Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Τεχνικές Branding

Εξαγορές αλλάζουν το τοπίο στα σούπερ μάρκετ

Εξυγίανση και συγκέντρωση δυνάμεων αναμορφώνουν το τοπίο στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου, τα μεγέθη του οποίου βρίσκονται σε πτωτική πορεία την τελευταία τριετία. Πηγές της αγοράς επισημαίνουν ότι φέτος ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου θα...

Εξαγορές αλλάζουν το τοπίο στα σούπερ μάρκετ

0
0
Η εξέλιξη αυτή αναμένεται ότι θα επιτείνει τις επιχειρηματικές ανατροπές στον κλάδο.

Στο πλαίσιο αυτό αποκαλύπτουν εκπρόσωποι του κλάδου  αλυσίδες που χειρίζονται από 5 έως και 30 καταστήματα βρίσκονται στο στόχαστρο των μεγάλων για εξαγορά. Ο λόγος είναι τα σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας που αντιμετωπίζουν λόγω ανύπαρκτης ρευστότητας.

Θυμίζεται η περίπτωση των αλυσίδων Δούκας και Μπαλάσκας, τμήμα των οποίων εξαγοράστηκαν από την αλυσίδα Σκλαβενίτη και ακόμη πιο πρόσφατα η πρόταση εξαγοράς της κερκυραϊκής αλυσίδας Δήμητρα που έγινε από την εταιρεία Μασούτης. 

Συμμάζεμα από τους μεγάλουςΟσον αφορά τα σχέδια των μεγάλων παικτών, οι εξαγορές σαφώς και βρίσκονται στις άμεσες προτεραιότητές τους. Ωστόσο, αιχμή της στρατηγικής τους παραμένει η εκ βάθρων αναμόρφωση των δομών τους ακόμη και με κλείσιμο καταστημάτων με απώτερο στόχο τον περιορισμό των λειτουργικών τους εξόδων.

Ετσι η αλυσίδα Μαρινόπουλος, ακούγεται ότι αναμόρφωσε το δίκτυο των μικρών καταστημάτων, ενώ ο ΑΒ Βασιλόπουλος στην παρούσα φάση παλεύει να ορθοποδήσει την αλυσίδα που εξαγόρασε στην Σερβία. Η οποία σύμφωνα και με την έκθεση της πολυεθνικής Dehlaize της πρόσθεσε ζημιά ύψους 200 εκατ. Ευρώ.  

Την ίδια στιγμή, νέα εξαγορά φημολογείται ότι έχει στα σχαριά και η αλυσίδα Μασούτης και συγκεκριμένα της λιανεμπορικής εταιρείας Λάρισα που ηγείται στην τοπική αγορά, ενώ ο όμιλος Μετρό (My Market και Μετρό) φημολογείται ότι συζητά την απόκτηση 2 καταστημάτων από την αλυσίδα Γαληνός Λαουτάρης. Η τελευταία έχει ήδη μεταβιβάσει δύο σημεία πώλησης που λειτουργούσε στην Πάρο στην αλυσίδα Market In καθώς και ένα κατάστημα στη Χαλκίδα στην εταιρεία ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός.

Σχετικά με το πολυδιαφημιζόμενο «σενάριο» περί πώλησης του δικτύου που διατηρει η αλυσίδα Βερόπουλος στο εξωτερικό στην εταιρεία ΑΒ Βασιλόπουλος, τελευταίες πληροφορίες λένε ότι δεν ισχύει. O επιχειρηματίας Νίκος Βερόπουλος δεν προτίθεται να αποχωριστεί τα δυνατά του χαρτιά που είναι τα καταστήματα του εξωτερικού και η αλυσίδα Χαλκιαδάκης που ηγείται στην Ανατολική Κρήτη.Μετά τις πρόσφατες εξαγορές που πραγματοποίησε η αλυσίδα Σκλαβενίτη, επόμενος στόχος είναι η  δημιουργία ενός νέου αποθηκευτικού κέντρου, καθώς ο νυν χώρος δεν επαρκεί για την κάλυψη των αναγκών του δικτύου.   

Σε αναζήτηση επενδυτή εμφανίζεται να βρίσκεται η αλυσίδα super markets «Αρβανιτίδης». Τα προβλήματα της τελευταίας άρχισαν να γίνονται γνωστά στα μέσα του 2012. Η εταιρεία, με έδρα τη Βέροια, έχει συσσωρευμένες οφειλές ύψους 8,7 εκατ. ευρώ για ασφαλιστικές εισφορές, ενώ οφείλει δεδουλευμένα και στους 1.700 εργαζομένους.

Tης Δέσποινας Καραγιαννοπούλου
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire