Το πρόβλημα δείχνει να βαραίνει πιο πολύ τις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, όπου, το δίμηνο φρένο στην κατανάλωση οδήγησε και οδηγεί σε μεγάλα αδιάθετα αποθέματα σε κρέατα, τυριά και κρασί, επηρεάζει ωστόσο με τον τρόπο της έως ένα βαθμό και τη ζωή των Ελλήνων παραγωγών.
Όπως δείχνουν τα πράγματα με τον καιρό και πλησιάζοντας σιγά - σιγά στη χαλάρωση των µέτρων αυτοπεριορισµού, φαίνεται καθαρά ότι η δίμηνη απουσία δραστηριότητας στον τοµέα της µαζικής εστίασης, δείχνει ότι έχει «εξανλτήσει» για τα καλά τις αγορές, ενώ παράλληλα ισορροπεί ξανά η κινητικότητα στις αλυσίδες λιανικής.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι ίδιες κυβερνήσεις που ζητούσαν την στήριξη της εγχώριας αλυσίδας τροφίµων και παραγωγών, πηγαίνουν ένα βήµα παραπέρα. Οι Γάλλοι καλούνται να φάνε περισσότερο τυρί, οι Βρετανοί να αυξήσουν την κατανάλωση βόειου κρέατος και οι Βέλγοι, εδώ και καιρό, καλούνται να καταναλώσουν περισσότερες τηγανητές πατάτες. Αυτές οι ασυνήθιστες παρακλήσεις, όπως τις χαρακτηρίζουν οι Financial Times, στοχεύουν σε µια ελαφριά µείωση των αποθεµάτων, που έχουν αποσυντονήσει σε σηµαντικό βαθµό τις αγορές στα κράτη µέλη.
Σε όλη την ήπειρο, τα ράφια στοιβάζονται µε τυρί που δεν µπορεί να πουληθεί. κελάρια ξεχειλίζουν µε κρασί, οι γαλακτοπαραγωγοί αδειάζουν πλεόνασµα γάλακτος και τα λαχανικά πετάζονται.
Διαβάστε επίσης: Μετράει αντιδράσεις το «όχι» Αραμπατζή για τις εξισωτικές αποζημιώσεις 2013 και 2014
Οι Ευρωπαίοι οινοποιοί αντιµετωπίζουν εκτιµώµενη πτώση των πωλήσεων κατά 35% και µείωση της αξίας κατά 50% κατά τη διάρκεια της καραντίνας, σύµφωνα µε το CEEV, το εµπορικό σώµα της περιοχής.
Ξεχειλίζουν τα κελάρια κρασιού της Ιταλίας
Μόνο στην Ιταλία, τα κελάρια της χώρας κρατούν 54 εκατ. εκατόλιτρα κρασιού, που ισοδυναµούν µε περισσότερα από 7 δισ. µπουκάλια ή πωλήσεις αξίας ενός έτους, σύµφωνα µε τον Dino Scanavino, πρόεδρο της ιταλικής συνοµοσπονδίας αγροτών Cia-Agricoltori Italiani.
Εν τω µεταξύ, στη βιοµηχανία κρέατος του Ηνωµένου Βασιλείου δηµιουργείται πλεόνασµα από τις πιο ακριβές κοπές που συνήθως χρησιµοποιούν τα εστιατόρια και είναι αυτές που βγάζουν το κέρδος από το κάθε σφάγιο.
Πλέον η βιοµηχανία του Ηνωµένου Βασιλείου προσπαθεί να µεταφέρει την κατανάλωση στα σπίτια, µε το Συµβούλιο Ανάπτυξης Γεωργίας και Κηπουρικής να έχει ξεκινήσει την καµπάνια στα social media #steaknight (βραδιά µπριζόλας), προσκαλώντας σεφ και κρεοπώλες να µοιραστούν τις συνταγές και τις συµβουλές τους.
Στη Γαλλία, η κυβέρνηση έχει χαλαρώσει προσωρινά ορισµένους από τους αυστηρούς κανόνες για τα τυριά Προστατευόµενης Ονοµασίας Προέλευσης για να δώσει στους παραγωγούς περισσότερη ευελιξία, για παράδειγµα σχετικά µε το πόσο καιρό µπορεί να αποθηκευτεί το γάλα πριν να χρησιµοποιηθεί και πώς ωριµάζει και διατηρείται το τυρί. Οι κανόνες έχουν αφορούν σε 15 από τα περισσότερα από 40 τυριά ΠΟΠ, ενώ εν τω µεταξύ η βιοµηχανία ξεκίνησε την εκστρατεία #Fromagisson, καλώντας τους Γάλλους να κάνουν «ό, τι µπορούν για τυρί».