BACK TO
TOP
Δενδροκηπευτικά

Στις discount αλυσίδες ανοίγεται ο τομέας των φρούτων και λαχανικών

Τις τάσεις επέκτασης του τομέα των φρούτων και λαχανικών στις εκπτωτικές αλυσίδες όπως οι Lidl και Aldi υπογραμμίζει σχετική έκθεση της Fruit Logistica (Trend report 2019) που καταγράφει τα νέα δεδομένα στον τομέα. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η προοπτική αυτή ανοίγεται προκειμένου οι συγκεκριμένες αλυσίδες να μπορέσουν να απευθυνθούν και σε καταναλωτές ανώτερου και μεσαίου εισοδήματος σε αστικές περιοχές που ψάχνουν ποιοτικότερα προϊόντα.

fl1

Αλίκη Χουλιάρα

17
1

Ειδικότερα στην έκθεση τονίζεται πως στη Γερμανία το 57% των καρότων αγοράζεται από καταστήματα με χαμηλότερες τιμές (discount stores). Στην Ισπανία το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 14%. Παρόμοια εικόνα εμφανίζουν και τα δεδομένα για τα φρέσκα φρούτα: 47% των μήλων και 54% των πορτοκαλιών πωλούνται σε καταστήματα με χαμηλές τιμές στη Γερμανία, με τις πωλήσεις από αντίστοιχες αλυσίδες στην Ισπανία να είναι 12% για τα μήλα και 8% για τα πορτοκάλια.

Το 1962 τα αδέρφια Albrech άνοιξαν το πρώτο εκπτωτικό τους κατάστημα στο Essen. Τα λίγα προϊόντα, που πωλούνταν απευθείας από τις παλέτες, και οι χαμηλές τιμές ήταν το κλειδί της επιτυχίας της Aldi, που σταδιακά επέκτεινε τις δραστηριότητές της σε όλη τη Γερμανία και την Ευρώπη.

Η Lidl στη συνέχεια ξεπέρασε την Aldi. Με παρουσία σε 29 χώρες και εκτιμώμενο τζίρο στα 80.5 δις ευρώ τον χρόνο είναι η πρώτη εκπτωτική αλυσίδα σούπερ-μάρκετ στην Ευρώπη και ακολουθεί η Aldi με τζίρο 61.9 δις ευρώ και στην τρίτη θέση η ρωσική αλυσίδα Pyaterochka με 17.8 δις ευρώ.

Μέχρι τη δεκαετία του 1970, οι αλυσίδες με χαμηλότερες τιμές δεν πουλούσαν σχεδόν καθόλου φρούτα και λαχανικά. Σήμερα οι εκπτωτικές αλυσίδες όπως οι Lidl και οι Aldi δουλεύουν προς την κατεύθυνση της επέκτασης του τομέα των φρούτων και λαχανικών που προσφέρουν ώστε να απευθυνθούν και σε καταναλωτές της ανώτερης και μεσαίας τάξης σε αστικές περιοχές. Ακόμα και φρεσκοκομμένα μαρούλια είναι διαθέσιμα στα ράφια, το ίδιο και οργανικά φρούτα και λαχανικά. Οι μπανάνες είναι το φρούτο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις και άρα η μεγαλύτερη πηγή εσόδων σε αυτή την κατηγορία των σούπερ-μάρκετ. Σε ό,τι αφορά τα λαχανικά, τα καρότα, οι ντομάτες και τα αγγούρια είναι τα πιο δημοφιλή.

Σχετικά με το μερίδιο του αγοραστικού κοινού που προσελκύουν οι εκπτωτικές αλυσίδες στις χώρες Ευρώπης: ενώ οι Δανοί αγόρασαν 41% των συνολικών φρέσκων φρούτων και λαχανικών από εκπτωτικές αλυσίδες το 2017, οι Γερμανοί σε ποσοστό 39% και οι Πολωνοί κατά 31%, μόνο το 5% των Ισπανών τις προτίμησε. Οι Ισπανοί και σε μικρότερο βαθμό οι Ιταλοί συνεχίζουν να προτιμούν να αγοράζουν φρούτα και λαχανικά σε υπαίθριες αγορές ή μικρά μαγαζιά.

Τα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνονται και σε μελέτη που δημοσιεύθηκε με αφορμή τη Fruit Logistica και συντάχθηκε από την εταιρεία μάνατζμεντ και συμβούλων Oliver Wyman. Στηρίζεται σε μια σε βάθος έρευνα για τον κλάδο με βάση τις απαντήσεις περίπου 7.000 καταναλωτών σε δεκατέσσερις διαφορετικές αγορές σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική. Δημοσιεύθηκε πρώτη φορά στο Παγκόσμιο Δίκτυο Φρούτων με Φρέσκες Ιδέες υπό τον τίτλο ‘Εκπλήξεις στο Κατάστημα’ και αποτυπώνει τάσεις και παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση όπως η ευεξία, η χρηστικότητα, τα συναισθήματα, η προέλευση, το περιβάλλον, η εποχικότητα, η συσκευασία, η ποιότητα και η προσιτή τιμή.

Σε μια όλο και πιο ανταγωνιστική παγκόσμια αγορά, οι έμποροι εκτιμάται ότι θα αναζητήσουν τρόπους να τονώσουν τις πωλήσεις τους, να βελτιώσουν την εμπειρία των καταναλωτών στα καταστήματα και να τους βοηθήσουν να εκτιμήσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των προϊόντων τους. Προβλέπεται ότι σε αρκετές περιοχές αυτό θα μεταφραστεί σε μεγαλύτερη ζήτηση για πιο εύγεστα προϊόντα, ωστόσο σε άλλες αγορές το να προσφέρονται καλής ποιότητας φρέσκα φρούτα και λαχανικά σε πιο προσιτές τιμές θα είναι περισσότερο σημαντικό.

Η διευρυνόμενη καταναλωτική ζήτηση για ποιοτικά φρούτα και λαχανικά δημιουργεί προσδοκίες σε όλη την αλυσίδα.

«Το γεγονός ότι τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά παίζουν ένα κρίσιμο ρόλο στη λιανική δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη για κανέναν στον κλάδο» σημείωσε ο Alexander Pöhl, ένας από τους συγγραφείς της έρευνας.

Ο Rainer Münch από την Oliver Wyman συμπλήρωσε: «Αυτό που δεν μοιάζει να είναι ξεκάθαρο, παρόλα αυτά, είναι το πόσο γρήγορα αλλάζει η αγορά των φρέσκων φρούτων και λαχανικών. Οι καταναλωτές τώρα περιμένουν καλής ποιότητας φρέσκα φρούτα και λαχανικά σε κάθε κατάστημα, με αποτέλεσμα, καθώς η αγορά προσπαθεί να τα διαθέσει για να εξασφαλίσει ένα πλεονέκτημα, αυτό μετατρέπεται σε ένα στοίχημα όλο και πιο απαιτητικό.»

Η δήλωση που μένει από την πρώτη ημέρα της Fruit Logistica ίσως είναι αυτή του Rainer Münch της Oliver Wyman, επίσης από τους συγγραφείς της Έκθεσης για τις τάσεις του 2019: «Όταν επιλέγουν σούπερ-μάρκετ, τρία πράγματα παίζουν πρωτεύοντα ρόλο για τους καταναλωτές: η φρεσκάδα των προϊόντων, οι διαθέσιμες επιλογές, η παρουσίαση και τείνουν να αγοράζουν περισσότερα από ένα μέρος που τους ικανοποιεί με την ποικιλία σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά που προσφέρει».

 

Σχόλια (1)
Προσθήκη σχολίου

07-02-2019 11:33Γεωργία Κωστοπούλου

Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε τις αντίστοιχες συνθήκες που διαμορφώνονται στην αντίστοιχη εγχώρια αγορά φρούτων και λαχανικών στην Ελλάδα και κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα. Νομίζω ότι ο καταναλωτής ζητάει στα μεγάλα super markets τόσο ποικιλία φρέσκων φρούτων και λαχανικών όσο και προσιτές τιμές προϊόντων.

Απάντηση
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία