Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Πιστοληπτικά

Με ορισμό από τον ΟΠΕΚΕΠΕ οι έλεγχοι για τη Δάσωση

Σήμα για την πληρωμή υπολοίπων της Δάσωσης δίνει η τροποποιητική απόφαση για τους ελέγχους....

Με ορισμό από τον ΟΠΕΚΕΠΕ οι έλεγχοι για τη Δάσωση

0
0

Οι επιτόπιοι έλεγχοι διενεργούνται από δύο τουλάχιστον ελεγκτές όπου ο ένας τουλάχιστον είναι δασολόγος ή δασοπόνος, όπως αυτοί ορίζονται από το φορέα υλοποίησης, με την συνδρομή του ΟΠΕΚΕΠΕ. Αυτό ορίζει η τρίτη τροποποιητική απόφαση για το μέτρο της Δάσωσης.

Βρείτε εδώ τη σχετική Τρίτη τροποποίηση για το μέτρο της Δάσωσης 221.pdf

Στην τροποποιητική απόφαση αναφέρονται τα εξής:

Άρθρο 1

Σκοπός

Σκοπός της παρούσας είναι η τροποποίηση της αρ. 800/16-01-2015 κοινής απόφασης των υπουργών Οικονομικών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Ενισχύσεις στο πλαίσιο του Μέτρου 221 «Πρώτη δάσωση γεωργικών γαιών» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2007-2013» (ΦΕΚ Β'128/2015), το οποίο εμπίπτει στο υπομέτρο 8.1 «Δάσωση και δημιουργία δασικών εκτάσεων» του μέτρου 8 «Επενδύσεις στην ανάπτυξη δασικών περιοχών και στη βελτίωση της βιωσιμότητας των δασών» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014-2020, προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία των πληρωμών.

Άρθρο 2

Διαδικασία χορήγησης της ενίσχυσης

Στο άρθρο 7 της αρ. 800/16-01-2015 κοινής υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ Β'128/2015) οι παράγραφοι 5 και 7 αντικαθίστανται ως εξής:

5. Οι φορείς υλοποίησης μετά την καταχώρηση στο σύστημα των στοιχείων των δηλώσεων εφαρμογής προβαίνουν στη διεξαγωγή των ελέγχων όπως περιγράφονται στο άρθρο 8 της παρούσας και καταχωρούν τα αποτελέσματα αυτών στο σύστημα. Συντάσσουν αναλυτικές καταστάσεις πληρωμής του έτους εφαρμογής ανά καθεστώς ένταξης. Οι αναλυτικές καταστάσεις πληρωμής αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων των φορέων υλοποίησης, προκειμένου να λάβουν γνώση οι ενδιαφερόμενοι και κάθε τρίτος που έχει έννομο συμφέρον. Στη συνέχεια οι φορείς υλοποίησης προβαίνουν σε αναγνώριση και εκκαθάριση της δαπάνης από εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους σύμφωνα με το ισχύον έγγραφο ανάθεσης αρμοδιοτήτων και συγκροτούν φάκελο πληρωμής δικαιούχων ανά καθεστώς ένταξης, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα σε εγκύκλιο του ΟΠΕΚΕΠΕ, ανεξάρτητα και παράλληλα με τη διαδικασία υποβολής και εξέτασης ενστάσεων. Οι ενστάσεις επί των αναρτημένων αναλυτικών καταστάσεων πληρωμής δύνανται να υποβληθούν από τους δικαιούχους εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών από την ημερομηνία της πρώτης ανάρτησης.

7. Μετά την εκδίκαση των ενστάσεων οι φορείς υλοποίησης προβαίνουν στην αναγνώριση και εκκαθάριση της δαπάνης σύμφωνα με τα ανωτέρω εκτεθέντα και συγκροτούν, ανά καθεστώς ένταξης, νέο φάκελο πληρωμής δικαιούχων.

Άρθρο 3

Έλεγχοι

Στο άρθρο 8 παράγραφος 2 τα σημεία β. αα. και β. εε. της αρ. 800/16-01-2015 κοινής υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 128/Β'/2015) τροποποιούνται και αντικαθίστανται ως εξής:

β. Επιτόπιοι έλεγχοι

αα. Οι επιτόπιοι έλεγχοι διενεργούνται από δύο τουλάχιστον ελεγκτές όπου ο ένας τουλάχιστον είναι δασολόγος ή δασοπόνος, όπως αυτοί ορίζονται από το φορέα υλοποίησης, με την συνδρομή του ΟΠΕΚΕΠΕ. Λεπτομέρειες σχετικά με τους επιτόπιους ελέγχους, δύνανται να καθοριστούν σε σχετική εγκύκλιο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Με την επιφύλαξη του άρθρου 25 του Καν. 809/2014 και υπό τον όρο ότι δεν τίθεται σε κίνδυνο ο στόχος του ελέγχου, μπορεί να προαναγγελθεί η διενέργεια επιτόπιων ελέγχων. Η προαναγγελία περιορίζεται αυστηρά στο απολύτως αναγκαίο χρονικό διάστημα και δεν υπερβαίνει τις 14 ημέρες. Οι επιτόπιοι έλεγχοι πρέπει να καλύπτουν το σύνολο των υποχρεώσεων των δεσμεύσεων του δικαιούχου όπως περιγράφεται στο άρθρο 5 της παρούσας καθώς και το σύνολο των επί πλέον δεσμεύσεων, που μπορούν να ελεγχθούν κατά τη στιγμή της επίσκεψης.

εε. Το δείγμα εξάγεται μηχανογραφικά από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, ο οποίος και τηρεί αρχείο με τη μεθοδολογία επιλογής δείγματος, με βάση τα ακόλουθα:

- Τυχαία επιλογή που καλύπτει το 25% του δείγματος

- Επιλογή, βάσει ανάλυσης κινδύνου, που καλύπτει το 75% του δείγματος, βάσει κριτηρίων επιλογής τα οποία είναι:

i. ύψος ενίσχυσης για το τρέχον έτος εφαρμογής

ii. μέγεθος εκμετάλλευσης (συνολική ενταγμένη έκταση σε ha)

iii. αριθμός αγροτεμαχίων της έγκρισης

iv. κυρώσεις που επιβλήθηκαν τα παρελθόντα έτη εφαρμογής.

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire