BACK TO
TOP
Ελαίας Καρπός

Σε θέση µάχης Ισπανία και Ιταλία στην αγορά

Οι αναδυόµενες αγορές αλλάζουν τους εµπορικούς συσχετισµούς στην ευρωπαϊκή αγορά ελαιολάδου, την ώρα που σε διαδοχικές συναντήσεις παραγωγών, εκπροσώπων της βιοµηχανίας και εµπειρογνωµόνων σε Σεβίλλη και Ρώµη εξετάστηκαν ενέργειες αναχαίτισης της εξελισσόµενης κρίσης στην κατανάλωση ελαιολάδου.

Σε θέση µάχης Ισπανία και Ιταλία στην αγορά

3
0

Τρομάζει τους βασικούς παίκτες της ευρωπαϊκής αγοράς ελαιολάδου η μείωση της κατανάλωσης του προϊόντος και ο ανταγωνισμός που δέχεται από αναδυόμενες αγορές όπως η Αργεντινή, η Αυστραλία, το Μαρόκο, η Τυνησία, η Τουρκία και οι Ηνωμένες Πολιτείες.

Το θέμα βρέθηκε στο επίκεντρο συνάντησης παραγωγών, εκπροσώπων της βιομηχανίας και εμπειρογνωμόνων στη Σεβίλλη και στη Ρώμη τον περασμένο μήνα.

Μάλιστα, και οι δύο συναντήσεις σε Ισπανία και Ιταλία κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι απαιτούνται ισότιμοι όροι για την εμπορία του προϊόντος και κοινοί κανόνες για όλες τις ελαιοπαραγωγές χώρες, ήτοι στενότερη συνεργασία μεταξύ του Διεθνούς Συμβουλίου Ελαιολάδου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σύμφωνα με τον David Granieri, πρόεδρο της Διεθνούς Οργάνωσης Ελαιολάδου της Ιταλίας «Οι αγορές σε όλο τον κόσμο απαιτούν ένα ποιοτικό προϊόν. Εντούτοις, η επιθετική εμπορική συμπεριφορά, οι εμπορικοί περιορισμοί και οι ψεύτικες ειδήσεις χρησιμοποιούνται από τους «νέους» παραγωγούς ελαιολάδου για να προωθήσουν τα εμπορικά τους σήματα στην παγκόσμια αγορά.».

«Είμαστε μπροστά σε κίνδυνο υποβιβασμού. Η αγορά σήμερα μαρτυρεί την πρόοδο των νέων παικτών. Για χρόνια εστιάζαμε στους παραδοσιακούς εξαγωγείς ελαιολάδου και όχι τους αναδυόμενους. Τώρα, πρέπει να αναπληρώσουμε τον χαμένο χρόνο», είπε χαρακτηριστικά στη σύνοδο της Ρώμης, ο πρόεδρος της Ιταλικής Βιομηχανίας Ελαιολάδου (Assitol), Angelo Cremonini, τονίζοντας πως ο νέος ανταγωνισμός από το εξωτερικό απείλησε τις παραδοσιακές εμπορικές σχέσεις.

Σεβιλλη-ισπανιασ

ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΙ ΥΓΕΙΑΣ

Ανάγκη για διαφημιστική εκστρατεία

Στη Σεβίλλη, μια ομάδα πέντε εμπειρογνωμόνων κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι ισπανικοί ελαιώνες λειτουργούν καλά, αλλά προειδοποίησαν ενάντια στον εφησυχασμό.

«Η ανάκαμψη της εγχώριας κατανάλωσης μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω διαφημιστικών εκστρατειών που δίνουν έμφαση στα υγιή χαρακτηριστικά του ελαιολάδου για το ανθρώπινο σώμα», εκτιμά ο  Eduardo Martin, γενικός γραμματέας της γεωργικής ένωσης αγροτών Νέων Αγροτών της Σεβίλλης (ASAJA).

«Ο ισπανικός ελαιώνας είναι σε καλή κατάσταση. Αν και ο κλάδος θα πρέπει να επωφεληθεί από την τρέχουσα περίοδο άνθησης για να εδραιώσει τη θέση του και να εργαστεί σκληρότερα για να ξεπεράσει τις προκλήσεις του», αποφάνθηκε η ομάδα.

Οι ειδικοί έθεσαν στο επίκεντρο θέματα που αφορούν την ποιότητα του ελαιολάδου, την καινοτομία, τα φιλικά προς το περιβάλλον προγράμματα και τον ανταγωνιστικό χαρακτήρα του προϊόντος. Ωστόσο, προειδοποίησαν αναφορικά με τα ζητήματα του αναδυόμενου ανταγωνισμού στην εξαγωγική αγορά και κάλεσαν τους παραγωγούς να δραστηριοποιηθούν στον αγώνα κατά της Xylella fastidiosa.

 

Ρώμη-Ιταλία

ΜΕΙΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ

Αυξάνεται ο ανταγωνισμός διεθνώς

Αντίστοιχα, στη σύνοδο της Ρώμης, μέλη της Ιταλικής Βιομηχανίας Ελαιολάδου (Assitol) τόνισαν την αναγκαιότητα αναζωογόννησης του κλάδου καθώς ανησυχούν για τη μείωση της εγχώριας κατανάλωσης, τη μείωση της παραγωγής και τον αυξημένο ανταγωνισμό από όλο τον κόσμο.

Ο πρόεδρος της Assitol, Angelo Cremonini, δήλωσε ότι η συνολική ποιότητα παρέμεινε τόσο υψηλή όσο ποτέ, αλλά η ιστορική καλλιέργεια του ελαιόλαδου έπεσε.

«Παρά το γεγονός ότι εξακολουθεί να αποτελεί κεντρικό σημείο των τραπεζιών μας, το ελαιόλαδο έχει βιώσει την κρίση της κατανάλωσης και συνεχίζει να το κάνει», ανέφερε ο Cremonini. «Το ελαιόλαδο είναι πράγματι ένα παγκοσμιοποιημένο προϊόν, αλλά και μια μικρή αξία στην καθημερινή του χρήση, που αντιμετωπίζεται ως κοινό καρύκευμα».

Σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιολάδου (ΙΟC), η κατανάλωση ελαιολάδου στην Ιταλία μειώθηκε κατά 14% το έτος συγκομιδής 2016/17. Μόνο η Ελλάδα και η Γαλλία παρουσίασαν μεγαλύτερες μειώσεις στην κατανάλωση. Παρά τις αυστηρές προειδοποιήσεις, ο Cremonini είπε ότι η Ιταλία παραμένει σε καλή θέση στην παγκόσμια αγορά ελαιολάδου λόγω των ποιοτικών προϊόντων της.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία