BACK TO
TOP
Beer & Brunch

Οι συνεργασίες, στο κέντρο της φιλοσοφίας του χειροποίητου ζύθου

Μια εποικοδοµητική διαδικασία, που πέρα από ανταλλαγή γνώσεων προσφέρει και όµορφες στιγµές, είναι σύµφωνα µε τον Φώτη Αναστασίου, οι συνεργασίες µεταξύ των µικροζυθοποιίων.

19_9

97
0

Όπως σηµειώνει ο επικεφαλής της µικροζυθοποιίας µε έδρα το Χαλάνδρι, η οποία το 2023 γιόρτασε τα πέντε χρόνια λειτουργίας της δηµιουργώντας δέκα συνεργατικές ετικέτες, «κάθε συνεργασία είναι παράλληλα µια προβολή του ζυθοποιείου που συνεργαστήκαµε καθώς και της περιοχής του, ενώ, πέρα από το όποιο οικονοµικό όφελος, προσφέρει συγκίνηση στον καταναλωτή, αφού αποτελεί στην πραγµατικότητα µια γιορτή της ελληνικής ζυθοποίησης».  «Πολλά ταξίδια, πολλοί φίλοι, αµέτρητα τηλεφωνήµατα, συζητήσεις, εκατοντάδες ηλεκτρονικά µηνύµατα και άφθονος ζύθος» αλλά τελικά τα καταφέραµε σηµειώνει µε σηµασία ο ίδιος.

Βρίσκει τελικά το νόηµά της η ζυθοποίηση µέσα από το πλαίσιο της -ιδιαίτερα δηµοφιλούς πια- πρακτικής της συνεργασίας των µικροζυθοποιών στην ανάπτυξη νέων συνταγών; 

Το νόηµα για εµάς, στη Ζυθοποιία Αναστασίου, είναι ο πειραµατισµός και η συνεχής βελτίωση, οπότε κατά κάποιο τρόπο ναι. Το να συνεργάζεσαι µε άλλες ζυθοποιίες είναι µια εποικοδοµητική διαδικασία, που πέρα από ανταλλαγή γνώσεων προσφέρει και όµορφες στιγµές. Έχουµε πολλούς φίλους σε όλη την Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Οι συνεργασίες είναι η επιτοµή της φιλοσοφίας που ακολουθούµε όσοι ασχολούµαστε µε τον χειροποίητο ζύθο και ελπίζω να ακολουθήσουν κι άλλοι το παράδειγµά µας, αφού όπως σε αυτή τη διαδροµή είµαστε συναγωνιστές και όχι ανταγωνιστές.

Οι συνταγές τι σηµαίνουν στη ζυθοποιία; Μπορεί κάποιος να δηµιουργήσει µία συνταγή που να είναι τέτοια που θα του δώσει τεράστια υπεραξία σε σχέση µε ό,τι υπάρχει σήµερα;

Οι διαφορετικές συνταγές δείχνουν το κοµµάτι του πειραµατισµού. Εµείς αυτό κυνηγάµε. Μια ζυθοποιία συνήθως γίνεται γνωστή από µια επιτυχηµένη συνταγή, ενώ κάποιες ταυτίζονται µε συγκεκριµένα στυλ. Κάποιες φηµίζονται για τις IPA ενώ άλλες για τις Stout. Το νόηµα των συνταγών είναι να δοκιµάζεις συνεχώς νέα πράγµατα, κρατάει ζεστό το ενδιαφέρον του κοινού αλλά παράλληλα µαθαίνεις και βελτιώνεσαι.

Είναι αυτός ένας από τους λόγους που αυτή η πρακτική ανθίζει στις µέρες µας; Ποιοι άλλοι λόγοι οδηγούν ανταγωνιστικά στην πραγµατικότητα σχήµατα να βγαίνουν µαζί στην αγορά;

Όπως ανέφερα είναι µια κατάσταση που κερδίζουν όλοι. Το βασικό όµως θέµα είναι να γίνεται για να προσφέρει µια νέα συγκίνηση στον καταναλωτή και όχι απλά για οικονοµικούς λόγους. Πολλοί δυστυχώς το χρησιµοποιούν καθαρά γι' αυτό, πράγµα που µε βρίσκει αντίθετο. Σε ένα άρθρο µου για την εξέλιξη της µικροζυθοποιίας στην Ελλάδα έχω τονίσει την έλλειψη σεβασµού προς τον καταναλωτή από κάποιους συναδέλφους, όπως και για την τεράστια δυστυχώς έµφαση στην εικόνα µιας συνταγής (ετικέτα, µάρκετινγκ κ.λπ.) παρά στην γεύση που είναι η ουσία για µένα.

Όταν δηµιουργείται µια νέα ετικέτα από σχήµατα δύο ή και περισσότερων µερών, ποια είναι τα βασικά στοιχεία της εµπορικής διαχείρισής της; Νέµεται µεγαλύτερης αξίας το σχήµα που φιλοξενεί τη διαδικασία στις εγκαταστάσεις του ή έχει το πιο ισχυρό εµπορικά brand; Όλες οι αποφάσεις που την αφορούν παίρνονται από κοινού;

Εξαρτάται κυρίως από τις εταιρείες. Εµείς παρουσιάζουµε την πρότασή µας αλλά συµµετέχουµε ίσα στη δηµιουργία τόσο της συνταγής, όσο και του µάρκετινγκ. Το οικονοµικό κοµµάτι είναι κάτι που αφορά και διαχειρίζεται πιο πολύ η ζυθοποιία που παράγει το προϊόν. Όλα αυτά όµως είναι σχετικά γιατί κάθε επιχείρηση λειτουργεί διαφορετικά. 

∆έκα συνεργατικές ετικέτες σε ένα χρόνο µε πλήρη, ακόµη και ιστορική, τεκµηρίωση της επιλογής τους και άρτια εικαστικά ετικέτα; Θα µπορούσε να θεωρηθεί µια µορφή επιθετικού marketing; 

Ήταν ένα εγχείρηµα πολύ δύσκολο αλλά νοµίζω το φέραµε εις πέρας µε απόλυτη επιτυχία. Πολλά ταξίδια, πολλοί φίλοι, αµέτρητα τηλεφωνήµατα, συζητήσεις, εκατοντάδες ηλεκτρονικά µηνύµατα και άφθονος ζύθος. Νοµίζω γιορτάσαµε τα πέντε µας έτη µε τον καλύτερο δυνατό τρόπο χαράσοντας παράλληλα µια νέα οπτική στο κοµµάτι των συνεργασιών. Κάθε συνεργασία ήταν παράλληλα µια προβολή του ζυθοποιείου που συνεργαστήκαµε καθώς και της περιοχής του. ∆εν το σκέφτηκα ποτέ σαν επιθετικό µάρκετινγκ, πιο πολύ σαν µια γιορτή της ελληνικής ζυθοποίησης.

Οι συνεργασίες σας είναι µόνο µε µικροζυθοποιούς ή έχετε δηµιουργήσει ετικέτες συνεργατικά και µε νοµάδες; 

Κυρίως συνεγαζόµαστε µε ζυθοποιίες, αφού µοιραζόµαστε το ίδιο πάθος αλλά κυρίως µοιραζόµαστε τα ίδια άγχη και τους ίδιους προβληµατισµούς. Κοινώς µιλάµε την ίδια γλώσσα. Η νοµαδική ζυθοποίηση υπάρχει από το 2013 περίπου και έχω βρεθεί από τους πρώτους και πιο ένθερµους υποστηρικτές της. Η µορφή που έχει πάρει σήµερα όµως µε αφήνει αδιάφορο. Έχω εκφράσει και στο παρελθόν την ανησυχία µου για την ανεξέλεγκτη παρουσία των νοµάδων. Μια παρουσία που ίσως φέρει σε δύσκολη θέση τις ελληνικές µικροζυθοποιίες στο µέλλον.

Ποια είναι τα σχέδια της Ζυθοποιίας Αναστασίου για το νέο έτος;

Με µεγάλη χαρά ξεκινάµε ένα νέο εγχείρηµα στην όµορφη αυλή µας ακριβώς  δίπλα από το ζυθοποιείο. Η ζυθοποιία µας θα αποκτήσει το δικό της εστιατόριο. Παράλληλα µας έχουν καλέσει σε διάφορα  εγχώρια αλλά και ευρωπαϊκά φεστιβάλ ζύθου, αλλά και νέες συνταγές είναι καθ' οδόν.

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία