BACK TO
TOP
Γνώμες

Αυτοματοποίηση των καλλιεργητικών εργασιών

Αγαπητέ αναγνώστη, τον τελευταίο καιρό, το θέµα των εργατών γης γίνεται όλο και πιο δύσκολο.

υφυφρ_2_2_2_2__1___1__3_2_2

332
1

Για πολλά χρόνια στην Ελλάδα, την άρνηση των νέων να διεκπεραιώσουν χειρωνακτικές εργασίες, ειδικά στην αγροτική παραγωγή, κάλυψε η αθρόα είσοδος αλλοδαπών εργατών από χώρες των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης. Το σηµερινό µεταναστευτικό ρεύµα δεν έχει τα ίδια χαρακτηριστικά και σίγουρα να δείχνει ικανό να επιλύσει αποτελεσµατικά και σε µόνιµη βάση τις ανάγκες των αγροτικών εκµεταλλεύσεων. Ακόµα κι αν επιλυθούν δια µαγείας τα γραφειοκρατικά ζητήµατα για την έκδοση κάρτας εργασίας, όπως γίνεται π.χ. στην Ιταλία, πάλι τα έµπειρα χέρια για της ανάγκες της γεωργίας δεν θα αρκούν.

Μ’ αυτή την έννοια, αν υπάρχει ένα φως στον ορίζοντα, αυτό προέρχεται από τις τεχνολογικές εξελίξεις και τα αυτόνοµα αγροτικά µηχανήµατα, τα οποία, ήδη κάνουν αισθητή την παρουσία τους και στις εγχώριες αγροτικές εκµεταλλεύσεις. Εκεί που υπάρχουν ακόµα πολλές δυσκολίες είναι βέβαια στη συγκοµιδή φρούτων και λαχανικών, όπου και µεταφέρεται το βάρος της ψηφιακής τεχνολογίας και της ροµποτικής.   

Σε αυτό το τεύχος του profi είχαµε την ευκαιρία να περάσουµε χρόνο µε το πρωτότυπο αυτόνοµο τρακτέρ Horsch RO1, το οποίο παρουσιάστηκε πρώτη φορά πέρυσι. Προς το παρόν η εταιρεία βεβαιώνει ότι δεν προσπαθεί να αφήσει τους χειριστές χωρίς δουλειά. Αντίθετα, το άτοµο που καθόταν προηγουµένως στην καµπίνα του τρακτέρ, παρακολουθώντας τις διαδικασίες, θα έχει τώρα την επιµελητεία της µεταφοράς σπόρων και λιπασµάτων στο µηχάνηµα, καθώς και την ευθύνη να ελέγχει ότι το όλα πάνε καλά µε τις λειτουργίες.

Το κύριο κίνητρο για τα αυτόνοµα οχήµατα είναι, κατά ειρωνικό τρόπο, η έλλειψη πραγµατικών εξειδικευµένων οδηγών, κάτι που αποτελεί πρόκληση για τη γεωργική βιοµηχανία εδώ και αρκετά χρόνια. Και δεν είναι ο µόνος. Ο τοµέας των αγρονοµικών υπηρεσιών αντιµετώπισε αυτό το ζήτηµα για εξίσου µεγάλο χρονικό διάστηµα. Έχουν περάσει σχεδόν 25 χρόνια από τότε που ένας αντιπρόσωπος γνωστού κατασκευαστικού οίκου, τόνιζε µε έµφαση ότι, µε τον τρόπο που εξελίσσονταν η τεχνολογία των µηχανών, το µέλλον για τους τεχνικούς θα ήταν λαµπρό και οι µισθοί τους θα έφταναν στο ίδιο επίπεδο µε αυτό των γιατρών. Λοιπόν, οι προκλήσεις έχουν σίγουρα αυξηθεί σε αυτό το διάστηµα ... αλλά, δυστυχώς, οι µισθοί δεν έχουν αυξηθεί. Και αυτό πρέπει να είναι η ουσία του ζητήµατος: άλλες βιοµηχανίες πληρώνουν καλύτερους µισθούς, είτε για τον οδηγό που κάθεται πίσω από το τιµόνι µιας µηχανής αξίας 250.000 ευρώ είτε για τον ειδικό που συνδέει τον φορητό υπολογιστή για να καταλάβει γιατί το εν λόγω µηχάνηµα αναβοσβήνει µια σειρά των αριθµών και αρνείται να κουνηθεί.

Στην πραγµατικότητα, κανένα από αυτά τα προβλήµατα δεν πρόκειται να επιλυθεί εύκολα ή γρήγορα, ωστόσο, η µεγαλύτερη αυτοµατοποίηση θα παίξει τον ρόλο της. Αυτός είναι ένας ταχέως εξελισσόµενος τοµέας, όπως ανακαλύψαµε µε µια συλλογή τεχνολογίας έξυπνης γεωργίας στη σελίδα 36, όπου το κύριος βάρος πέφτει στη φύτευση και στη συνέχεια στον έλεγχο των ζιζανίων.

Αλλά υπάρχουν πολλά άλλα έργα υπό ανάπτυξη, όπως η συνεργασία Krone και Lemken που φέρνουν στην αγορά ένα αυτόνοµο τρακτέρ. Προς το παρόν, βέβαια, η συντριπτική πλειοψηφία των αγροτικών εργασιών εξακολουθεί να βασίζεται σε ένα ορισµένο επίπεδο ανθρώπινης συµµετοχής.
Σχόλια (1)
Προσθήκη σχολίου

12-06-2022 08:52Θάνος

Πώς φαίνεται ο άνθρωπος που δεν ασχολήθηκε ποτέ ουσιαστικά με τον αγροτικό τομέα;Απ'αυτά που λέει,απ'αυτά που γράφει και απ'αυτά που φαντάζεται.

Απάντηση
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία