BACK TO
TOP
Branding

Το μεσόσπερμο ελληνικό ρύζι αποκτά ταυτότητα με τα γεμιστά ως εθνικό πιάτο

Κάτω από την «ομπρέλα» των παραδοσιακών γεμιστών, στις διάφορες γαστρονομικές εκδοχές τους, θα προσπαθήσει να «χτίσει» ταυτότητα το μεσόσπερμο ελληνικό ρύζι και να αποκτήσει διακριτή «υπογραφή», ως ένα «εθνικό πιάτο», που θα καταχωριστεί στη μνήμη των καταναλωτών, όπως η παέγια για το ισπανικό ρύζι και το ριζότο για το ιταλικό.

gemista-tou-pentaleptou-768x645

Λεωνίδας Λιάμης

245
0

Τα πρώτα βήματα, στο μακρύ και ιδιαίτερα απαιτητικό αυτό δρόμο που πρέπει να διαβεί το μεσόσπερμο ελληνικό ρύζι, για να δημιουργήσει -εκ του μηδενός- ένα αναγνωρίσιμο, διεθνώς, «εθνικό brand», άρχισε να τα κάνει μέσω του τριετούς ευρωπαϊκού προγράμματος «EU Rice», που υλοποιείται σε Ελλάδα και Ισπανία, για την προβολή και προώθηση της ποιότητας, της ασφάλειας και της θρεπτικής αξίας του προϊόντος.

«Τα γεμιστά, με την ευρεία έννοια, είναι αυτό ακριβώς που χρειαζόταν το δικό μας ρύζι για να αποκτήσει ταυτότητα και να γίνει το εθνικό μας πιάτο. Γιατί είναι ένα comfort φαγητό για όλη την οικογένεια. Συνήθως όταν ακούμε γεμιστά το μυαλό μας πάει σε ένα ταψί, που θα έχει μέσα ωραίες τομάτες, πιπεριές, ντολμαδάκια, λαχανοντολμάδες ή ακόμη και γεμιστά καλαμάρια ή μύδια και πάει λέγοντας», ανέφερε η γνωστή Chef Ντίνα Νικολάου, η οποία έχει οριστεί Πρέσβειρα του ελληνικού ρυζιού.

Μιλώντας στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου στη Θεσσαλονίκη, για την παρουσίαση «EU Rice», η Ελληνίδα Chef που κάνει καριέρα στο Παρίσι, σημείωσε ότι η επιλογή των γεμιστών δεν έγινε αβασάνιστα, αλλά μετά από μεθοδική δουλειά κι οργάνωση. «Μέσα από τα γεμιστά η ελληνική γαστρονομία, εκτός από το ρύζι που είναι ο πρωταγωνιστής, έχει την ευκαιρία να «παντρέψει» και άλλα ελληνικά προϊόντα, όπως οι πολλές ωραίες σάλτσες τομάτας, η κορινθιακή σταφίδα, τα γευστικά φρέσκα αρωματικά φυτά που έχουμε στην ελληνική μας κουζίνα και πολλά άλλα», είπε και πρόσθεσε με έκδηλο ενθουσιασμό: «Φανταστείτε ένα τόσο μαγικό φαγητό όπως τα γεμιστά, που βασίζεται στο μεσόσπερμο ρύζι, με ντόπια προϊόντα. Πώς μπορούμε να το βγάλουμε προς τα έξω και να του δώσουμε ταυτότητα και πόσα πολλά πράγματα μπορούμε να κάνουμε για να δώσουμε όρεξη και δύναμη και στους παραγωγούς μας. Διότι, όταν θες ένα προϊόν να το στηρίξεις να πάρει το δρόμο του και να γίνει εξαγώγιμο, βοηθά πάρα πολύ αν αυτό έχει ταυτότητα».

Τη σημασία της «ταυτότητας» στο ρύζι ανέδειξε κι ο Santos Ruiz Alvarez γενικός διευθυντής της Consejo Regulador de la DOP Arroz de Valencia (CRAV), της οργάνωσης που προωθεί και διαφυλάσσει το ΠΟΠ ρύζι της περιοχής της Βαλένθια στην Ισπανία και αποτελεί εταίρο της Αγροτικής Εταιρικής Σύμπραξης Θεσσαλονίκης, στην υλοποίηση του «EU Rice».

«Στη Βαλένθια καλλιεργούμε τις ΠΟΠ ποικιλίες ρυζιού Bomba, Albufera και Senia και με αυτές μαγειρεύουμε τη φημισμένη παέγια. Δεν ξέρω αν τις καλλιεργούμε επειδή μαγειρεύουμε παέγια ή μαγειρεύουμε παέγια επειδή τις καλλιεργούμε», τόνισε ο κ. Alvarez, παραφράζοντας τη λαϊκή ρήση με την «κότα και το αβγό», για καταδείξει ότι ΠΟΠ ρύζι και παέγια είναι ταυτόσημη έννοια για τη Βαλένθια και τους επισκέπτες της.

«Ευελπιστούμε ότι με το πέρας του προγράμματος θα γίνει η αρχή, θα βάλουμε κι εμείς το πρώτο λιθαράκι, να αφυπνίσουμε σιγά - σιγά τους καταναλωτές, ξεκινώντας από την Ελλάδα και την Ισπανία, να κοιτάνε τη συσκευασία και να προτιμούν το ευρωπαϊκό ρύζι. Ταυτόχρονα να βάλουμε και εμείς τη δική μας υπογραφή στο ρύζι και να κάνουμε το δικό μας εθνικό πιάτο», ανέφερε η Μαρία Ναλμπάντη της εταιρείας συμβούλων Novacert, που έχει το συντονισμό του «EU Rice»

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία