BACK TO
TOP
Γνώμες

O μεσαίος διάδρομος

Πριν από τον πόλεµο στην Ουκρανία, το 86% του χερσαίου εµπορίου µεταξύ Ευρώπης και Κίνας περνούσε µέσω της Ρωσίας κατά µήκος της λεγόµενης Βόρειας ∆ιαδροµής, ενός συνόλου σιδηροδρόµων που εκτείνεται από τα βόρεια σύνορα της Κίνας έως τη Λευκορωσία και την ηπειρωτική Ευρώπη.

Alberto_Rizzi

Alberto Rizzi

51
0

Ωστόσο, οι ευρωπαϊκές κυρώσεις κατά της Μόσχας έχουν κάνει τη διαδροµή πολύ λιγότερο ελκυστική για το παγκόσµιο εµπόριο και η εξάρτηση από τις ρωσικές υποδοµές και τις σιδηροδροµικές υπηρεσίες για την εισαγωγή αγαθών από την Κίνα είναι µια στρατηγική ευπάθεια από την οποία η Ευρώπη θέλει να απαλλαγεί.

Αντίθετα, η Ευρωπαϊκή Ένωση ελπίζει να µειώσει την εξάρτησή της από το ρωσικό έδαφος καθοδηγώντας την ανάπτυξη µιας συντοµότερης εναλλακτικής διαδροµής µέσω της κεντρικής Ασίας, που ονοµάζεται Trans-Caspian International Transport Route (TITR). Πιο γνωστό ως Μεσαίος ∆ιάδροµος, το TITR είναι ένα δίκτυο διαδροµών µεταφορών που αντιγράφει τον αρχαίο ∆ρόµο του Μεταξιού, που εκτείνεται από την Κίνα στην Ευρώπη µέσω του Καζακστάν, της Κασπίας Θάλασσας και του Καυκάσου στην Τουρκία. Σε λειτουργία από το 2017, ο Μεσαίος ∆ιάδροµος είναι ένα σύστηµα πολυτροπικών µεταφορών που βασίζεται κυρίως στην υπάρχουσα βασική σιδηροδροµική και λιµενική υποδοµή. Πέρυσι, διαχειρίστηκε µόλις 2,3 εκατοµµύρια τόνους φορτίου. Ωστόσο, οι προβλέψεις της Παγκόσµιας Τράπεζας δείχνουν ότι µε σηµαντικές αναβαθµίσεις υποδοµών, ο όγκος αυτός θα µπορούσε να φτάσει τους 11 εκατοµµύρια τόνους έως το 2030. […]

Η Ευρώπη θα πρέπει να επεκτείνει τις υπάρχουσες ενεργειακές συνεργασίες, όπως αυτή µε το Καζακστάν, µε µεγαλύτερη εστίαση στις πράσινες οικονοµίες της Κεντρικής Ασίας, οι οποίες θα µείωναν τη ζήτηση για ρωσικό φυσικό αέριο ή την ηλεκτρική ενέργεια, περιορίζοντας τις προσπάθειες της Μόσχας. […] Η ανάπτυξη του Μεσαίου ∆ιαδρόµου αντιµετωπίζει κινδύνους που η ΕΕ πρέπει να αντιµετωπίσει. Αλλά αυτό δεν πρέπει να εµποδίζει τους Ευρωπαίους να αξιοποιήσουν τη γεωοικονοµική του αξία. Οι Βρυξέλλες πρέπει να επικεντρωθούν στις δυνατότητες που θα µπορούσε να προσφέρει η ανάπτυξη του διαδρόµου στην εµβάθυνση των οικονοµικών, πολιτικών και ενεργειακών δεσµών µε την κεντρική Ασία.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία