BACK TO
TOP
Πολιτισμός

Τέσσερα όσκαρ για το «Poor Things» του Λάνθιμου, μεγάλος νικητής το «Οπενχάιμερ»

Η ταινία Poor Things του Γιώργου Λάνθιμου απέσπασε τέσσερα χρυσά αγαλματίδια στην 96η τελετή απονομής των Όσκαρ 2024, ενώ η ταινία Oppenheimer κέρδισε 7 βραβεία σε σύνολο 13 υποψηφιοτήτων.

oscar2024

43
0
Συνολικά τέσσερα Όσκαρ, από τα έντεκα για τα οποία ήταν υποψήφιο, απέσπασε το «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου στην 96η τελετή απονομής των βραβείων που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Κυριακής στο «Dolby Theater» του Λος Άντζελες, με οικοδεσπότη τον Τζίμι Κίμελ, ο οποίος ανέλαβε για 4η φορά την παρουσίαση της μεγάλης βραδιάς


Ο Έλληνας δημιουργός, αν και έχασε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, καθώς και το Όσκαρ σκηνοθεσίας, έχει κάθε λόγο να χαμογελάει αφού το «Poor Things» διακρίθηκε στην μεγάλη κατηγορία Α’ Γυναικείου Ρόλου με νικήτρια την Έμα Στόουν, για την ερμηνεία της στον ρόλο της Μπέλα Μπάξτερ, ενώ πρώτευσε και στις κατηγορίες Μακιγιάζ και Κομμώσεις, Σκηνικών και Κοστουμιών και θεωρείται ένας από τους μεγάλους κερδισμένους της βραδιάς

Το φιλμ «Οπενχάιμερ» του Κρίστοφερ Νόλαν επισφράγισε την κυριαρχία του με συνολικά επτά αγαλματίδια. Επικράτησε στις κατηγορίες Α’ Ανδρικού (Κίλιαν Μέρφι), Β’ Ανδρικού Ρόλου (Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ), Μοντάζ, Φωτογραφίας, Μουσικής, Σκηνοθεσίας και φυσικά Καλύτερης Ταινίας


Το πορτρέτο του πατέρα της ατομικής βόμβας, που είχε την ιδιαιτερότητα ότι αντιμετωπίστηκε με διθυράμβους από την κριτική και γνώρισε εμπορική επιτυχία στις αίθουσες, με εισπράξεις που ξεπέρασαν το ένα δισεκατομμύριο δολάρια παγκοσμίως, επικράτησε των «Μπάρμπι», «Ανατομία μιας πτώσης», «Poor things» και «Τα παιδιά του χειμώνα», μεταξύ άλλων, μια χρονιά που γενικά οι ταινίες χαρακτηρίστηκαν υψηλού βαθμού ποιότητας

Ερμηνείε

Η Έμα Στόουν επικράτησε των Λίλι Γκλάντστοουν («Δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού»), Σάντρα Χούλερ («Ανατομία μιας πτώσης»), Κάρι Μάλιγκαν («Maestro») και Ανέτ Μπένινγκ («Nyad») στην κατηγορία  Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία «Poor Things». Ήδη βραβευμένη για τον ρόλο της στην ταινία «La La Land» του Ντάμιεν Σαζέλ, η Αμερικανίδα ηθοποιός αυτή τη φορά ενσάρκωσε μια αυτόχειρα την οποία επαναφέρει στη ζωή εκκεντρικός επιστήμονας εμφυτεύοντάς της εγκέφαλο αγέννητου εμβρύου και ξεκινά να ανακαλύπτει τη ζωή από την αρχή, χωρίς αιδώ ή προκαταλήψεις.

«Γιώργο σ’ ευχαριστώ για αυτή την ταινία, για αυτό τον ρόλο που άλλαξε τη ζωή μου. Ξέρω ότι δεν έχω χρόνο αλλά επιτρέψτε μου να κλέψω λίγο ακόμα και να ευχαριστήσω την οικογένειά μου – την μητέρα μου, τον άντρα μου. Την κόρη μου που γίνεται τριών σε λίγες μέρες και έχει κάνει τη ζωή μου πολύχρωμη και σινεμασκόπ…» είπε η 35χρονη Στόουν, εμφανώς συγκινημένη, παραλαμβάνοντας το βραβείο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η δεύτερη πρωταγωνίστρια του Γιώργου Λάνθιμου που κερδίζει Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου μετά την επικράτηση της Ολίβια Κόλμαν για την «Ευνοούμενη», το 2019.

Το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου απέσπασε ο Κίλιαν Μέρφι για την ερμηνεία του στην ταινία «Οπενχάιμερ», το πορτρέτο του πατέρα της ατομικής βόμβας, ταινία η οποία έλαβε διθυραμβικές κριτικές και γνώρισε επίσης εμπορική επιτυχία.

Ο Ιρλανδός ηθοποιός, που ερμηνεύει με τον παράδοξα εύθραυστο τρόπο του τον φυσικό που ανέτρεψε την ιστορία, επικράτησε (όπως ήταν αναμενόμενο) των Πολ Τζιαμάτι («Τα παιδιά του χειμώνα»), Μπράντλι Κούπερ («Maestro»), Τζέφρι Ράιτ («American Fiction») και Κόλμαν Ντομίνγκο («Rustin»).

«Καλώς ή κακώς ζούμε στον κόσμο που δημιούργησε ο Οπενχάιμερ και θέλω να αφιερώσω το βραβείο σ’ αυτούς που προσπαθούν για την ειρήνη», είπε ο 47χρονος Μέρφι στην ομιλία του, κάνοντας έμμεση αναφορά στους δύο πολέμους που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ απέσπασε το Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου για την ταινία «Οπενχάιμερ», στον ρόλο του γραφειοκράτη που μετατρέπεται σε νέμεση του κεντρικού ήρωα, ενώ στην αντίστοιχη γυναικεία κατηγορία πρώτευσε η Ντιβάιν Τζόι Ράντολφ για την ενσάρκωση της πενθούσας μαγείρισσας στη χριστουγεννιάτικη ταινία «Τα παιδιά του χειμώνα» («The Holdovers», σε σκηνοθεσία Αλεξάντερ Πέιν).

Βραδιά χωρίς απρόοπτ

Με λίγες αναφορές στον πόλεμο που μαίνεται στη Γάζα, αλλά και ελάχιστες πολιτικές αναφορές (εξαίρεση οι νικητήριοι λόγοι στο Όσκαρ Ντοκιμαντέρ και το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας, αλλά και το «καρφί» του Τζίμι Κίμελ στον Ντόναλντ Τραμπ), η βραδιά κύλησε χωρίς απρόοπτα, σε ομαλούς (και ίσως λίγο βαρετούς) ρυθμούς.

Η πιο συγκινητική στιγμή της βραδιάς ήταν -και φέτος- ο φόρος τιμής που αποδόθηκε σε όσους καλλιτέχνες έφυγαν από τη ζωή τη χρονιά που μας πέρασε, με τον Αντρέα Μποτσέλι και τον γιο του Ματέο να μαγεύουν το κοινό του «Dolby Theatre» με τις φωνές τους.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία