BACK TO
TOP
Συνεντεύξεις

Οι Έλληνες αγρότες πρέπει να καταγράψουν τις πραγματικές ανάγκες των εκμεταλλεύσεών τους

Να βάλει σε γραµµή παραγωγής το πρώτο εγχώριο τρακτέρ οραµατίζεται ένας από τους νεότερους µηχανηµατάδες της ελληνικής αγοράς, ο οποίος πιστεύει ότι αυτό που πρέπει πρώτα απ’ όλα να κάνουν οι Έλληνες αγρότες είναι να καταγράψουν µε το παραδοσιακό «χαρτί και µολύβι» τις πραγµατικές ανάγκες των εκµεταλλεύσεών τους ώστε να πάρουν τις σωστές αποφάσεις.

Οι Έλληνες αγρότες πρέπει να καταγράψουν τις πραγματικές ανάγκες των εκμεταλλεύσεών τους

0
0

Σύµφωνα µε τον CEO της Εσκιάδης Μπαλοδήµος ΑΕ, είναι συχνό το φαινόµενο οι Έλληνες αγρότες να επιλέγουν ένα κατά πολύ µεγαλύτερο και πιο ισχυρό τρακτέρ, ενώ παράλληλα η ελληνική αγορά τούς στερεί τη δυνατότητα επιλογής πολύ οικονοµικών προτάσεων µηχανηµάτων που κυκλοφορούν σε άλλες χώρες.

Πόσο παρακολουθεί τις τεχνολογικές εξελίξεις η ελληνική γεωργία και τι περιθώρια ανάπτυξης υπάρχουν; Υπάρχει µια τάση πλέον, από τους νέους αγρότες κυρίως, να ακολουθήσουν τις νέες τεχνολογίες, όµως πιστεύω ότι υπάρχουν ακόµα µεγάλα περιθώρια ανάπτυξης.

Μήπως ο κατακερµατισµός του κλήρου και το µικρό µέσο µέγεθος των εκµεταλλεύσεων είναι ένα αξεπέραστο εµπόδιο. Ποιο µοντέλο θα µπορούσε να κάνει πιο ανταγωνιστική την παραγωγική προσπάθεια;

Είναι σίγουρα ένα εµπόδιο αλλά πρέπει να το αποδεχτούµε, γιατί είναι χαρακτηριστικό της χώρας µας. Αυτό που χρειάζεται είναι η επιλογή των µηχανηµάτων σύµφωνα µε τις πραγµατικές ανάγκες της καλλιέργειας και όχι σύµφωνα µε τα όνειρα του αγρότη, ο οποίος συνήθως παίρνει τρακτέρ µεγαλύτερο από αυτό που πραγµατικά χρειάζεται. Σε ό,τι αφορά την εταιρεία µας, ευτυχώς πλέον έχουµε τη σειρά MF 4700, η οποία µε 80 έως 130 ίππους καλύπτει όλες τις ανάγκες και όλες τις καλλιέργειες. Αν προσθέσουµε τη δενδροκοµική σειρά Massey Ferguson 3600, καθώς και το ιταλικό δενδροκοµικό Goldoni, το οποίο έχει την καλύτερη µε διαφορά τιµή στην αγορά, θεωρώ ότι έχουµε τις ανταγωνιστικότερες προτάσεις για τις δύσκολες εποχές στις οποίες ζούµε.

Τι σηµαίνει για σας η πώληση ενός τρακτέρ; Και πέρα από την πώληση, υπάρχει µια στενότερη σχέση µε τους αγρότες που σας επιλέγουν για την αγορά ενός µηχανήµατος;

Σίγουρα είναι µια κορυφαία στιγµή αλλά ακόµα σηµαντικότερη είναι η διαπίστωση µετά από λίγο καιρό του ευχαριστηµένου από την απόδοση του τρακτέρ πελάτη σου. Μετά την πώληση η σχέση µε τον πελάτη δεν είναι απλά πελατειακή. Με αρκετούς από αυτούς οι σχέσεις έχουν ξεπεράσει το επαγγελµατικό επίπεδο και έχουν εξελιχθεί σε δυνατές φιλίες.

Θα µπορούσαµε τα πούµε ότι τα Massey Ferguson συντηρούν το δικό τους fan club ή έχουν «σπάσει» πλέον αυτές οι γραµµές; Σίγουρα υπάρχει µεγάλο fun club της Massey Ferguson, αλλά το παγκόσµιο marketing αλλάζει αυτές τις γραµµές χρόνο µε τον χρόνο.

Τι σηµαίνει να είσαι αποκλειστικός αντιπρόσωπος των ΜF στην Ελλάδα; Τεράστια ευθύνη και χαρά, καθώς µην ξεχνάµε πως το group AGCO µε το 90% των πωλήσεων να είναι Massey Ferguson είναι συνήθως πρώτο σε πωλήσεις παγκοσµίως (µε πωλήσεις άνω των 150.000 τρακτέρ τον χρόνο) και πάντα στην πρώτη τριάδα µε µεγάλη διαφορά από τον τέταρτο.

Πιστεύετε ότι η αγορά των τρακτέρ στην Ελλάδα λειτουργεί µέσα σε ένα ικανοποιητικό πλαίσιο σε ό,τι αφορά τον µεταξύ σας ανταγωνισµό; Μήπως, όπως λένε πολλοί συνάδελφοί σας, και οι αγρότες είναι αρκετά κακοµαθηµένοι σαν πελάτες στις αντιπροσωπείες;

Σε γενικές γραµµές το πλαίσιο σε ό,τι αφορά τον ανταγωνισµό ανάµεσα στις εταιρείες είναι ικανοποιητικό, µε µεγάλο αγκάθι πάντως τους διαφορετικούς τρόπους χρηµατοδότησης των πελατών µας. Για κακοµαθηµένους αγρότες, θα µιλούσαµε µόνο σε θέµατα οικονοµικά, για τα οποία ευθυνόµαστε εµείς µε τους λάθος τρόπους χρηµατοδότησης που επιλέγουµε.

Τα προγράµµατα και ειδικότερα τα Σχέδια Βελτίωσης µήπως είναι κι αυτά ένα πρόβληµα µε τον τρόπο που λειτουργούν εδώ και χρόνια; Τεράστιο. Και το λέω συνειδητά, µε τα προβλήµατα που δηµιουργούν, προτιµώ να µην υπάρχουν τέτοιου είδους Σχέδια Βελτίωσης. Μόνο αν αλλάξει ριζικά ο τρόπος  κατά τον οποίο λειτουργούν θα µπορέσουν να βοηθήσουν τόσο τους αγρότες / κτηνοτρόφους όσο και τους εισαγωγείς.

Βλέπετε να διορθώνεται κατά κάποιο τρόπο η κατάσταση στη νέα Προγραµµατική Περίοδο;

Επιφυλάσσοµαι να το δω. ∆εν έχω άποψη ακόµη.

Πώς επηρεάζουν την αγορά η τηλεµετρία, η γεωργία ακριβείας και τα drones; Ποιες λύσεις αυτής της µορφής διαθέτει ο όµιλός σας και πόσο έχουν µπει στην υπόθεση οι Έλληνες αγρότες;

Ειδικά η Massey Ferguson, και πιστεύει και προωθεί την καινούργια τεχνολογία. Τα συστήµατα τηλεµετρίας, η γεωργία ακριβείας και τα drones, είναι διαθέσιµα από την εταιρεία µας και µπορούν να προσφέρουν βελτιώσεις στις καλλιέργειες και εξοικονόµηση πόρων εφόσον εφαρµοστούν.

Το θέµα είναι ότι οι Έλληνες αγρότες δεν είναι έτοιµοι για να τα εφαρµόσουν. Είναι σαν να προσπαθούµε να πάρουµε µεταπτυχιακό ενώ είµαστε ακόµη στο γυµνάσιο. Πρέπει πρώτα να εξαντλήσουµε τα πλεονεκτήµατα των «παραδοσιακών» συστηµάτων, «µε χαρτί και µε µολύβι», όπως για παράδειγµα η καταγραφή και µελέτη του κόστους  κάθε καλλιέργειας, η ανάλυση εδάφους των χωραφιών, η καταµέτρηση της απόδοσης των χωραφιών ανά τύπο καλλιέργειας, η σύγκριση της απόδοσης µε διαφορετικούς τρόπους καλλιέργειας, κλπ. ∆ιαφορετικά, τα συστήµατα αυτά θα είναι απλώς µερικά καινούργια  «gadgets» (παιχνίδια) για να περνάµε την ώρα µας.

Μήπως οι εταιρείες του κλάδου σας φέρουν κάποια ευθύνη για το γεγονός ότι δεν είναι εκπαιδευµένοι όσο χρειάζεται οι αγρότες – πελάτες;

Νοµίζω ότι οι εταιρείες έχουν το µικρότερο µερίδιο ευθύνης. Η εκπαίδευση ξεκινάει από αλλού. Θα έπρεπε να υπάρχει ειδική σχολή στην οποία να µπορούν να εκπαιδευτούν οι νέοι αγρότες όπως άλλωστε συµβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Πώς είναι διαµορφωµένο το δίκτυο της εταιρείας σας στην Ελλάδα και σε ποιες περιοχές θα θέλατε να έχετε πιο ζωηρή παρουσία;

Η εταιρεία µας έχει τα κεντρικά της γραφεία στη Θεσσαλονίκη, ένα πολύ λειτουργικό υποκατάστηµα στην Αθήνα και αντιπροσώπους σε κάθε νοµό της Ελλάδος. Είµαστε σε διαδικασία αναθέρµανσης της σχέσης της εταιρείας µε τους αντιπροσώπους. Σίγουρα στην Κρήτη θα µπορούσαµε να έχουµε µεγαλύτερη παρουσία.

Το γεγονός ότι η ελληνική αγορά είναι µικρή, µήπως στερεί από τους αγρότες το σύνολο των επιλογών που προσφέρει σήµερα η τεχνολογία;

Σίγουρα ναι αλλά µε βάση τις οικονοµικές δυσκολίες της εποχής ίσως σηµαντικότερη είναι η µη διαθεσιµότητα κάποιων πολύ οικονοµικών µοντέλων τα οποία µπορούν και πωλούνται σε άλλες ηπείρους.

Αν έπρεπε να διαλέξετε ανάµεσα στα τρακτέρ και τα αυτοκίνητα ποια αντιπροσωπεία θα κρατούσατε;

∆εν µπορείς να διαλέξεις µεταξύ των «παιδιών» σου. Πάντως σίγουρα ο αγροτικός τοµέας θέλει πολύ περισσότερη φροντίδα, αφοσίωση και αγάπη.

Έχει κάποιο βαθύτερο όραµα για την αγροτική ανάπτυξη στη χώρα ο Στέργιος Μπαλοδήµος και πως θα µπορούσε να βοηθήσει σ’ αυτό το πεδίο; Σίγουρα ένα όραµα - όνειρο που έχω είναι η παραγωγή ενός ελληνικού τρακτέρ. ∆υστυχώς είναι πάρα πολύ δύσκολο στις εποχές που ζούµε και δεν είναι µόνο οι οικονοµικοί παράγοντες τροχοπέδη σε αυτό το όνειρο.

 

Who is who

Ο Στέργιος Μπαλοδήµος γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1977. Σπούδασε στο Λονδίνο ∆ιοίκηση Επιχειρήσεων και έπειτα έκανε το MBA του στο Πανεπιστήµιο Μακεδονίας πάνω στον κλάδο των Χρηµατοοικονοµικών. Από το 2000 είναι ενταγµένος στο δυναµικό της οικογενειακής επιχείρησης. Το 2011 ανέλαβε καθήκοντα προέδρου και διευθύνοντος συµβούλου. Είναι παντρεµένος και έχει αποκτήσει ένα παιδί.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία