Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Profi

Νέα κεφάλαια από βρετανικό fund στην Π. Πετρόπουλος

Τονωτική ένεση στα αναπτυξιακά πλάνα της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ (αντιπροσωπείες τρακτέρ McCormick, Ladini, Kubota κ.α.) συνιστά η πρώτη για το 2018 ιδιωτική τοποθέτηση (placement) σε εισηγμένη εταιρεία μεσαίας κεφαλαιοποίησης, με είσοδο του...

Νέα κεφάλαια από βρετανικό fund στην Π. Πετρόπουλος

0
0

Τα παραπάνω επιβεβαίωσε με δηλώσεις του στα μέσα ενημέρωσης και ο Κωνσταντίνος Πετρόπουλος, ένας από τους δύο βασικούς μετόχους της εταιρείας, τονίζοντας ότι «πρόκειται για επενδυτή με μακροχρόνιο ορίζοντα και για το αποτέλεσμα μιας μακράς διαδικασίας ελέγχου της οικονομικής θέσης της εταιρείας».

Όπως σημειώνει ο κ. Πετρόπουλος, «θέλουν να μας βοηθήσουν να αναπτυχθούμε με την υποστήριξη κεφαλαίων. Θα πρέπει να τονίσω ότι πάνω από το 50% των πωλήσεών μας προέρχεται από νέες δουλειές που αναλαμβάνουμε και ουσιαστικά ήταν το συγκριτικό πλεονέκτημα να ξεπεράσουμε την κρίση».

Να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη επένδυση της Brevan Howard σε εταιρεία με ποσοστό πάνω από 5% και είναι αξιόλογο δείγμα εμπιστοσύνης στο όραμα των βασικών μετόχων για να δημιουργήσουν μια εταιρεία, η οποία να είναι δυνατή και ακμαία και για τα επόμενα 100 χρόνια. Η Brevan Howard είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο επιτυχημένα macro hedge funds στον κόσμο με υπό διαχείριση κεφάλαια 40 δις δολαρίων. Βέβαια, τα τελευταία χρόνια είχε πολύ άσχημες αποδόσεις, με αποτέλεσμα τα υπό διαχείριση κεφάλαια να περιορισθούν στα 18 δις δολάρια. Εδώ όμως έρχεται η αλλαγή στρατηγικής της εταιρείας φτιάχνοντας καινούργια funds. Η εταιρεία έφτιαξε ένα fund με 250 εκατ. δολάρια αποκλειστικά για ελληνικές μετοχές υπό την καθοδήγηση του βασικού και ιδρυτικού μετόχου της Brevan Howard, Τρύφωνα Νάτση.

Στο εννεάμηνο του 2017, η Π. Πετρόπουλος ΑΕΒΕ είχε σημειώσει κύκλο εργασιών ύψους 54,2 εκατ. ευρώ (έναντι 71,7 εκατ. το επτάμηνο του 2016) και καθαρά κέρδη 1,02 εκατ. (έναντι 1,792 εκατ.)

Το 2011 η εισηγμένη εξαγόρασε τον κλάδο λιπαντικών της Shell στην Ελλάδα. Το 2012 ανέλαβε τον ρόλο του επίσημου εισαγωγέα των αυτοκινήτων Jaguar και Land Rover στην Ελλάδα. Έχοντας την αντιπροσωπεία των τρακτέρ McCormick, το 2013 εξαγόρασε από τον όμιλο Σφακιανάκη τα LADINI, ενώ στα τέλη του περασμένου χρόνου παρέλαβε από την Agripan και τα Kubota. Επίσης το 2017 απέκτησε την αντιπροσωπεία των βρετανικών ελαστικών AVON Tires για την Ελλάδα.


Αύξηση 76,9% στα καθαρά κέρδη το 2017 για την Π. Πετρόπουλος

Εν τω μεταξύ, ισχυρή αύξηση κερδών κατέγραψε η Π. Πετρόπουλος ΑΕΒΕ το 2017 παρά την υποχώρηση των πωλήσεων. Ειδικότερα, η εισηγμένη ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις του Ομίλου μειώθηκαν κατά 21,5% και ανήλθαν σε 73,2 εκατ. ευρώ (93,2 εκατ. ευρώ το 2016).

Το ΕΒΙTDA του Ομίλου ανήλθε σε 5,7 εκατ. ευρώ έναντι 5,6 εκατ. ευρώ το 2016, σημειώνοντας αύξηση 1,8%.

Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 33,3% και ανήλθαν σε 3,2 εκατ. ευρώ έναντι 2,4 εκατ. ευρώ το 2016, ενώ τα κέρδη μετά τους φόρους και τα δικαιώματα μειοψηφίας αυξήθηκαν κατά 76,9% σε 2,3 εκατ. ευρώ έναντι 1,3 εκατ. ευρώ το 2016.

Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός αυξήθηκε στα 23,1 εκατ. ευρώ από 22,6 εκατ. ευρώ το 2016, ενώ ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός μειώθηκε στα 9,6 εκατ. ευρώ από 9,8 εκατ. ευρώ. Τα μετρητά και ισοδύναμα αυξήθηκαν σε 13,5 εκατ. ευρώ από 12,7 εκατ. ευρώ στις 31.12.2016.

Τα ίδια κεφάλαια αυξήθηκαν στα 30 εκατ. ευρώ από 29 εκατ. ευρώ το 2016.

Ο δείκτης φερεγγυότητας του Ομίλου (καθαρή θέση ως % του συνόλου του ενεργητικού χωρίς τα μετρητά και ισοδύναμα) στις 31.12.2017 ήταν 58,5% έναντι 56,5% την 31.12.2016.

Βρείτε εδώ τη σχετική ανακοίνωση με τα Αποτελέσματα και οικονομική κατάσταση έτους 2017 για την Π. Πετρόπουλος.pdf


Στις επιχειρηματικές κινήσεις της Π. Πετρόπουλος έχει αναφερθεί διεξοδικά, με δημοσιεύματά της η εφημερίδα Agrenda, με πιο πρόσφατο το παρακάτω:

Από τα International Harvest ως τα Kubota γράφει ιστορία ο όμιλος Πετρόπουλου

Στα τελευταία επιτεύγµατα του οµίλου Πετρόπουλου, η αντιπροσώπευση των τρακτέρ Kubota, σήµα που ανήκε µέχρι πρότινος στην Agripan του οµίλου Παντελεµονίτη. Προηγήθηκε, στα τρακτέρ η εξαγορά από τον όµιλο Σφακιανάκη της Landini, κάπου το 2013, ενώ είχε ξεκινήσει,  στο λυκόφως της κρίσης, δηλαδή το 2011, η εξαγορά από τον Μανιατόπουλο των διάσηµων σηµάτων των Land Rover και Jaguar.

Η απάντηση στο µυστικό είναι µια µόνο λέξη: «ΟΠΑ»! Και όπως την εξηγεί σε µια ενδιαφέρουσα συνοµιλία που είχε πριν από λίγες µέρες µε την Agrenda, ο διευθύνων σύµβουλος της εισηγµένης Γιάννης Πετρόπουλος, όλα ξεκινούν από την «Οικονοµική Προστιθέµενη Αξία», την οποία επιδιώκει σε κάθε στρατηγική επιλογή ο όµιλος.

Θα µπορούσε να πει κανείς ότι είναι και κάτι άλλο που χαρακτηρίζει το πνεύµα λειτουργίας στην καταξιωµένη εδώ και χρόνια εισαγωγική εταιρεία. Πρόκειται για την ικανότητα της ηγεσίας της να αντιλαµβάνεται έγκαιρα τις ανάγκες της εποχής και να ανταποκρίνεται µε αµεσότητα στη ζήτηση της αγοράς.

Χαρακτηριστικό παράδειγµα αυτής της προσαρµοστικότητας αλλά και αµεσότητας στη λήψη των αποφάσεων είναι η κάλυψη, το 1980, ενός σηµαντικού µέρους των αναγκών που προέκυψαν στην εγχώρια αγορά για την αντικατάσταση των βενζινοκινητήρων των TAXI µε ντιζελοκινητήρες.

«Έχοντας τότε τη συνεργασία µε την Isuzu πουλήσαµε, µέσα σε λίγους µήνες περί τους 3.000 κινητήρες diesel», δηλώνει µε παρρησία ο κ. Πετρόπουλος.

«Μας βοήθησε βέβαια το γεγονός ότι αντιπροσωπεύαµε µια αξιόπιστη ιαπωνική µάρκα, όπως επίσης και η ευτυχής σύµπτωση ότι διαθέταµε εκείνη την εποχή ένα πολυδύναµο τιµ καταξιωµένων µηχανικών που ήταν σε θέση να επιλύσουν όλα τα επί µέρους ζητήµατα προσαρµογής των κινητήρων στις ανάγκες του κάθε «σκάφους» αυτοκινήτου, µιας και η ολοσχερής αντικατάσταση του στόλου των TAXI δεν ήταν εκείνη την εποχή εύκολη υπόθεση.

Ολόκληρο το δημοσίευμα

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Επιλογές από τα έντυπα