Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Αμπελοοινικά

Το χύμα κρασί δεν κολλάει με το σύγχρονο προφίλ του οινοποιού

Το ελληνικό κρασί μπορεί πλέον «να διαλέξει τον ξενοδόχο», με την έννοια ότι το προφίλ που κατάφεραν τα τελευταία χρόνια να χτίσουν παραγωγοί και οινοποιοί με τις ετικέτες τους, αφήνει περιθώρια στο προϊόν και στους δημιουργούς του να επιλέξουν οι ίδιοι που θα διατεθεί.

Edoao-workshop

Πέτρος Γκόγκος

0
0

Αυτό ήταν ένα από τα συμπεράσματα του Workshop που διοργάνωσε την Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου στην Αθήνα ο ΣΕΤΕ σε συνεργασία με την ΕΔΟΑΟ με τίτλο «Το κρασί συναντά τον Τουρισμό».

Είναι γεγονός πως τα 30 εκατ. τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα ετησίως δεν θα μπορέσουν να επισκεφτούν όλοι τους κάποιο οινοποιείο, ωστόσο αν όλοι τους δοκιμάσουν ελληνικό κρασί, αυτό θα ενισχύσει στις διεθνείς αγορές την θέση του.

«Η χώρα διαθέτει οινική κουλτούρα, και μάλιστα από τις πιο παλιές στον κόσμο, χρειάζεται όμως αναβάθμιση. Είναι απαραίτητο πλέον να σερβίρουμε εμφιαλωμένο μπουκάλι στα εστιατόρια και τις ταβέρνες, γιατί αυτό δείχνει σεβασμό στον πελάτη», υποστήριξε μεταξύ άλλων ο Σπύρος Τριανταφύλλου, Iδρυτής της Vins Oenotourism Events.

«Υπάρχει ένας οργασμός γύρω από το κρασί στην Κρήτη τα τελευταία χρόνια. Η περιοχή ωφελείται από την δυναμική του κρασιού και αυτό πρέπει να το φωνάξουμε σε όλους και στους παραγωγούς και στους καταναλωτές», υποστήριξε ο Νίκος Μηλιαράκης, Πρόεδρος του «Δρόμοι του κρασιού της Κρήτης», ο οποίος λίγο νωρίτερα παρουσίασε τις προσπάθειες αλλά και τις προοπτικές του οινοτουρισμού στην «οινική Κρήτη, η οποία αποτελεί τον μοναδικό αμπελώνα παγκοσμίως ο οποίος δεν σταμάτησε ποτέ να καλλιεργείται». Ο κ. Μηλιαράκης υπογράμμισε την ανάγκη να αλλάξει η εικόνα του κρασιού. «Έρχεται ο επισκέπτης στο οινοποιείο, δοκιμάζει κρασί, μετά όταν πάει στην ταβέρνα, εκεί σπάει η αλυσίδα όταν σερβίρεται το χύμα. Βέβαια τελευταία η νοοτροπία αλλάζει, βλέπει κανείς ταβέρνες οι οποίες δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στο εμφιαλωμένο κρασί. Χρειάζεται τώρα να το επιταχύνουμε όλο αυτό, γιατί είναι κάτι που θα μας ωφελήσει όλους», είπε.

Το γεγονός ότι η εικόνα του ελληνικού κρασιού έχει βελτιωθεί, αναγνωρίζει και ο Ιωάννης Αλμπάνης, Διευθυντής του «Οίνοι Βορείου Ελλάδος», ο οποίος νωρίτερα παρουσίασε και αυτός το έργου του «Οι δρόμοι του Κρασιού της Βορείου Ελλάδος». Ως προς αυτό μάλιστα, αξίζει να αναφερθεί πως μέσα από τις δράσεις αυτές σημειώθηκε αύξηση της επισκεψιμότητας των επισκέψιμων οινοποιείων (περίπου 100.000 επισκέπτες το 2017 στα 27 επισκέψιμα οινοποιεία), καθώς και αύξηση των πωλήσεων (είτε άμεσων από τα οινοποιεία είτε έμμεσων από την μετέπειτα κατανάλωση), αλλά και ενισχύθηκε η διαδικασία ανάδειξης του οίνου ως πολιτισμικό προϊόν και το χτίσιμο της εικόνας του επώνυμου οίνου και των οινοτουριστικών περιοχών. Στη συνέχεια ο κ. Αλμπάνης υπογράμμισε την ανάγκη να «ενισχυθεί η κουλτούρα στους χώρους κατανάλωσης του κρασιού».

«Η γαστρονομία είναι διεθνής τάση. Ήρθε για να μείνει, μέσω του οινοτουρισμού και του τουρισμού εν γένει, αυξάνεται η δυνατότητα των παραγωγών να έρθουν και να κουμπώσουν πάνω στον τουρισμό», υποστήριξε η Μαίρη Τριανταφυλλοπούλου, αντιπρόεδρος στην Ένωση Ξενοδόχων Κω και πρόεδρος, στην Εθνική Επιτροπή Οινοτουρισμού, τονίζοντας πως «ο τουρισμός είναι το όχημα για την ανάδειξη της παραγωγής και της μεταποίησης».

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προιόντα Τεχνολογία