BACK TO
TOP
Πολιτικές

Ανακατανομή 1,1 δισ. από την ΚΑΠ και τα ταμεία συνοχής στις συμφωνίες της Συνόδου Κορυφής

Ποσό ύψους 1,1 δισ. ευρώ θα ανακατανεμηθεί από τις συνιστώσες άμεσης διαχείρισης της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής και των ταμείων συνοχής, χωρίς να θίγεται το επόμενο ΠΔΠ, σύμφωνα με τα συμπεράσματα από την έκτακτη σύνοδο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου που έγινε την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου.

5438f713-562b-484e-aab2-0b11dcea3998

84
0

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο κατέληξε σε συμφωνία σχετικά με την αναθεώρηση του πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου (ΠΔΠ) 2021-2027, όπως περιγράφεται κατωτέρω. Όλα τα αριθμητικά στοιχεία εκφράζονται σε τρέχουσες τιμές, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά. 

Στήριξη για την Ουκρανία 

  1. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο υπογραμμίζει την ανάγκη να εξασφαλιστεί, από κοινού με τους εταίρους, σταθερή, προβλέψιμη και βιώσιμη χρηματοδοτική στήριξη για την Ουκρανία κατά την περίοδο 2024-2027. Για να συμβάλουμε στην ανάκαμψη, στην ανασυγκρότηση και στον εκσυγχρονισμό της χώρας, για να προαχθούν η κοινωνική συνοχή και η σταδιακή ενσωμάτωση στην Ένωση, με σκοπό μια πιθανή μελλοντική προσχώρηση στην Ένωση, θα δημιουργηθεί διευκόλυνση για την Ουκρανία, για την περίοδο 2024-2027. 
  2. Το συνολικό ποσό όλων των πόρων που θα διατεθούν από τη διευκόλυνση κατά την περίοδο 2024-2027 δεν θα υπερβεί τα 50 δισ. EUR, εκ των οποίων: i) 33 δισ. EURμε τη μορφή δανείων εγγυημένων με την παράταση έως το 2027 της υφιστάμενης εγγύησης του προϋπολογισμού της Ένωσης, πέραν των ανώτατων ορίων, για χρηματοδοτική συνδρομή προς την Ουκρανία η οποία θα είναι διαθέσιμη έως το τέλος του 2027· ii) 17 δισ. EURμε τη μορφή μη επιστρεπτέας στήριξης, στο πλαίσιο ενός νέου θεματικού μέσου, του αποθεματικού για την Ουκρανία, το οποίο θα συσταθεί πέραν των ανώτατων ορίων του ΠΔΠ 2021-2027. Πιθανά έσοδα θα μπορούσαν να προκύψουν δυνάμει των σχετικών νομικών πράξεων της Ένωσης, σε σχέση με τη χρήση έκτακτων εσόδων στην κατοχή ιδιωτικών οντοτήτων που προέρχονται απευθείας από τα ακινητοποιημένα περιουσιακά στοιχεία της Κεντρικής Τράπεζας της Ρωσίας.
  3. Προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η χρήση των διαθέσιμων ποσών, οι μη χρησιμοποιηθείσες πιστώσεις αναλήψεων υποχρεώσεων και πιστώσεις πληρωμών στο πλαίσιο αυτού του μέσου θα μεταφέρονται αυτομάτως στο επόμενο έτος. Το μέρος του ετήσιου ποσού που προκύπτει από το προηγούμενο έτος θα χρησιμοποιείται πρώτο. 
  4. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο τονίζει ότι χρειάζεται να ενθαρρυνθεί η Ουκρανία να αναλάβει την ευθύνη των προσπαθειών για την ανάκαμψη και την ανασυγκρότησή της μέσω σχεδίου το οποίο θα εκπονηθεί από την ουκρανική κυβέρνηση και θα καθορίζει το θεματολόγιο μεταρρυθμίσεων και επενδύσεων της Ουκρανίας στην πορεία της προς την προσχώρηση στην ΕΕ. Θερμή θα είναι η προτροπή για την ευρύτερη δυνατή συμμετοχή δωρητριών χωρών εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης στη γενική προσπάθεια ανάκαμψης και ανασυγκρότησης της Ουκρανίας, ακόμη και πριν από την έγκριση του σχεδίου. 
  5. Προϋπόθεση για τη στήριξη προς την Ουκρανία μέσω της διευκόλυνσης θα είναι να εξακολουθήσει η Ουκρανία να προασπίζεται και να σέβεται τους ουσιαστικούς θεσμούς της δημοκρατίας, στους οποίους περιλαμβάνονται το πολυκομματικό κοινοβουλευτικό σύστημα και το κράτος δικαίου, και να εγγυάται τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων των ατόμων που ανήκουν σε μειονότητες. Κατά την υλοποίηση της διευκόλυνσης, η Επιτροπή και η Ουκρανία θα πρέπει να λάβουν όλα τα κατάλληλα μέτρα για την προστασία των οικονομικών συμφερόντων της Ένωσης, ιδίως όσον αφορά την πρόληψη, τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση περιπτώσεων απάτης, διαφθοράς, συγκρούσεων συμφερόντων και παρατυπιών.
  6. Το Συμβούλιο θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στη διαχείριση της διευκόλυνσης για την Ουκρανία. Προς τον σκοπό αυτόν θα εκδοθεί, με ειδική πλειοψηφία, εκτελεστική απόφαση του Συμβουλίου για την έκδοση και τις τροποποιήσεις του σχεδίου για την Ουκρανία και για την έγκριση και την αναστολή των πληρωμών με βάση τις σχετικές αξιολογήσεις και προτάσεις της Επιτροπής. 
  7. Με βάση την ετήσια έκθεση της Επιτροπής σχετικά με την υλοποίηση της διευκόλυνσης για την Ουκρανία, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο θα διεξάγει σε ετήσια βάση συζήτηση με θέμα την υλοποίηση της διευκόλυνσης και με σκοπό την παροχή καθοδήγησης. Εάν χρειαστεί, σε δύο χρόνια το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο θα καλέσει την Επιτροπή να υποβάλει πρόταση για αναθεώρηση στο πλαίσιο του νέου ΠΔΠ.

 

Τομέας 4 και τομέας 6 – Μετανάστευση και εξωτερική διάσταση 

  1. Η μετανάστευση είναι μια ευρωπαϊκή πρόκληση που απαιτεί ευρωπαϊκή απάντηση. 
  2. Προκειμένου να εξασφαλιστεί επαρκής χρηματοδότηση για τη στήριξη των κρατών μελών στη διαχείριση επειγουσών προκλήσεων και αναγκών που σχετίζονται με τη μετανάστευση και τη διαχείριση των συνόρων στα κράτη μέλη της πρώτης γραμμής, καθώς και σε εκείνα που επηρεάζονται από τους πολέμους στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή, αλλά και για την εφαρμογή του νέου συμφώνου για τη μετανάστευση και το άσυλο μετά την έγκρισή του, συμπεριλαμβανομένων των νέων διαδικασιών στα σύνορα, ο τομέας 4 θα ενισχυθεί κατά 2 δισ. EUR. 
  3. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο υπενθυμίζει ότι είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν κονδύλια της πολιτικής συνοχής για την αντιμετώπιση των μεταναστευτικών προκλήσεων και αναγκών. Για τον σκοπό αυτόν, καλεί την Επιτροπή να βοηθήσει τα κράτη μέλη να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα αυτή. 
  4. Για να είναι σε θέση η Ένωση να παρέχει την αναγκαία στήριξη σε ένα πλαίσιο πρωτοφανούς γεωπολιτικής έντασης, οι προτεραιότητες του τομέα 6 θα ενισχυθούν κατά 7,6 δισ. EUR. Αυτό θα βοηθήσει ώστε να συνεχιστεί η αποτελεσματική συνεργασία με τρίτες χώρες στον τομέα της μετανάστευσης, η οποία περιλαμβάνει τη στήριξη των Σύριων προσφύγων στην Τουρκία και στην ευρύτερη περιοχή, καθώς και τη συνέχιση των δράσεων που είχαν αναληφθεί προηγουμένως μέσω του Καταπιστευματικού Ταμείου της ΕΕ για την Αφρική. Θα συμβάλει επίσης στη στήριξη των Δυτικών Βαλκανίων, της Νότιας Γειτονίας και της Αφρικής, συμπεριλαμβανομένων των εταιρικών σχέσεων και της χρηματοδότησης για τις μεταναστευτικές οδούς. Θα πρέπει να εξασφαλιστεί επαρκής χρηματοδότηση για το αποθεματικό NDICI.

Πλατφόρμα στρατηγικών τεχνολογιών για την Ευρώπη (STEP

  1. Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρειάζεται να διασφαλίσει την κυριαρχία και την ανταγωνιστικότητά της σε στρατηγικούς τομείς ενισχύοντας την ανθεκτικότητα και την παραγωγικότητά της, κινητοποιώντας χρηματοδότηση, μειώνοντας τις στρατηγικές εξαρτήσεις της, επενδύοντας στις δεξιότητες του μέλλοντος και προσαρμόζοντας την οικονομική, βιομηχανική και τεχνολογική της βάση στις απαιτήσεις της πράσινης και της ψηφιακής μετάβασης, διασφαλίζοντας παράλληλα τη συνοχή και τους ίσους όρους ανταγωνισμού στην ενιαία αγορά. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο εκφράζει την ικανοποίησή του για την αξιοποίηση των υφιστάμενων χρηματοδοτικών μέσων της ΕΕ με σκοπό τη γρήγορη διάθεση χρηματοδοτικής στήριξης για επενδύσεις σε κρίσιμες τεχνολογίες. Για τον σκοπό αυτόν, θα διευκολυνθεί η χρήση των διαθέσιμων χρηματοδοτικών πόρων και θα δημιουργηθούν συνέργειες μεταξύ χρηματοδοτικών μέσων για να αυξηθεί η στήριξη για κρίσιμες τεχνολογίες. Για να επιτευχθεί αυτό, θα εφαρμοστεί ποσοστό συγχρηματοδότησης 100 % και ποσοστό προχρηματοδότησης 30 % για τις προτεραιότητες της πλατφόρμας STEPκατά την περίοδο προγραμματισμού 2021-2027. 
  2. Προκειμένου να τονωθεί η επενδυτική ικανότητα στον τομέα της άμυνας, θα διατεθούν επιπροσθέτως 1,5 δισ. EURστο Ευρωπαϊκό Ταμείο Άμυνας (ΕΤΑ) στον τομέα 5. 
  3. Τέλος, για να μετριαστεί η διοικητική πίεση στα κράτη μέλη ώστε να έχουν τη δυνατότητα αναπρογραμματισμού για την επίτευξη των στόχων της πλατφόρμας STEP, καθώς και για να διασφαλιστεί η ομαλή περάτωση των προγραμμάτων, θα πρέπει να παραταθεί κατά 12 μήνες η προθεσμία υποβολής της τελικής αίτησης ενδιάμεσης πληρωμής και των σχετικών εγγράφων στην περίοδο προγραμματισμού 2014-2020 και θα εφαρμοστεί ποσοστό συγχρηματοδότησης 100 % στις δαπάνες που δηλώνονται κατά την τελική λογιστική χρήση.

Πληρωμές τόκων του Next Generation EU

  1. Προκειμένου να εκπληρώσει η Ένωση τη νομική της υποχρέωση να καλύψει εμπροθέσμως και πλήρως τις πληρωμές τόκων του Ευρωπαϊκού Μέσου Ανάκαμψης (NGEU), με σκοπό τη συμπλήρωση, εάν χρειαστεί, των τρεχουσών προβλέψεων του τομέα 2β), ο ακόλουθος μηχανισμός κλιμακωτής χρηματοδότησης θα διασφαλίσει ότι είναι διαθέσιμα τα αναγκαία ποσά για την καταβολή του κόστους των οφειλόμενων τόκων και τοκομεριδίων.
  2. Βήμα 1: Η υπάρχουσα γραμμή προϋπολογισμού του EURIστον τομέα 2β) στον ετήσιο προϋπολογισμό θα χρησιμοποιηθεί πλήρως.

Βήμα 2: Εάν το κόστος των πληρωμών τόκων του NGEU δεν μπορεί να καλυφθεί από την υφιστάμενη γραμμή του προϋπολογισμού για το EURI στον τομέα 2β), θα αναζητηθεί χρηματοδότηση, στο πλαίσιο της ετήσιας διαδικασίας του προϋπολογισμού, για την κάλυψη σημαντικού μέρους των αναγκαίων ποσών, στο μέτρο του δυνατού, με την πρόθεση να κινητοποιηθεί ποσό ισοδύναμο με το 50 % περίπου των υπερβάσεων του κόστους των πληρωμών τόκων του NGEU ως δείκτης αναφοράς. Για τον σκοπό αυτόν, θα αντληθεί χρηματοδότηση από τον δημοσιονομικό χώρο που θα δημιουργηθεί από την εκτέλεση του προϋπολογισμού των προγραμμάτων και την εκ νέου ιεράρχηση των προτεραιοτήτων, καθώς και από μη θεματικά ειδικά μέσα (τον Μηχανισμό Ευελιξίας και το ενιαίο μέσο περιθωρίου), σύμφωνα με τους εφαρμοστέους τομεακούς κανόνες και τις λοιπές νομικές υποχρεώσεις, λαμβανομένων υπόψη των προτεραιοτήτων και της συνετής κατάρτισης του προϋπολογισμού. Τα εθνικά κονδύλια των κρατών μελών για τα οποία έχει αναληφθεί νομική δέσμευση, ειδικότερα εκείνα που αφορούν την ΚΓΠ και την πολιτική συνοχής, δεν θα επηρεαστούν από τις ανακατανομές και την εκ νέου ιεράρχηση των προτεραιοτήτων που αναφέρονται στην παρούσα παράγραφο. 

Βήμα 3: Θα θεσπιστεί νέος μηχανισμός πέραν των ανώτατων ορίων του ΠΔΠ. Πρόκειται για έκτακτο μηχανισμό που θα περιορίζεται στην αντιμετώπιση κατάστασης κατά την οποία οι πράξεις δανεισμού για το NGEU εξακολουθούν να βρίσκονται σε εξέλιξη υπό μεταβαλλόμενες συνθήκες αγοράς. Αυτός ο μηχανισμός θα κινητοποιείται μόνο εάν υπάρχει ακόμη ανάγκη χρηματοδότησης μετά τα βήματα 1 και 2. Κάθε χρόνο, θα κινητοποιείται κατ’ αρχάς από τον μηχανισμό αυτόν το ισόποσο των αποδεσμεύσεων από προγράμματα της Ένωσης προηγούμενων ετών που δεν μεταφέρονται δυνάμει άλλης ειδικής εφαρμοστέας νομοθεσίας. Οι αποδεσμευμένες πιστώσεις που αντιστοιχούν σε εξωτερικά έσοδα για ειδικό προορισμό δεν θα λαμβάνονται υπόψη για την κινητοποίηση του μηχανισμού. Εάν παρ’ ελπίδα προκύψει κατάσταση όπου εξακολουθεί να εκκρεμεί υπέρβαση, η Επιτροπή θα προτείνει την κινητοποίηση πρόσθετων πιστώσεων μέσω αυτού του μηχανισμού ως μηχανισμού ασφαλείας.

  1. Στο πλαίσιο της ετήσιας διαδικασίας του προϋπολογισμού, το Συμβούλιο, πριν εγκρίνει τη θέση του σχετικά με τον ετήσιο προϋπολογισμό, θα αξιολογεί κατά πόσον είναι σκόπιμη η λύση της χρηματοδότησης για την κάλυψη του κόστους των πληρωμών τόκων του NGEUσύμφωνα με τα βήματα 1 έως 3 και, κατά περίπτωση, η κινητοποίηση του μηχανισμού ασφαλείας. Εάν το Συμβούλιο κρίνει ότι η κινητοποίηση του μηχανισμού ασφαλείας δεν είναι σκόπιμη, θα καλεί την Επιτροπή να επαναξιολογήσει την πρότασή της με στόχο την αύξηση του ποσού που θα κινητοποιηθεί στο πλαίσιο της ετήσιας διαδικασίας του προϋπολογισμού. Το Συμβούλιο θα δίνει ιδιαίτερη προσοχή στο επίπεδο των αποδεσμεύσεων που θα κινητοποιούνται στο βήμα 3 σε περίπτωση που το επίπεδο αυτό ανέλθει σε 5 δισ. EURσε ένα έτος ή υπερβεί τα 15 δισ. EUR σωρευτικά κατά την περίοδο 2025-2027. 
  2. Εάν, κατ’ εξαίρεση, ένα ή περισσότερα κράτη μέλη θεωρήσουν ότι η κινητοποίηση του μηχανισμού ασφαλείας εγείρει σοβαρές ανησυχίες, μπορούν να ζητήσουν από τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου να παραπέμψει το θέμα στο επόμενο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. 
  3. Το νέο μέσο είναι έκτακτο και περιορίζεται στη διάρκεια του τρέχοντος ΠΔΠ. Δεν θίγει το επόμενο ΠΔΠ. 
  4. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο υπενθυμίζει τη δέσμευση δυνάμει των Συνθηκών να εξασφαλίζεται ότι είναι διαθέσιμα τα αναγκαία δημοσιονομικά μέσα που επιτρέπουν στην Ένωση να πληροί τις νομικές της υποχρεώσεις έναντι τρίτων. 
  5. Το ανώτατο όριο του συνολικού ποσού του Μηχανισμού Ευελιξίας θα αυξηθεί κατά 2 δισ. EUR. 

Ειδικά μέσα Αποθεματικό Αλληλεγγύης και Επείγουσας Βοήθειας

  1. Το μέγιστο ποσό του Αποθεματικού Αλληλεγγύης και Επείγουσας Βοήθειας (SEAR) θα αυξηθεί κατά 1,5 δισ. EUR.
  2. Λαμβανομένων υπόψη των φυσικών καταστροφών που σημειώθηκαν σε ευρωπαϊκό έδαφος και των φυσικών καταστροφών και των ανθρωπιστικών κρίσεων που ενέσκηψαν σε τρίτες χώρες, και προκειμένου να μην υπάρχουν συντρέχουσες προτεραιότητες, το υφιστάμενο Αποθεματικό Αλληλεγγύης και Επείγουσας Βοήθειας (SEAR) θα πρέπει να διαιρεθεί σε δύο χωριστούς μηχανισμούς ως εξής: i) το Αποθεματικό Ευρωπαϊκής Αλληλεγγύης θα διαθέτει ποσό 800 εκατ. EURετησίως αυξημένο κατά 216 εκατ. EURετησίως (σε τιμές 2018) για βοήθεια στην αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης που καλύπτονται από το Ταμείο Αλληλεγγύης της Ευρωπαϊκής Ένωσης· ii) το Αποθεματικό Επείγουσας Βοήθειας θα διαθέτει ποσό 400 εκατ. EUR ετησίως αυξημένο κατά 108 εκατ. EUR ετησίως (σε τιμές 2018) για την ταχεία αντιμετώπιση συγκεκριμένων αναγκών έκτακτης ανάγκης εντός της Ένωσης ή σε τρίτες χώρες. 24. Τα ετήσια ποσά που δεν χρησιμοποιούνται για το Αποθεματικό Ευρωπαϊκής Αλληλεγγύης και για το Αποθεματικό Επείγουσας Βοήθειας και που πρόκειται να παραγραφούν σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες θα διατίθενται για χρήση στον Μηχανισμό Ευελιξίας το επόμενο έτος.

Νέοι ίδιοι πόροι 

  1. Όπως συμφωνήθηκε το 2020, η Ένωση θα συνεχίσει να καταβάλλει προσπάθειες για τη θέσπιση νέων ιδίων πόρων. Τα έσοδα από τους νέους ιδίους πόρους που θα θεσπιστούν μετά το 2023 θα χρησιμοποιηθούν για την πρόωρη αποπληρωμή δανείων στο πλαίσιο του NGEU. Επιπτώσεις στις πληρωμές 26. Για να εξασφαλιστεί επαρκές επίπεδο πιστώσεων πληρωμών που θα αντιστοιχεί στο αυξημένο επίπεδο των πιστώσεων αναλήψεων υποχρεώσεων, το συνολικό ανώτατο όριο στις πιστώσεις πληρωμών του ενιαίου μέσου περιθωρίου θα διατηρηθεί αλλά θα προσαρμοστεί με τη μεταφορά του αναγκαίου ανώτατου ορίου του 2025, ώστε να μπορέσει η Ένωση να καλύψει τις ανάγκες που προβλέπονται για το 2026.

 

Στοιχεία που μειώνουν τον αντίκτυπο στους εθνικούς προϋπολογισμούς

  1. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο επισημαίνει τις δημοσιονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν η Ένωση και τα κράτη μέλη σε συνθήκες αλλεπάλληλων κρίσεων, γεωπολιτικών αναταραχών και αβεβαιότητας. 28. Ως εκ τούτου, οι προτεραιότητες που προσδιορίζονται στην παρούσα ενδιάμεση αναθεώρηση θα χρηματοδοτηθούν εν μέρει ως εξής: 29. Ποσό ύψους 10,6 δισ. EURθα ανακατανεμηθεί στις προτεραιότητες που αναφέρονται ανωτέρω, χωρίς να υπονομεύεται καμία πολιτική προτεραιότητα στο πλαίσιο του τρέχοντος ΠΔΠ: α) Ποσό ύψους 4,5 δισ. EUR, εκ των οποίων 2,6 δισ. EURαπό την επαναχρησιμοποίηση αποδεσμεύσεων στο πλαίσιο του NDICIκαι του ΜΠΒ και 1,9 δισ. EUR που αποδεσμεύεται από το NDICI, ως αποτέλεσμα της συμπερίληψης στη διευκόλυνση για την Ουκρανία του κόστους των οικονομικών ενισχύσεων προς την Ουκρανία που αποφασίστηκαν το 2022, θα στηρίξει τις νέες προτεραιότητες που χρηματοδοτούνται από τα εν λόγω προγράμματα· β) Ποσό ύψους 2,1 δισ. EUR θα ανακατανεμηθεί από το πρόγραμμα «Ορίζων Ευρώπη» για την περίοδο 2021-2027 και θα χρησιμοποιηθεί προς όφελος των προγραμμάτων που προσδιορίζονται στην παρούσα ενδιάμεση αναθεώρηση· γ) Ποσό ύψους 0,6 δισ. EUR θα ανακατανεμηθεί από το αποθεματικό προσαρμογής στο Brexit· δ) Το ετήσιο ποσό για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Προσαρμογής στην Παγκοσμιοποίηση θα μειωθεί σε 30 εκατ. EUR (τιμές 2018) αρχής γενομένης από το 2024, με αποτέλεσμα συνολική εξοικονόμηση 1,3 δισ. EUR κατά την περίοδο 2021-2027, συμπεριλαμβανομένων των ποσών που παραγράφηκαν κατά την περίοδο 2021-2023· ε) Ποσό ύψους 1,1 δισ. EUR θα ανακατανεμηθεί από τις συνιστώσες άμεσης διαχείρισης της ΚΓΠ και των ταμείων συνοχής, χωρίς να θίγεται το επόμενο ΠΔΠ. Τα εθνικά κονδύλια των κρατών μελών δεν θα επηρεαστούν· στ) Ποσό ύψους 1 δισ. EUR θα ανακατανεμηθεί από το πρόγραμμα «Η ΕΕ για την υγεία» (EU4Health).

 

Σύνοψη 

  1. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να ενισχυθούν οι νέες προτεραιότητες κατά 64,6 δισ. EUR(εκ των οποίων 33 δισ. EUR δάνεια και 10,6 δισ. EURανακατανομές), ως εξής: 

+ 50 δισ. EUR για την Ουκρανία (17 δισ. EUR επιχορηγήσεις και 33 δισ. EUR δάνεια) 

+ 2 δισ. EUR για τη μετανάστευση και τη διαχείριση των συνόρων (τομέας 4) 

+ 7,6 δισ. EUR για τις γειτονικές χώρες και τον υπόλοιπο κόσμο (τομέας 6)

+ 1,5 δισ. EUR στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Άμυνας στο πλαίσιο του νέου μέσου STEP (πλατφόρμα στρατηγικών τεχνολογιών για την Ευρώπη) 

+ 2 δισ. EUR για τον Μηχανισμό Ευελιξίας

+ 1,5 δισ. EUR για το αποθεματικό αλληλεγγύης και βοήθεια

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία