Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Τεχνολογία

Kαλοµαθαίνει το κοπάδι o Ενσιροδιανοµέας Storti Terrier evo AS SW 160

Η οµάδα του Profi δοκίµασε το καινούριο µοντέλο Terrier evo AS SW 160Η της ιταλικής κατασκευάστριας Storti µε δεξαµενή τροφοδοσίας που ανανέωσε την αυτοκινούµενη

32-33

Βασίλης Σοφός

92
0

Eχοντας κάνει τον κύκλο τους οι αυτοκινούµενοι αναµείκτες τροφής, ήρθε η ώρα η εταιρεία να τους κάνει λίφτινγκ. Τον Οκτώβριο του 2011 η οµάδα του Profi είχε οδηγήσει το Terrier 160 AS Storti των 16 κυβικών εκατοστών και βρήκε κάποια σηµεία που έχρηζαν αναβάθµισης. Με το τελευταίο µοντέλο που λάνσαρε όµως θεωρούµε ότι η εταιρεία βρήκε λύση σχεδόν σε όλα τα ζητήµατα που είχαµε σηµειώσει στο παρελθόν.

Το χαρακτηριστικό που είχε κάνει το προηγούµενο µοντέλο Terrier να ξεχωρίζει από σχεδόν όλα τα αυτοκινούµενα µοντέλα µε δεξαµενή ανάµειξης τροφής ήταν η θέση της καµπίνας του. Αντί να επικρεµάται από την αριστερή πλευρά του σασί, ήταν τοποθετηµένη, χωρίς να καταλαβαίνουµε γιατί, στη δεξιά. Η πρώτη και πιο εντυπωσιακή αλλαγή στο καινούριο µοντέλο είναι ότι η καµπίνα βρίσκεται τώρα σε πιο βολική θέση, στα αριστερά. Νοµίζουµε ότι σε πολλούς χειριστές θα αρέσει αυτό, αφού σε τελική ανάλυση αυτή είναι η συνήθης πλευρά από την οποία προσεγγίζεται η καµπίνα. Σε ό,τι αφορά τα όργανα ελέγχου, έχουν και αυτά µετατοπιστεί και βρίσκονται πλέον στο δεξιό στήριγµα. Εκεί υπάρχουν και ενσωµατωµένοι διακόπτες, όπως και οθόνη για το σύστηµα ψηφιακής ζυγαριάς. 

Η καµπίνα έχει τώρα µεγαλύτερο µήκος, µε περισσότερο χώρο για τα πόδια. Αντί για το παλιό ταλαντευόµενο πεντάλ, οι βασικοί έλεγχοι για την οδήγηση είναι µοιρασµένοι σε ένα πεντάλ µε µπροστινή φορά και ένα µε αντίστροφη – κάτι που είναι πολύ περισσότερο εργονοµικό και άµεσο. Ο µοχλός γκαζιού έχει επίσης αλλάξει ώστε οι στροφές να αυξάνονται καθώς ο χειριστής τον σπρώχνει µπροστά, µε αποτέλεσµα να µας φαίνεται περισσότερο χρηστικός. To επόµενo σηµαντικό στοιχείο έχει να κάνει µε τον κινητήρα, ένα τετρακύλινδρο σύνολο της Fiat που αποδίδει 173 ίππους. ∆ιαθέτοντας SCR Adblue και ένα DOC, ακολουθεί τα πρότυπα εκποµπών ρύπων Stage IV. Σύµφωνα µε τη Storti, οι συγκεκριµένοι κανονισµοί ήταν που επέφεραν την απόφαση για µεταπήδηση από τους κινητήρες της John Deere στους FPT.

Βιδωµένο στην άκρη της τροχαλίας είναι ένα στήριγµα για αντλίες καυσίµων. Μία τροφοδοτεί τη µπούµα και την κεφαλή κοπής όπως και τον ιµάντα µεταφοράς της τροφής προς τα έξω. Μία άλλη µικρότερη αντλία αναλαµβάνει τη µετάδοση και έχει δύο επιλογές µε µέγιστη απόδοση τα 25 χλµ./ώρα στο µοντέλο AS. Αξίζει ακόµη να σηµειωθεί ότι η ανάρτηση στον µπροστινό άξονα αποτελεί µέρος του στάνταρντ εξοπλισµού.

Οι δύο κάθετοι κοχλίες τροφοδοσίας έχουν ένα άµεσο µηχανικό άξονα µέσω ενός κιβωτίου µε δύο ταχύτητες. Ένας ηλεκτρουδραυλικός συµπλέκτης ξηρού τύπου σηµαίνει ότι η ταχύτητα µείξης ρυθµίζεται από έναν απλό διακόπτη.

Πραγµατοποιήθηκαν, επιπλέον, σηµαντικές µετατροπές στην 16m3 δεξαµενή µε τους δύο κοχλίες τροφοδοσίας. Τώρα πια δεν έχει κωνικό σχήµα, τα πλευρικά τοιχώµατα είναι εντελώς κάθετα, πράγµα που βελτιώνει τη µίξη, όπως υποστηρίζει η ιταλική κατασκευάστρια. Παράλληλα, έχει αυξηθεί η διάµετρος στους κοχλίες τροφοδοσίας και η ξέστρα έχει τοποθετηθεί στη βάση.

∆ίνεται ακόµη η επιλογή για ελικοειδείς κοχλίες – στάνταρντ ή για εντατική χρήση. ∆ύο σταθερά µαχαίρια ψιλοκόβουν, µε τη λειτουργία τους να καθορίζεται υδραυλικά. Αυτά σε συνδυασµό µε µια πόρτα που προωθεί προς τα έξω την τροφή αποτελούν στάνταρντ εξοπλισµό ενώ µια δεύτερη πόρτα διατίθεται συµπληρωµατικά όπως και ο εγκάρσιος µεταφορέας. ∆εν βρίσκεται πια ανάµεσα στη δεξαµενή και την καµπίνα αλλά στο πίσω µέρος της µηχανής, παρέχοντας τη δυνατότητα στους χειριστές να διοχετεύσουν την τροφή στην άκρη.

Οι αλλαγές στην κεφαλή κοπής και τη µπούµα είναι πολύ µικρές. Με πλάτος 1,80 µέτρα, ο οδοντωτός ρότορας, επαυξηµένος κατά πέντε εκατοστά σε σχέση µε το παρελθόν, διαθέτει 106 µαχαίρια που µπορούν να κόψουν 21 εκατοστά προς τον σφιγκτήρα.

Σύνοψη: To Terrier αποτελεί ένα ευέλικτο µηχάνηµα που µπορεί να κινείται εύκολα στον περίβολο χάρις το πλάτος του των 2,47 µέτρων. Ο Ιταλός κατασκευαστής έκανε πολύ δουλειά στην ανανέωση του µηχανήµατος, µετακινώντας τη θέση της καµπίνας σε µία πιο συµβατική θέση και αλλάζοντας προµηθευτή κινητήρα.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία