BACK TO
TOP
Branding

Πελατεία 20 εκατ. ταξιδιωτών μπορεί να έχει η κτηνοτροφία

Η καθιέρωση ενός ελληνικού διατροφικού πολιτισµού στον τοµέα της βιοµηχανίας κρέατος σε συνδυασµό µε την σύναψη ενός νέου «συµβολαίου» ανάµεσα σε παραγωγούς-κτηνοτρόφους και µεταποιητές που θα συνοδευτεί αντίστοιχα µε επενδύσεις προβάλει τελευταία, όλο και πιο έντονα από τους εµπλεκόµενους του κλάδου, ως επιτακτική ανάγκη. Αυτό εξάλλου επιβεβαιώθηκε στην Ηµερίδα του Συνδέσµου Ελληνικών Βιοµηχανιών Επεξεργασίας Κρέατος (ΣΕΒΕΚ), την ∆ευτέρα 29 Οκτωβρίου σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών, στη διάρκεια της οποίας τονίστηκε η ανάγκη, συστατικό σε αυτό το νέο «µείγµα», για συµµετοχή επιστηµονικών φορέων, δηλαδή ΑΕΙ και ΤΕΙ, µέσω της σύνδεσής τους µε τη βιοµηχανία µε σκοπό την πλήρη αξιοποίηση της έρευνας.

kreas_sevek630x410

Πέτρος Γκόγκος

21
0

 Βασικό µήνυµα της ηµερίδας ήταν πως η ανάκαµψη της οικονοµίας και της δυναµικής της βιοµηχανίας του κρέατος µπορεί να έρθει µε το κούµπωµα τριών βασικών παραγόντων που είναι η ανταγωνιστικότητα, η εξωστρέφεια και η προσέλκυση επενδύσεων.


Η µαζική εστίαση παράλληλα στρέφεται προς την αυθεντική ελληνική κουζίνα επηρεασµένη τόσο από τις νέες τάσεις διεθνώς, αλλά και από το γεγονός ότι ο τουρισµός αποτελεί βασικό καταναλωτικό κοινό. Η τοπική κουζίνα είναι το πρώτο ζητούµενο του γαστρονοµικού τουρισµού και κάθε γωνιά της Ελλάδας διαθέτει µια πλούσια ποικιλία προϊόντων επεξεργασίας κρέατος, τα οποία αποτελούν τους γαστρονοµικούς  πρεσβευτές της χώρας. Ενδεικτικά αξίζει να αναφερθεί πως το 46% των Αµερικανών τουριστών στην Ελλάδα, αναζητά αυτού του είδους την κουζίνα. Ωστόσο µερικοί συµµετέχοντες υποστήριξαν πως όταν τα προϊόντα αυτά επιχειρείται να εξαχθούν, δηµιουργείται µια σύγχυση στους καταναλωτές, εξαιτίας του «κατακερµατισµού» των συνταγών.


Η Μυσρσίνη Λαμπράκη executive Meat and Grill Chef 

Τέλος αξίζει να σηµειωθεί πως «το επώνυµο προϊόν επεξεργασίας κρέατος, από επώνυµη πιστοποιηµένη εταιρία, ισοδυναµεί µε τεκµηριωµένα διασφαλισµένο προϊόν», ένα συµπέρασµα το οποίο βρήκε σύµφωνους όλους τους συµµετέχοντες.

Οι Κινέζοι θέλουν μόνο ελληνική πρώτη ύλη όχι απλώς από ΕΕ

Τη σταδιακή ενίσχυση της εγχώριας κτηνοτροφίας και την κατεύθυνση της σε ένα παραγωγικό µοντέλο που θα ανταποκρίνεται προς τις σύγχρονες ανάγκες της µεταποίησης και των εξαγωγών, υποστήριξε πως θα επιδιώξει  η εγχώρια βιοµηχανία κρέατος.

Σύµφωνα µε τον πρόεδρο του ∆.Σ του ΣΕΒΕΚ, Εµµανουήλ ∆οµαζάκη βασικό συστατικό για την εξωστρέφεια και αναταγωνιστικότητα του τοµέα, είναι αναγκαία «η συνεργασία µε τους εποπτικούς φορείς, η συνεχής επανεξέταση των µεθόδων παραγωγής µε µείωση του κόστους και συγκράτηση των τιµών ούτως ώστε να είναι ανταγωνιστικά για την τσέπη του Έλληνα καταναλωτή, η ενίσχυση της εµπιστοσύνης του καταναλωτή ώστε τα ελληνικά προϊόντα να αποκτήσουν περισσότερη δύναµη». Για την εξωστρέφεια, ο πρόεδρος του ∆Σ του ΣΕΒΕΚ, τόνισε την ανάγκη ενίσχυσης της ελληνικής κτηνοτροφικής παραγωγής. Χαρακτηριστικά ανέφερε πως «πρέπει να ενισχυθεί σταδιακά η ντόπια παραγωγή και ο ΣΕΒΕΚ θα βοηθήσει όσο µπορεί σε αυτό, γιατί πάντα ο πρωτογενής τοµέας χρειάζεται µια ικανότητα απορρόφησης. ∆ίνουµε την ικανότητα αυτή εφόσον και ο παραγωγός τροποποιήσει έτσι την παραγωγή του ώστε να παράγει ένα προϊόν που είναι κατάλληλο για την µεταποίηση». Επιπλέον ο κ. ∆οµαζάκης ανέφερε πως οι επενδύσεις θα έρθουν από τις επιχειρήσεις που είναι ήδη εγκατεστηµένες στη χώρα και πως από πλευράς ΣΕΒΕΚ, υπάρχει επενδυτική διάθεση.

Η ελληνική αγορά κρέατος, έχει συνολικό τζίρο καοντά στα 10 δισ. 

Σηµειωτέων, ο κλάδος των ελληνικών επιχειρήσεων επεξεργασίας κρέατος παρέµεινε σταθερός καθ΄ όλη τη διάρκεια της οικονοµικής κρίσης, ενώ το τέλος της βρίσκει την βιοµηχανία να κινείται µε ελαφρά ανοδικούς ρυθµούς, εξαιτίας της ανόδου της εστίασης και του τουρισµού. Μάλιστα αυτή η συγκυρία θα πρέπει να στηριχθεί µε νέες επενδύσεις, οι οποίες προϋποθέτουν µείωση της γραφειοκρατίας και σταθερό φορολογικό πλαίσιο, όπως υποστήριξε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕΚ. Η βιοµηχανία του κρέατος η οποία εκπροσωπεί το 11% της αγοράς τροφίµων, µε τζίρο 1,5 δις, από τις 1.200 επιχειρήσεις που εκπροσωπεί το ΣΕΒΕΚ, σύµφωνα µε στοιχεία που παρουσίασε ο κ. ∆οµαζάκης, συνιστά ένα δυναµικό κοµµάτι της ελληνικής κοινωνίας. Σύµφωνα µε τον ίδιο, η βιοµηχανία αυτή «εκπροσωπεί έναν τοµέα που µπορεί να συµβάλει δυναµικά στο κοµµάτι της ανάπτυξης της χώρας καθότι τώρα, ειδικά µετά από την πολυετή κρίση, µπαίνουµε σε µια επόµενη φάση και πρέπει να σηκώσουµε τον πήχη πιο ψηλά».

Από την πλευρά του, ο Θωµάς Αλεξανδρόπουλος, γενικός διευθυντής Κτηνιατρικής ΥΠΑΑΤ, ανέφερε πως οι Κινέζοι εισαγωγείς «έχουν την απαίτηση, όταν προµηθεύονται ελληνικά διατροφικά προϊόντα, όλες οι πρώτες ύλες να είναι ελληνικές, όχι γενικά και αόριστα από την ΕΕ».

 

Ο πρόεδρος του ΔΣ του ΣΕΒΕΚ, Εμμανουήλ Δομαζάκης,  μαζί με
τον εντεταλμένο σύμβουλο του ΣΕΒΕΚ, Γιώργο Οικονόμου, 
τα λένε
με τον υπουργό Αγρτικής Ανάπτυξης, Σταύρο Αραχωβίτη



Στοίχημα ο ελληνικός γύρος με σφραγίδα στις ευρωπαϊκές αγορές

Η πολυδιάσπαστη κουζίνα λειτουργεί αρνητικά στο μάρκετινγκ

Μέσα στο επόµενο τρίµηνο οι διαδικασίες για τον χαρακτηρισµό του ελληνικού γύρου ως Εγγυηµένο Παραδοσιακό Ιδιότυπο Προϊόν, θα έχουν ολοκληρωθεί, εκτίµησε µιλώντας στην Agrenda ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Σταύρος Αραχωβίτης.

Νωρίτερα ο υπουργός είχε ανακοινώσει από το βήµα της Ηµερίδας του ΣΕΒΕΚ πως «σε λίγες ηµέρες θα δηµοσιευθεί η Υπουργική Απόφαση για τη διαδικασία αναγνώρισης των Εγγυηµένων Παραδοσιακών Ιδιότυπων Προϊόντων (ΕΠΙΠ) από το ΥΠΑΑΤ, ώστε να πιστοποιηθεί ο ελληνικός γύρος ως ΕΠΙΠ».

Ο χαρακτηρισµός του ωστόσο ως ελληνικό προϊόν, αίτηµα που εξέφρασε ο κ. ∆οµαζάκης απευθυνόµενος στον υπουργό αναµένεται να καθυστερήσει. «Με την πιστοποίηση», πρόσθεσε ο κ. Αραχωβίτης, «θεωρούµε ότι θα υπάρχει νοµοθετική κατοχύρωση του Ελληνικού γύρου που θα είναι το πρώτο προϊόν ΕΠΙΠ της Ελλάδος στην Ε.Ε. Έτσι, θα πιστοποιηθεί η διαδικασία της παρασκευής, και η συνταγή του».

Πάντως η διαδικασία χαρακτηρισµού του γύρω ως προϊόν ΕΠΙΠ, δεν αναµένεται να είναι και τόσο οµαλή. Όπως υποστήριξε η Σοφία Μανανά, τµηµατάρχης ΠΟΠ και ΠΓΕ στο ΥΠΑΑΤ, η δηµοσιοποίηση του  αιτήµατος και η διαβούλευσή του σε εθνικό επίπεδο κατά πάσα πιθανότητα δεν θα βρεθεί αντιµέτωπη µε αντιδράσεις. Ωστόσο σε ευρωπαϊκό επίπεδο η κα. Μανανά, εκτίµησε πως θα υπάρξουν διαφωνίες.

Αυτό θα συµβεί γιατί τρίτες χώρες και επιχειρήσεις τρίτων χωρών θα αντιδράσουν και θα υποβάλουν ενστάσεις, όπως εξήγησε. Η ίδια ανέφερε πως από την στιγµή που γίνει ΕΠΙΠ, θα λειτουργήσει ως ένα πολύ καλό εργαλείο µάρκετινγκ, για τα τυποποιηµένα και συσκευασµένα προϊόντα που θα εξάγονται. Επιπλέον θα υπάρχει προστασία του προϊόντος, αν και όχι σε επίπεδο ΠΟΠ και ΠΓΕ, «κάτι το οποίο είναι σηµαντικό γιατί γίνεται κατάχρηση του ονόµατος από προϊόντα που ούτε την ποιότητα έχουν, ούτε την συγκεκριµένη µέθοδο παραγωγής, και έτσι θα υπάρξει µια προστασία από τη µίµηση». Μάλιστα στον παράγοντα αυτό απέδωσε τις αναµενόµενες ενστάσεις για τον χαρακτηρισµό ΕΠΙΠ.

Ζητούµενο ένα brand name για όλες τις ελληνικές κουζίνες

Το ισπανικό τσορίθο, είναι ένα χαρακτηριστικό αλλαντικό της ιβηρικής χερσονήσου, το οποίο αναγνωρίζουν οι πάντες, εντός και εκτός των συνόρων της χώρας. Από την άλλη, κανένα ελληνικό αντίστοιχο προϊόν δεν µπορεί να λειτουργήσει  εµβληµατικά στις αγορές του εξωτερικού, ως σηµείο αναφοράς της ελληνικής κουζίνας.

Η Γερμανία είναι, μετά την Ολλανδία και τη Γαλλία, ο βασικός εταίρος  της Ελλάδας στην εισαγωγή κρέατος

Αυτό συµβαίνει  γιατί στην περίπτωση της Ελλάδας εµφανίζεται µια πολυδιάσπαση των προϊόντων. Χαρακτηριστικά, η παρουσία 160 και παραπάνω συνταγών για λουκάνικα, προκαλεί µια ονοµατολογική σύγχυση στους τουρίστες, όπως υποστήριξε ο Ιωάννης Αµβροσιάδης, καθηγητής στο ΑΠΘ. 

Οι επιχειρήσεις του κλάδου, παρά το γεγονός ότι έχουν, σε µεγάλο βαθµό, εξάρτηση από τις εισαγωγές πρώτων υλών, έχουν ήδη αναπτύξει τα τελευταία χρόνια έντονη εξαγωγική δραστηριότητα. Παράλληλα αυξάνει ο αριθµός των θυγατρικών επιχειρήσεων µε εγκαταστάσεις παραγωγής, ενώ η δυναµική των ελληνικών προϊόντων µε βάση το κρέας και των παρασκευασµάτων κρέατος διαρκώς διευρύνεται.

Ο τουρισμός μέσο προβολής της ελληνικής κουζίνας

 Ηλίας Κικίλιας

Το 46% των Αµερικανών ψάχνουν ελληνικές γεύσεις 



Σύµφωνα µε στοιχεία που παρουσίασε ο γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου ΣΕΤΕ, Ηλίας Κικίλιας, κάθε χρόνο γίνονται περί τα 20 εκατ. ταξίδια αποκλειστικά για την δοκιµή φαγητού και κρασιού, ενώ το 46% των αµερικανών τουριστών ψάχνει για αυθεντικές ελληνικές γεύσεις όταν επισκέπτεται την Ελλάδα. Υπό αυτήν την έννοια, η γαστρονοµία γίνεται το brand της ελληνικής κουζίνας.

 

Ιωάννης Τσιάλτας

Σηµαντικός ο αυτοέλεγχος σε όλη την αλυσίδα



«Να οργανώσουν οι επιχειρήσεις τους αυτοελέγχους τους και να εφαρµόσουν την ενωσιακή νοµοθεσία για την ασφάλεια των τροφίµων και της υγιεινής» υποστήριξε ο Ιωάννης Τσιάλτας, πρόεδρος του ΕΦΕΤ, προκειµένου να αναβαθµιστεί η ποιότητα των προϊόντων και να αναδειχθεί ο ρόλος του πρωτογενούς και δευτερογενούς τοµέα στην ανάκαµψη της οικονοµίας.

 

Σταύρος Αραχωβίτης

Η τόνωση του ισοζυγίου ξεκινά από τη γεωργία



Η βελτίωση του εµπορικού ισοζυγίου µε την µείωση των εισαγωγών κρέατος αποτελεί βασικό  στόχο του ΥΠΑΑΤ, υποστήριξε ο υπουργός, Σταύρος Αραχωβίτης. «Βέβαια αυτός ο στόχος κάθε άλλο παρά εύκολος είναι. Απαιτεί συνδυασµένες πολιτικές, τόσο για την τόνωση της κατανάλωσης, όσο για την εµπορεία αλλά κυρίως ξεκινώντας από την παραγωγή», ανέφερε ο υπουργός.

  

Γιώργος Καββαθάς

Οι βασικές συνταγές θέλουν brand name



Ο Γιώργος Καββαθάς, Πρόεδρος της ΓΣΕΒΕ-ΠΟΕΣΕ, τόνισε πως χρειάζεται «ένα βασικό brand name σε ό,τι αφορά τις βασικές συνταγές, προκειµένου να αποφευχθεί η πολυδιάσπαση των προϊόντων.

Να καθιερώσουµε έναν ελληνικό διατροφικό πολιτισµό». «∆εν υπάρχει η έννοια ελληνική κουζίνα, έχουµε την κυκλαδίτικη, την κρητική, την ηπειρώτικη» ανέφερε χαρακτηριστικά.

 

Τζίρος 10 δισ ευρω

Μέση εβδομαδιαία δαπάνη
24 ευρώ για αγορά κρέατος

Βασικό χαρακτηριστικό της εγχώριας αγοράς κρέατος είναι ο κατακερματισμός στον τομέα της πρωτογενούς παραγωγής.  Στον κλάδο δραστηριοποιούνται ορισμένες μεγάλου μεγέθους βιομηχανίες, οι οποίες διαθέτουν καθετοποιημένες μονάδες. Η εισαγωγική διείσδυση στον κλάδο είναι ιδιαίτερα διευρυμένη σε ορισμένες κατηγορίες κρέατος, ενώ άλλες χαρακτηρίζονται από υψηλή επάρκεια της εγχώριας παραγωγής. Συνολικά, η εγχώρια παραγωγή κρέατος παρουσίασε ανοδική πορεία το 2014, η οποία όμως διεκόπη το 2015.

Η ελληνική αγορά κρέατος, έχει συνολικό τζίρο της τάξης των 10 δις και παραμένει μία πολύ δυναμική αγορά παρότι στα χρόνια της κρίσης και ειδικότερα μεταξύ 2009-2016, έχασε σε αξία 1 δισ. ευρώ.

Πρόκειται για μία αγορά που ενισχύεται από τα εκατομμύρια των τουριστών αλλά και που βασίζεται στον Έλληνα καταναλωτή, έναν απαιτητικό, όσον αφορά την ποιότητα, καταναλωτή αφού στο 63,4% ψωνίζει κρέας με βάση την ποιότητα. Η ελληνική οικογένεια, παρά τη μείωση στην κατανάλωση κρέατος, στα χρόνια της κρίσης, διαθέτει εβδομαδιαία 24 ευρώ (μέση δαπάνη), ενώ το 70% κάνει τις αγορές της από κρεοπωλεία και όχι από αλυσίδες λιανικής.

H Γερμανία είναι, μετά την Ολλανδία και την Γαλλία, ο βασικός εταίρος της Ελλάδας στην εισαγωγή κρέατος. Η Γερμανία, έρχεται τρίτη στην ελληνική αγορά κρέατος, έχοντας μερίδιο 13,6%.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία