BACK TO
TOP
Οργανωτικά

Οι νέες προθεσμίες για τις μετατροπές των συνεταιρισμών

Αφορόλογητες είναι οι μεταβιβάσεις ακινήτων στην περίπτωση μετατροπής η συγχώνευσης δευτεροβάθμιων συνεταιριστικών οργανώσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 4015/2011. Αντίθετα, στην περίπτωση διάλυσης των υφιστάμενων οργανώσεων και της απόφασης ίδρυσης νέου πρωτοβάθμιου συνεταιρισμού και εγγραφής νέων μελών, θα πρέπει να καταβληθούν όλοι οι αντίστοιχοι φόροι μεταβίβασης ακινήτων, εφόσον υπάρχουν.

Οι νέες προθεσμίες για τις μετατροπές των συνεταιρισμών

1
0

Ειδικότερα, στο εσωτερικό έγγραφο που έστειλε η νομική υπηρεσία της ΠΑΣΕΓΕΣ στις Ενώσεις αναφέρεται ξεκάθαρα ότι «για μεν τη συγχώνευση και μετατροπή όλες οι μεταβιβάσεις των ακινήτων στο νέο νομικό πρόσωπο, που δημιουργείται, είναι αφορολόγητες, όπως ρητά αναφέρει ο νόμος, στην περίπτωση όμως που ιδρύεται νέος συνεταιρισμός με νέα μέλη, τότε θα πρέπει να καταβληθούν όλοι οι φόροι μεταβίβασης των ακινήτων, αναλογικές αμοιβές συμβολαιογράφων, και δικαιώματα υποθηκοφυλάκων».

 

Η εγκύκλιος

Αναλυτικότερα, σε σχετική εγκύκλιο που συντάχθηκε από την νομική υπηρεσία της ΠΑΣΕΓΕΣ και υπογράφεται από τον πρόεδρο της ΣυνομοσπονδίαςΤζανέτο Καραμίχα και τον Γενικό Διευθυντή της Γιάννη Τσιφόρο, αναφέρονται τα εξής:

«Α. 1. Σας γνωρίζουμε ότι στην συνεδρίαση της Βουλής των Ελλήνων στις 21-12-2013, ψηφίστηκε η κατατεθείσα τροπολογία, σχετικά με το θέμα της παρατάσεως του χρόνου των προθεσμιών που προέβλεπε ο ν. 4015/2011 για την Συγχώνευση-Μετατροπή των Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΑΣ), των  Ενώσεων Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΑΣ), των Κοινοπραξιών Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων (ΚΑΣΟ), των Κεντρικών Συνεταιριστικών Ενώσεων (ΚΕΣΕ) και των Συνεταιριστικών Εταιρειών (ΣΕ). Έτσι ο χρόνος της προαναφερόμενης διαδικασίας, που έληγε στις 31.12.2013 παρατείνεται μέχρι 30 Απριλίου 2014.  Επίσης, για τον ίδιο λόγο, παρατείνεται και η θητεία των Διοικήσεων, δηλαδή Διοικητικών Συμβουλίων και Αντιπροσώπων, όλων των παραπάνω οργανώσεων μέχρι 30 Απριλίου 2014.

Είναι αυτονόητο ότι η παράταση ισχύει από την ημερομηνία δημοσιεύσεως του νόμου, στον οποίο, θα συμπεριληφθεί η τροπολογία αυτή, στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, οπότε και θα σας ενημερώσουμε αυθημερόν.

2. Με την ίδια ως άνω τροπολογία, παρατείνεται και ο χρόνος για την πρώτη εγγραφή των Αγροτικών Συνεταιρισμών στο Μητρώο των Συλλογικών Αγροτικών Οργανώσεων (ΣΑΟ), μέχρι 28 Φεβρουαρίου 2014.

Συνεπώς αγροτικοί συνεταιρισμοί, οι οποίοι δεν ενεγράφησαν στο μητρώο μέχρι τώρα, οφείλουν να εγγραφούν μέχρι 28.2.2014.

 

3. Επίσης παρατείνεται η προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 18 του νόμου (4015/2011), εντός της οποίας, οι αγροτικοί συνεταιρισμοί όφειλαν να αυξήσουν την  συνεταιρική τους μερίδα, ώστε το συνεταιριστικό τους κεφάλαιο να ανέρχεται στο ποσόν των 30.000 ευρώ. Η προθεσμία αυτή έληγε στις 31.12.2013 και παρατείνεται μέχρι 30.4.2014. Επίσης παρατείνεται και η προθεσμία εντός της οποίας, οι αγροτικοί συνεταιρισμοί, οι οποίοι δεν είχαν κάνει αίτηση πρώτης εγγραφής και όφειλαν, προκειμένου να μη τεθούν σε εκκαθάριση είτε να συγχωνευθούν με άλλο ενεργό συνεταιρισμό, είτε να συγχωνευθούν με νέο συνεταιρισμό, που θα προέκυπτε από την μετατροπή μιας ΕΑΣ σε αγροτικό συνεταιρισμό. Η προθεσμία αυτή επίσης  έληγε στις 31.12.2013 και παρατείνεται μέχρι  30.4.2014.

 

α. Συνεπώς μέχρι 30 Απριλίου 2014, οι αγροτικοί συνεταιρισμοί, που έχουν συνεταιριστικό κεφάλαιο κάτω από 30.000 ευρώ, θα πρέπει να αυξήσουν την συνεταιριστική τους μερίδα, ώστε όλες οι μερίδες συνολικά, αθροιζόμενες, να μας δίδουν το ποσόν των 30.000 ευρώ, που απαιτείται από τον νόμο, για τον σχηματισμό του νέου συνεταιριστικού κεφαλαίου. Π.χ. Εάν ένας συνεταιρισμός έχει 50 μέλη, θα πρέπει η μερίδα κάθε μέλους να ορισθεί στο ποσόν των 600 ευρώ, (50 Χ600 = 30.000), ώστε να δημιουργείται το συνεταιριστικό κεφάλαιο των 30.000 ευρώ. Όπως προαναφέρθηκε η προθεσμία αναπροσαρμογής της αξίας των μερίδων θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι 30.4.2014.

 

Είναι αυτονόητο ότι όλα τα παραπάνω, δεν ισχύουν για τους συνεταιρισμούς, οι οποίοι  έχουν ήδη εγγραφεί στο μητρώο και το συνεταιριστικό τους κεφάλαιο ανέρχεται στις 30.000 ευρώ.

 

β. Από την γραμματική διατύπωση του άρθρου 18 παρ.1, δεύτερο εδάφιο, αλλά και από τον σκοπό της διάταξης αυτής, θεωρούμε ότι υποχρέωση αναπροσαρμογής της μερίδας τους δεν έχουν οι πρωτοβάθμιοι συνεταιρισμοί μέλη των ΕΑΣ, οι οποίοι αποφασίζουν την συγχώνευσή τους με την μετατρεπόμενη ΕΑΣ. Δεν ισχύει όμως το ίδιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, οι οποίοι αποφασίζουν  την μετατροπή της ΕΑΣ στην οποία είναι μέλη, σε Αγροτική Εταιρική Σύμπραξη (ΑΕΣ). Και τούτο διότι στην πρώτη περίπτωση της συγχωνεύσεως οι συνεταιρισμοί διαλύονται χωρίς να εκκαθαρισθούν, στην δεύτερη όμως περίπτωση, παραμένουν και λειτουργούν ως αγροτικοί συνεταιρισμοί, συνεπώς πρέπει να πληρούν όλες τις προϋποθέσεις του νόμου, για την συνέχιση της νόμιμης λειτουργίας τους.

 

γ. Σας υπενθυμίζουμε την διάταξη του άρθρου 3 παρ. 1 του ν. 4015/2011, σύμφωνα με την οποία η Εποπτική Αρχή του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, έχει εκ του νόμου υποχρέωση, να αξιολογεί τους συνεταιρισμούς, να εποπτεύει την σύννομη λειτουργία τους, αλλά και να τους βοηθά στο έργο τους.

 

4. Με την ίδια ως άνω τροπολογία παρατείνονται και όλες οι προβλεπόμενες στο άρθρο 19 προθεσμίες. Έτσι μέχρι 30.4.2014, παρατείνεται η προθεσμία μέσα στην οποία οι ΕΑΣ, όφειλαν να γνωστοποιήσουν στην Εποπτική Αρχή, την απόφασή τους για μετατροπή τους σε Αγροτικούς Συνεταιρισμούς ή σε Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις.

Συνεπώς Ενώσεις, οι οποίες δεν υπέβαλλαν στην Εποπτική Αρχή  μέχρι σήμερα την απόφασή τους αυτή, έχουν προθεσμία μέχρι 30.4.2014, να την υποβάλλουν.

Στο ίδιο άρθρο 19, αναφέρεται  επίσης ο χρόνος μέσα στον οποίο, η Εποπτική Αρχή οφείλει να αξιολογήσει τις νέες ΣΑΟ, δηλαδή Αγροτικούς Συνεταιρισμούς (ΑΣ) και Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις (ΑΕΣ), που προκύπτουν από την Μετατροπή. Η προθεσμία αυτή η οποία έληγε επίσης στις 31.12.2013 παρατείνεται μέχρι 30.4.2014.

 

5. Για λόγους πληρότητας της εγκυκλίου μας οφείλουμε να τονίσουμε την διάταξη του άρθρου 19 παράγραφος  5 τελευταίο εδάφιο, το οποίο αναφέρει τα εξής :

Για τους σκοπούς της μετατροπής παρατείνεται αναλόγως η θητεία των υφισταμένων διοικήσεων των ΕΑΣ (Διοικητικών Συμβουλίων και Αντιπροσώπων), μέχρι την εκλογή των νέων οργάνων του προκύπτοντος ΑΣ ή ΑΕΣ.

Την έννοια της διάταξης αυτής αναλύουμε παρακάτω, επειδή μας έχει τεθεί πολλές φορές σχετικό ερώτημα και είναι εξαιρετικά σημαντικό.

Το ερώτημά Σας, σχετίζεται με τις αρμοδιότητες του προσωρινού διοικητικού συμβουλίου, το οποίο εκλέγεται από την κοινή γενική συνέλευση των φυσικών προσώπων μελών των πρωτοβαθμίων συνεταιρισμών, που αποφάσισαν την συγχώνευση, και τα οποία μέλη γίνονται αυτοδικαίως μέλη του νέου συνεταιρισμού ή της νέας αγροτικής εταιρικής σύμπραξης, κατά ρητή επιταγή του νόμου, με εξαίρεση  τα μέλη τα οποία δήλωσαν αποχώρηση, Σας γνωρίζουμε ότι, το προσωρινό διοικητικό συμβούλιο έχει μόνον δύο αρμοδιότητες:

α) Να υποβάλει για έγκριση το καταστατικό του νέου  αγροτικού συνεταιρισμού  που  προέρχεται από την συγχώνευση-μετατροπή στο Δικαστήριο και

β) Να συγκαλέσει, μετά την έγκριση του καταστατικού την γενική συνέλευση των φυσικών προσώπων μελών του νέου συνεταιρισμού, για την εκλογή του οριστικού Διοικητικού Συμβουλίου, το οποίο θα διοικήσει τον νέο αγροτικό συνεταιρισμό για τέσσερα (4) χρόνια, σύμφωνα με τον ισχύοντα ν. 4015/2011, καθώς βεβαίως και την εκλογή του Εποπτικού Συμβουλίου.

 

Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι τα υφιστάμενα Διοικητικά Συμβούλια τόσον των Ενώσεων όσον και των πρωτοβαθμίων συνεταιρισμών, που συγχωνεύονται, παραμένουν μέχρι την έκδοση της αποφάσεως του Δικαστηρίου που εγκρίνει το Καταστατικό του νέου συνεταιρισμού και την εγγραφή αυτού στα βιβλία του Ειρηνοδικείου.

Ο νόμος ρητά ορίζει ότι η συγχώνευση – μετατροπή επέρχεται με την έκδοση της Δικαστικής απόφασης και σε περίπτωση μετατροπής μιας ΕΑΣ σε ΑΕΣ, η μετατροπή επέρχεται με την εγγραφή της ΑΕΣ στο ΓΕΜΗ.

 

Συνεπώς επαναλαμβάνουμε και πάλι ότι τα Διοικητικά Συμβούλια των Ενώσεων παραμένουν και ασκούν τα νόμιμα καθήκοντά τους δηλαδή διοίκηση και διαχείριση, μέχρι την ημερομηνία που θα συντελεστεί η Μετατροπή. Το ίδιο ισχύει και για τις γενικές συνελεύσεις και για τα διοικητικά συμβούλια των πρωτοβαθμίων συνεταιρισμών καθώς βεβαίως και για τους αντιπροσώπους, οι οποίοι συγκροτούν τις γενικές συνελεύσεις.

 

6. Προσθέτουμε ότι, επειδή οι πρωτοβάθμιοι κυρίως συνεταιρισμοί, αντιμετωπίζουν προβλήματα με τις Τράπεζες όσον αφορά στην εφαρμογή του ν. 4015/2011, υπενθυμίζουμε για πολλοστή φορά, ότι η παράταση των οργάνων διοίκησης, δηλαδή των διοικητικών συμβουλίων και των αντιπροσώπων, ισχύει για τους ΑΣ, ΕΑΣ, ΚΕΣΕ, ΚΑΣΟ, και για την ΠΑΣΕΓΕΣ.

 

Τα Διοικητικά Συμβούλια και οι αντιπρόσωποι ασκούν όλα τα εκ του νόμου και του καταστατικού καθήκοντά τους μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών των συγχωνεύσεων και μετατροπών, γεγονός αυτονόητο.

 

Άποψή μας είναι ότι, πρωτοβάθμιοι συνεταιρισμοί, οι οποίοι έχουν αποφασίσει να ακολουθήσουν αυτόνομη πορεία και να μη συγχωνευθούν  με τις μετατρεπόμενες ΕΑΣ, εφόσον η θητεία τους έχει λήξει μετά την 21-09-2011, μπορούν να διενεργήσουν αρχαιρεσίες. Βεβαίως ο νόμος δεν το επιβάλει. Θεωρούμε όμως φρόνιμο, από την στιγμή που δεν θα εμπλακούν στην διαδικασία συγχωνεύσεως, τότε ορθόν είναι να διεξάγουν αρχαιρεσίες, ώστε να εκλέξουν  τόσον Διοικητικό, όσον και Εποπτικό Συμβούλιο, το οποίο πρέπει να ελέγχει τις πράξεις της Διοικήσεως.

 

Εάν όμως συγχωνευθούν, δεν απαιτούνται αρχαιρεσίες, αφού ούτως ή άλλως αυτές θα διενεργηθούν στο νέο νομικό  πρόσωπο που θα προκύψει, από την διαδικασία της συγχωνεύσεως-μετατροπής.

 

7. Υπενθυμίζουμε και πάλι  ένα θέμα το οποίο έχει δημιουργήσει τεράστια σύγχυση άνευ λόγου. Προαναφέραμε ότι σύμφωνα με την ρητή διάταξη του άρθρου 21 παρ. 6 του ν. 2810/2000, ο οποίος εφαρμόζεται συμπληρωματικά στον 4015/2011, στην περίπτωση της συγχωνεύσεως, όλα τα φυσικά πρόσωπα μέλη των συγχωνευόμενων συνεταιρισμών γίνονται αυτοδικαίως μέλη του νέου αγροτικού συνεταιρισμού που θα προκύψει από την συγχώνευση τόσον της (κατά πλάσμα) μετατρεπόμενης ΕΑΣ  σε ΑΣ, όσον και των λοιπών ΑΣ μελών της για την δημιουργία του νέου νομικού προσώπου σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ. 1 του ν. 2810/2000. Έτσι λοιπόν η εγγραφή νέων μελών, που μας ρωτάτε κατ’ επανάληψιν ουδεμία σχέση έχει με την συγχώνευση. Εάν συμβεί ποτέ αυτό, τότε ερμηνεύεται ως ίδρυση νέου συνεταιρισμού, ο οποίος ουδεμία σχέση έχει με την συγχώνευση και τα αποτελέσματα αυτής. Το θέμα αυτό έχει τεράστια πρακτική σημασία, διότι για  μεν την συγχώνευση και μετατροπή όλες οι μεταβιβάσεις των ακινήτων στο νέο νομικό πρόσωπο, που δημιουργείται ,είναι αφορολόγητες, όπως ρητά αναφέρει ο νόμος, στην περίπτωση όμως που ιδρύεται  νέος συνεταιρισμός με νέα μέλη, τότε θα πρέπει να  καταβληθούν  όλοι οι φόροι μεταβίβασης των ακινήτων, αναλογικές αμοιβές συμβολαιογράφων, και δικαιώματα υποθηκοφυλάκων. Εφιστούμε λοιπόν την προσοχή Σας ειδικά στο θέμα αυτό.

 

Για την αποφυγή και πάλι συγχύσεων, σας γνωρίζουμε ότι η μετατροπή μιας ΕΑΣ σε ΑΣ, δια συγχωνεύσεως των πρωτοβαθμίων συνεταιρισμών – μελών της,  που ρητά ορίζει στο άρθρο 19 παρ 3γ ο ν. 4015/2011, γίνεται με την δημιουργία νέου νομικού προσώπου και όχι με απορρόφηση ήδη υπάρχοντος κατά τον κλασικό ορισμό της συγχωνεύσεως, που ορίζει τόσον ο ν. 2190/1920 περί ανωνύμων εταιρειών, όσον και το άρθρο 21 παρ.1 του ν. 2810/2000. Και τούτο διότι στην απορρόφηση κάποιο νομικό πρόσωπο και συγκεκριμένα αυτό που απορροφά συνεχίζει να υφίσταται ως έχει, ενώ στην περίπτωσή μας όλα τα συμμετέχοντα στην συγχώνευση νομικά πρόσωπα  δηλαδή η ΕΑΣ και οι ΑΣ, συγχωνευόμενα  διαλύονται χωρίς να εκκαθαρισθούν και δημιουργείται ένα νέο νομικό πρόσωπο αυτό του αγροτικού συνεταιρισμού. Στην μετατροπή όμως μιας ΕΑΣ σε ΑΕΣ, έχουμε απλά και μόνον μεταβολή στην νομική μορφή, δηλαδή από ΕΑΣ γίνεται ΑΕΣ.

 

Παραθέτουμε την διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 21 του ν. 2810/2000, όπου δίδονται οι σχετικοί ορισμοί αυτών, που ανωτέρω αναλύσαμε:

 

«Δύο ή περισσότερες Αγροτικές Συνεταιριστικές Οργανώσεις μπορεί να συγχωνευθούν είτε με τη σύσταση νέας συνεταιριστικής οργάνωσης, στην οποία ενσωματώνονται οι συγχωνευόμενες, είτε με την απορρόφηση μιας ή περισσότερων υφιστάμενων συνεταιριστικών οργανώσεων από άλλη, η οποία ήδη λειτουργεί».

 

 Τέλος  υπενθυμίζουμε και πάλι ότι, το  σχέδιο σύμβασης συγχώνευσης που προβλέπει το άρθρο 21 παρ. 2 του ν. 2810/2000, όσον και η έκθεση εκτίμησης όλων των περιουσιακών στοιχείων των πρωτοβαθμίων αγροτικών συνεταιρισμών και της μετατρεπόμενης ΕΑΣ, που συγχωνεύονται εγκρίνονται από την γενική συνέλευση των αντιπροσώπων των  Ενώσεων. Το σχέδιο σύμβασης συγχώνευσης δημοσιεύεται σε μια εφημερίδα του Νομού της έδρας της Ενώσεως.

 

Β. Με την ίδια ως άνω τροπολογία ρυθμίστηκε το θέμα των ατομικών διώξεων  των διοικούντων τις αγροτικές συνεταιριστικές οργανώσεις κάθε βαθμού και τις συνεταιριστικές εταιρείες, δηλαδή τους Αγροτικούς Συνεταιρισμούς (ΑΣ), τις Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΑΣ), τις Κεντρικές Συνεταιριστικές Ενώσεις (ΚΕΣΕ), τις Κοινοπραξίες Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων (ΚΑΣΟ)  και τις Συνεταιριστικές Εταιρείες (ΣΕ), για τις περιπτώσεις της αλληλέγγυου ευθύνης αυτών με το νομικό Πρόσωπο της συνεταιριστικής οργάνωσης και εταιρείας.

 

Ειδικότερα ορίζεται ότι : Οι διατάξεις του άρθρου 115 «Ευθύνη διοικούντων νομικά πρόσωπα»  του ν. 2238/1994, του άρθρου 14 «Διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου σε περίπτωση φοροδιαφυγής» του ν. 2523/1997, με εξαίρεση τις περιπτώσεις έκδοσης εικονικών πλαστών φορολογικών στοιχείων και νόθευσης τέτοιων στοιχείων, του άρθρου 55 «Ευθύνη εις ολόκληρο καταβολής του φόρου» του ν. 2859/2000, καθώς επίσης και οποιεσδήποτε άλλες διατάξεις νόμων προβλέπουν ατομική και αλληλέγγυο ευθύνη φυσικών προσώπων με νομικό πρόσωπο ή προσωπική κράτηση ή διοικητικά μέτρα ή διοικητικές κυρώσεις ή αστική ή ποινική ευθύνη, για την μη καταβολή φόρων, τελών, εισφορών, δασμών προς το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς κυρίας και επικουρικής ασφάλισης, α ν α σ τ έ λ λ ο ν τ α ι , για χρονικό διάστημα ενός έτους , για  τους Προέδρους και τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων, τους  Γενικούς Διευθυντές, τους Διευθυντές, τους Διαχειριστές, τους Γραμματείς, τους Ταμίες, όλων των προαναφερομένων οργανώσεων είτε διαρκεί η θητεία τους είτε έχει λήξει με οποιονδήποτε τρόπο, μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού με την προϋπόθεση ότι, οι οργανώσεις αυτές συγχωνεύονται, μετατρέπονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 40154/2011, ή τίθενται σε καθεστώς εκκαθάρισης, ή έχουν τεθεί με οποιονδήποτε τρόπο σε εκκαθάριση συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εκκαθαρίσεως, η οποία όμως δεν έχει περατωθεί. Αναστέλλονται  επίσης για το ίδιο χρονικό διάστημα, όλες οι ποινικές υποθέσεις, οι οποίες εκκρεμούν ενώπιον των ποινικών δικαστηρίων, για την μη καταβολή φόρων τελών ασφαλιστικών εισφορών κλπ. οφειλόμενων  στο Δημόσιο, στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και στους ασφαλιστικούς οργανισμούς (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κλπ)

Σε όλα τα προαναφερόμενα πρόσωπα χορηγείται φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα.

Η διάταξη αυτή δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση κατά την οποία τα προαναφερόμενα πρόσωπα έχουν καταδικασθεί, σε οποιοδήποτε στάδιο της ποινικής δίκης για αδικήματα σε βάρος της περιουσίας των συνεταιρισμών.

 

Η διάταξη αυτή σκοπό έχει την εκκαθάριση όλων των οικονομικών εκκρεμοτήτων προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία,  μετά τις διαδικασίες των συγχωνεύσεων και των μετατροπών και κυρίως των εκκαθαρίσεων που επέβαλλε, υποχρεωτικά  το άρθρο 19 του   ν. 4015/2011 σε συνδυασμό και με την ειδική διάταξη  19α.

 

Η αδυναμία συγχωνεύσεως και μετατροπής σύμφωνα πάντοτε με το άνω άρθρο 19, λόγω αρνητικής καθαρής οικονομικής θέσης ρυθμίζεται με τον νόμο είτε με διαδικασία εξυγίανσης, με την οποία είναι δυνατή και βιώσιμη η ρύθμιση χρεών, είτε, στην αντίθετη περίπτωση,  με την κατάσταση της εκκαθαρίσεως, οπότε με την ρευστοποίηση των περιουσιών των συνεταιρισμών, οι οποίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές, κυρίως οι αστικές, θα υπάρξει δυνατότητα ικανοποίησης των απαιτήσεων του Δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων.

 

Η ρύθμιση λοιπόν αυτή της αναστολής και όχι της απαλλαγής, όπως συνέβη σε άλλες περιπτώσεις,  κινείται στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης του Δημοσίου Συμφέροντος και αδίκως έτυχε αρνητικής κριτικής.

 

Με απόφαση των Υπουργών ΥΠΑΑΤ και Δικαιοσύνης μπορεί να χορηγηθεί αναστολή για ένα επιπλέον έτος».

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία