BACK TO
TOP
Φορολογικά

Οδηγίες ΣΕΟ μετά τη μείωση του φόρου στο κρασί

Αναλυτικές οδηγίες προς τους οινοποιούς – μετά την είδηση για την κατάργηση του ΕΦΚ στο κρασί (αφού δεν προβλέπονται έσοδα στον προϋπολογισμό του 2019) - δίνει με ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου (ΣΕΟ).

krasi-andras

Γιάννης Πανάγος

8
0

Ωστόσο ο Σύνδεσμος επισημαίνει ότι «ο μηδενισμός του συντελεστή βεβαίως δεν δύναται να ακυρώσει την δυνατότητα του Κράτους να επιβάλει ΕΦΚ στο μέλλον». 

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΕΟ αναφέρει:

Αγαπητά μέλη,

Κατατέθηκε αυτή την εβδομάδα στη Βουλή ο κρατικός προϋπολογισμός για το 2019. Αναμένοντας την ολοκλήρωση της διαδικασίας συζήτησης και ψήφισης, θέλουμε να ενημερώσουμε τα μέλη μας με υπευθυνότητα και νηφαλιότητα, χωρίς άσκοπη γκρίνια, κυνήγι μαγισσών ή ημιμάθεια. Επισημαίνουμε λοιπόν τα ακόλουθα:

Στον κωδικό ταξινόμησης του Προϋπολογισμού υπ’ αριθμ. 1110331 προβλέπονται έσοδα 1 εκατομμύριο ευρώ (σε σχέση με τα περίπου 30 τα οποία αναμένεται να εισπραχθούν για το τρέχον έτος. Αναμένουμε να δούμε σε τι συνίσταται αυτό το ποσό (πιθανόν να πρόκειται για τα έσοδα Δεκεμβρίου 2018 από την ΔΕΦΚ που θα υποβληθεί τον ερχόμενο Ιανουάριο). Έτσι, φαίνεται να γίνεται πράξη η δεδηλωμένη βούληση της Κυβέρνησης να μηδενίσει τον συντελεστή από 01.01.2019. Με την επιφύλαξη τυχόν εκπλήξεων της τελευταίας στιγμής, πρόκειται για θετική εξέλιξη που θα θέσει τέλος στην οδυνηρή αυτή περιπέτεια του κλάδου.

Ο μηδενισμός του συντελεστή βεβαίως δεν δύναται να ακυρώσει την δυνατότητα του Κράτους να επιβάλει ΕΦΚ στο μέλλον.  Όπως έχουμε επισημάνει το καθεστως ΕΦΚ οινοπνευματωδών βασίζεται στο δίκαιο της Ε.Ε. (Οδηγίες 92/83/ΕΟΚ και 92/84/ΕΟΚ) και συνιστά υποχρέωση της Ελληνικής Πολιτείας να έχει έτοιμο σχετικό μηχανισμό, ακόμαι και με μηδενικό συντελεστή. Έτσι, το Υπουργειο Οικονομικών έχει την υποχρέωση να αντικαταστήσει τις διατάξεις της ατυχούς, αντισυνταγματικής και άδικης υπουργικής απόφασης, στην βάση των όσων όρισε το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Η απόφαση του 1734/2018 έχει καθοριστική σημασία για το μέλλον των μικρών παραγωγώνεκτός φορολογικης αποθήκης καθώς υπό το νέο καθεστώς, όποιο και αν είναι αυτό, δεν νοείται προκαταβολή φόρου. Επιπλέον, η απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου είναι σαφής ως προς την θέση που ο νόμος ορίζει για τους μικρούς παραγωγούς, υπογραμμίζοντας ότι δεν θα πρέπει να τυγχάνουν δυσμενούς μεταχείρισης (στο πλαίσιο βέβαια της νομιμότητας).

Η απόφαση 1734/2018, γενικότερα, την οποία υπενθυμίζουμε ότι προκάλεσε ο θεσμισμένος κλάδος του κρασιού στο σύνολο του, πέρα από την συνεισφορά  του, ουσιαστική και συμβολική, στην λήξη αυτης της περιπέτειας γεννά περαιτέρω προοπτικές για τον κλάδο και τα οινοποιεία για τις οποίες θα ενημερώσουμε σχετικά και με τρόπο υπεύθυνο τα μέλη μας, εν ευθέτω χρόνο.

Συνιστούμε λοιπόν σε όλους ψυχραιμία. Θα σάς κρατήσουμε, φυσικά, ενήμερους για όλες τις εξελίξεις. Μόλις δε υπάρξουν διαθέσιμα όλα τα δεδομένα, σε συντονισμό με τους λοιπούς υπεύθυνους θεσμικούς φορείς, θα υπάρξει πλήρης ανάλυση της κατάστασης στην λογική της προάσπισης των συμφερόντων του κλάδου. Έμπρακτα, όπως κάναμε από την αρχή αυτής της περιπέτειας. Καιρός γαρ εγγύς.

Με θερμούς χαιρετισμούς,

 Θεόδωρος  Γεωργόπουλος

Διευθυντής Σ.Ε.Ο.  – Δικηγόρος

Έδρα Jean Monnet (Reims)

Ανακοίνωση ΚΕΟΣΟΕ

Εν τω μεταξύ σε ανακοίνωσή της η ΚΕΟΣΟΕ επανέρχεται, στο θέμα της αναγραφής των εσόδων από τον Ε.Φ.Κ. στο κρασί στο σχέδιο νόμου του κρατικού προϋπολογισμού, ύψους 1 εκατ. ευρώ, παρέχοντας προς τα μέλη της διευκρινήσεις για το τι ακριβώς σημαίνει.

Συγκεκριμένα, η ΚΕΟΣΟΕ επικοινώνησε με την αρμόδια υπηρεσία της ΑΑΔΕ αλλά και με μέλη της και διευκρινίσθηκαν τα ακόλουθα:
- Ο ΕΦΚ που αφορά τα γλυκά κρασιά με την προσθήκη αλκοόλης (κοφτά και ημίκοφτα), εγγράφεται στον προϋπολογισμό σε άλλο κωδικό και συγκεκριμένα στον κωδικό ΕΦΚ αιθυλικής αλκοόλης (κωδικός προϋπολογισμού: 1110311001), ενώ οι φυσικώς γλυκείς οίνοι φορολογούνται, όπως οι ήσυχοι οίνοι.
- Κατά συνέπεια η εγγραφή εσόδων ύψους 1.000.000 € από τον ΕΦΚ στο κρασί, ενδεχομένως να σημαίνει διατήρηση χαμηλού Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο κρασί ποσού περίπου 0,04€/lt,  που προκύπτει από το πηλίκον 1.000.000 €/2.500.000 Hl, ή αφορά την είσπραξη των εσόδων που προκύπτουν από τον Ε.Φ.Κ. στο κρασί του μηνός Δεκεμβρίου 2018, που ταμειακά θα εισπραχθούν τον Ιανουάριο του 2019, λαμβανομένου υπ΄όψιν και του ότι η φύση του κρατικού προϋπολογισμού έχει ταμειακό χαρακτήρα.       

 Νωρίτερα το Agronews έγραφε:

Το τέλος του ΕΦΚ σήμανε ο προϋπολογισμός που κατατέθηκε την Τετάρτη 21/11 στη Βουλή καθώς προβλέπει για το 2019 σχετικά έσοδα μόλις της τάξεως του 1 εκατ. ευρώ έναντι 28 εκατ. ευρώ που είχε εγγράψει το 2018. Το υπόλοιπο του Ειδικού Φόρου θα αφορά όπως όλα δείχνουν τα γλυκά κρασιά για τα οποία υπάρχει διαφορετικό φορολογικό καθεστώς και δεν έχει σχέση με τον φόρο που είχε επιβληθεί από το 2016.
Αυτή η «ουρά» είναι που ενοχλεί καθώς φαίνεται τους μικρούς οινοποιούς με τον Σύνδεσμο  Μικρών Οινοποιών (ΣΜΟΕ) να κάνει λόγο για γραφειοκρατία η οποία επιβαρύνει σοβαρά τα λειτουργικά έσοδα των μικρών οινοποιείων.

Κατά τ’ άλλα θέλει η Μάρω να κρυφτεί και η χαρά δεν την αφήνει

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΜΟΕ αναφέρει:

Σε θρίλερ έχει αναδειχθεί το ζήτημα του Ειδικού Φόρου στο Κρασί από τις αρχές Σεπτεμβρίου μέχρι σήμερα. Μετά από τις βαρύγδουπες ανακοινώσεις κατάργησης του που έχουν γονατίσει δύο μήνες την αγορά, εχθές κατατέθηκε το σχέδιο του προϋπολογισμού που στη σελίδα 12 προβλέπει 1.000.000 ευρώ έσοδα από τον Ειδικό Φόρο στο Κρασί.

Την ίδια στιγμή γνωρίζουμε ότι είναι ήδη έτοιμη η σύμφωνη με την πολυσυζητημένη απόφαση του ΣΤΕ εγκύκλιος είσπραξης του Ειδικού Φόρου στο Κρασί.

Το περιεχόμενο της δεν μας είναι ακόμα γνωστό αλλά υπάρχει έντονη ανησυχία λόγω της φράσης του ΣΤΕ στη σελίδα 6  της απόφασης 1734/2018 «πολλώ μάλλον που η προβαλλόμενη απόφαση δεν προβλέπει τήρηση πρόσθετων βιβλίων και στοιχείων προκειμένου να παρακολουθείται η κίνηση και η επεξεργασία κρασιού εντός του οινοποιείου», η οποία αφήνει υπόνοια για μεγαλύτερη γραφειοκρατία.

Η φράση αυτή που αναφέρεται στους μικρούς οινοποιούς θα μπορούσε να οδηγήσει σε επιπλέον επιβολή δυσβάσταχτης γραφειοκρατίας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, στην οποία είναι αδύνατο να ανταποκριθεί ο μικρομεσαίος παραγωγός. Ο μικρός οινοποιός δεν είναι Διευθύνων σύμβουλος αλλά ο πιο σημαντικός εργάτης του οινοποιείου του. Ο Μικρός οινοποιός είναι παραγωγός, έμπορος, πωλητής και κρατάει ο ίδιος τα βιβλία του. Συνήθως υπάρχει μόνο ένας εξωτερικός λογιστής. Ο ίδιος εργάζεται σε όλα τα πόστα προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της δουλειάς του και ταυτόχρονα είναι αντιμέτωπος με το γεγονός ότι αν και η Ελλάδα έχει εξαιρετικής ποιότητας σταφύλι χάρη στον Έλληνα αμπελουργό και κρασί χάρη στις προσπάθειες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια από όσους ασχολούνται με το κρασί, δεν έχει καταφέρει να δημιουργήσει την υπεραξία που θα ανέμενε κανείς μετά από 20 χρόνια και πολλά εκατομμύρια ευρώ στα προγράμματα προώθησης.

Ο ΣΜΟΕ έχει ήδη αποστείλει επιστολή προς τον Πρωθυπουργό της χώρας,  τον Υπουργό Οικονομικών και την Υφυπουργό Οικονομικών και προκειμένου να υπερασπίσει τις θέσεις του και με φυσική παρουσία έχει ζητήσει συνάντηση.

Είναι σημαντικό να μειωθεί η γραφειοκρατία και να αυξηθούν τα μέτρα ανάπτυξης προκειμένου να αποκτήσει ο Ελληνικός αμπελώνας την υπεραξία που του αξίζει και ο Έλληνας αμπελουργός – Οινοποιός την αναμενόμενη καταξίωση του εντός και εκτός συνόρων.

Εκ του Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος

Αθανάσιος Ντούγκος

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία