BACK TO
TOP
Τεχνικές Branding

Ευεργετικός για τα κηπευτικά ο νέος Αγορανομικός Κώδικας λέει ο Incofruit

Την κωδικοποίηση, απλοποίηση και αντικατάσταση του συνόλου των αγορανομικών διατάξεων με τους «Κανόνες Διακίνησης / Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.)» που σημαίνουν αποκατάσταση της ελευθερίας του εμπορίου βάσει της προσφοράς και της ζήτησης χαιρετίζει ο ειδικός Σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών INCOFRUIT – HELLAS Γ. Πολυχρονάκης.

Ευεργετικός για τα κηπευτικά ο νέος Αγορανομικός Κώδικας λέει ο Incofruit

0
0

Επικροτούμε αυτήν την πολιτική για λιγότερες ρυθμίσεις, περισσότερο ανταγωνισμό, και στοχευμένες δράσεις του εμπορίου και των επιχειρήσεων, διότι ικανοποιεί σχετικό αίτημα μας για την κατάργηση ενός εκ των αντικινήτρων της ύπαρξης Αγορανομικής Διάταξης «προκειμένου για οπωρολαχανικά, κατά την εμπορία-διακίνηση-διάθεση αυτών» ,αλλά κυρίως και για την  εφαρμογή της τυποποίησης στην εγχώρια αγορά και της ιχνηλασιμότητας με την υποχρεωτική ενιαία σήμανση.

 

Η τυποποίηση των νωπών οπωροκηπευτικών από την 1/1/2002  είναι υποχρεωτική και για τα προϊόντα που διακινούνται στη χώρα μας  σύμφωνα με τον Καν. 543/2011 όπως τροποποιήθηκε από την ΚΥΑ 257543/2003 ΦΕΚ Β΄1122/2003.

 

- Η ύπαρξη της μέχρι σήμερα Α.Δ. δεν επέτρεπε, στις περισσότερες υγιείς ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται επιτυχώς και ανταγωνιστικά στις διεθνείς αγορές με τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς , να δραστηριοποιηθούν και στην εγχώρια, αφού καθόριζε όρους και προϋποθέσεις χωρίς την τήρηση Κοινοτικών Κανονισμών αλλά και κανόνων της Εθνικής Νομοθεσίας.

 

Μέχρι σήμερα παρατηρείται το φαινόμενο στην εγχώρια αγορά να υφίστανται έμποροι πολλών ταχυτήτων ήτοι αυτών που τυποποιούν υποχρεωτικά τα προϊόντα τους βάσει των κοινοτικών εμπορικών προδιαγραφών σε τυποποιητήρια συσκευαστήρια και σ αυτούς που διακινούν, παρά τη ρητή απαγόρευση, προϊόντα ατυποποίητα εντός και εκτός Ελλάδος ,μη διαθέτοντες εγκαταστάσεις τυποποίησης χωρίς κανείς να φροντίζει για την υγιεινή και ασφάλεια των καταναλωτών και με προϊόντα που δεν διέθεταν σήμανση για την συγκρισιμότητα των μεγεθών, της ποιότητας και της ιχνηλασιμότητας τους κατά παράβαση των κοινοτικών κανονισμών.

 

Η εφαρμογή της υποχρεωτικής τυποποίησης και των Κοινοτικών – Εθνικών εμπορικών προτύπων με την εφαρμογή από 1/9/2013 της ΔΙΕΠΠΥ θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις του κλάδου να δράσουν ανταγωνιστικά και σ αυτήν την αγορά με διαφάνεια και προς όφελος του έλληνα καταναλωτή τόσο από απόψεως ποιότητος αλλά και τιμής .

 

Ως διαλογή και τυποποίηση νωπών οπωροκηπευτικών προϊόντων θεωρείται η διαδικασία προετοιμασίας των προϊόντων της πρωτογενούς παραγωγής για την τοποθέτηση στην αγορά, με βάση ορισμένα εθνικά, κοινοτικά και διεθνή εμπορικά πρότυπα εμπορίας και ποιότητας ,η οποία:

 

 1/  Συμβάλει στην οργάνωση τόσον της παραγωγής όσο και της εμπορίας των οπωροκηπευτικών και αξιοποιεί την εγχώρια παραγωγή Είναι προς το συμφέρον των παραγωγών αφού στην προσπάθειά τους να παράγουν κατάλληλα για τυποποίηση προϊόντα, βελτιώνουν την ποιότητά τους και έτσι ικανοποιούνται οι καταναλωτές, αυξάνεται η ζήτηση και βελτιώνονται οι τιμές.

 

2/ Διασφαλίζει στους εμπόρους οπωροκηπευτικών ,την νομιμότητα των συναλλαγών τους αφού έτσι υπάρχει κώδικας συνεννόησης μεταξύ των εμπόρων και την διαφάνεια των αγορών , με όλες τις δικλείδες χωρίς την ανάγκη της επί τόπου παρουσίας των συναλλασσομένων.

 

3/  Προστατεύει τους καταναλωτές δεδομένου ότι απομακρύνει από τις αγορές προϊόντα μη ικανοποιητικής ποιότητας αφού τα προσφερόμενα τυποποιημένα προϊόντα ελέγχονται ως προς την κατάλληλη ποιότητα και κυρίως ως προς την υγιεινή τους κατάσταση (υπολείμματα φυτοφαρμάκων και άλλων επικίνδυνων ουσιών, όπως βαρέα μέταλλα-νιτρικά άλατα-μυκοτοξίνες κλπ.)

 

Η τυποποίηση και η συσκευασία πραγµατοποιείται πάντοτε σε ειδικές εγκαταστάσεις τα συσκευαστήρια. Εκεί γίνεται η διαλογή κατά ποικιλία και κατά ποιοτική κατηγορία που είναι κατά σειρά από την ανώτερη προς την κατώτερη:  κατηγορία EXTRA,  κατηγορία Ι και  κατηγορία ΙΙ.

 

Η υποχρεωτική τυποποίηση δεν σηµαίνει και κατά ανάγκη υποχρεωτική ή συγκεκριμένη συσκευασία των προϊόντων. Επιτρέπεται σε σηµεία λιανικής πώλησης, λαϊκές αγορές, supermarket κ.α. η έκθεση του προϊόντος σε πάγκους «χύµα», µε την προϋπόθεση όµως την σαφή διάκριση σε ποιοτικές κατηγορίες και την κατάλληλη σήµανση.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία