γιατί το ελληνικό μέλι έχει μείνει πίσω σε οργανωτικές δομές και προσπάθειες κατοχύρωσης ταυτότητας ποιότητας με διεθνή αναγνώριση. Βεβαίως, η δύναμη του ελληνικού μελιού είναι τεράστια.

 

Προκύπτει από τη βιοποικιλότητα του φυσικού περιβάλλοντος, την ήμερη συμπεριφορά των ντόπιων φυλών και τη μικρή τάση τους για σμηνουργία, τη δυνατότητα για παραγωγή ειδικότερων κατηγοριών μελιού (ερείκης, θυμαρίσιο κ.ά.) ικανών να στηρίξουν βάσιμους ισχυρισμούς υγείας. Στα χρόνια που έρχονται το ελληνικό μέλι έχει μπροστά του μια μεγάλη ευκαιρία. Αρκεί να ξεπεράσει τα σύνδρομα του επαρχιωτισμού που χαρακτηρίζει σε μεγάλο βαθμό την αγορά του.

 

Αρκετές από τις προσπάθειες που έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια, αποδίδοντας τη δέουσα σημασία τόσο στην παραγωγική διαδικασία, όσο και στις πολιτικές του marketing, δείχνουν το δρόμο. Το Honey Insider ήρθε για να συστηματοποιήσει την ενημέρωση στα ζητήματα του κλάδου, να διευκολύνει την ανάπτυξη πρωτοβουλιών με σύγχρονο επιχειρηματικό πνεύμα, να βγάλει από την αφάνεια τους πραγματικούς εργάτες της μελισσοκομίας.

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία