BACK TO
TOP
Fresher

Τα salad bars εκτοξεύουν τα ντόπια οπωρολαχανικά

Πολλοί τα αποκαλούν µόδα του συρµού, που θα περάσει, άλλοι «µοντερνιά» και µια ακόµη «αµερικανιά», όµως το καταναλωτικό κοινό στην Ελλάδα και δη στην πρωτεύουσα τα αγκάλιασε από την πρώτη στιγµή που έκαναν την εµφάνισή τους, δειλά-δειλά σε διάφορες γειτονιές της Αθήνας.

Τα salad bars εκτοξεύουν τα ντόπια οπωρολαχανικά

1
0
Τα salad bars, περί ων ο λόγος, έρχονται µ’ ένα τρόπο να συµπληρώσουν τα juice bars που προσφέρουν στο κοινό φρέσκοστυµµένους χυµούς και γνωρίζουν µεγάλη άνθιση σε όλη τη χώρα, όπως έγραψε το Fresher, στο προηγούµενο τεύχος  του, αλλά και να δηµιουργήσουν το δικό τους καταναλωτικό κοινό. Είναι εδώ όµως για να δώσουν νέα ώθηση στον πρωτογενή τοµέα και συγκεκριµένα σε µεµονωµένους παραγωγούς λαχανικών αλλά και φρούτων, που ψάχνουν εν µέσω κρίσης και οικονοµικής στενότητας, νέους δρόµους για τα ποιοτικά τους προϊόντα

Ανοδικά το «The Salad Project»Χαρακτηριστική περίπτωση της νέας τάσης που διαµορφώνεται στον αγρο-διατροφικό χάρτη της πρωτεύουσας αρχικά και εν συνεχεία της υπόλοιπης Ελλάδας είναι το «The Salad Project».  Ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2014 και οι δυο γυναίκες και αδερφές ιδιοκτήτριές του αντιµετώπισαν, όπως λένε την λαίλαπα των capital controls, του περασµένου καλοκαιριού, αλλά και µπόλικη γραφειοκρατία
Παρ’ όλα αυτά τώρα η ιδιότυπη «µπουτίκ» αυτή  τροφίµων και σαλάτας έχει πάρει σαφώς ανοδική πορεία, κάτι που ενδεχοµένως, θα έχει αντίκτυπο και στους παραγωγούς λαχανικών.
«Μέχρι τώρα δεν είχαµε καν το χρόνο, λόγω γραφειοκρατίας, να ψαχτούµε περισσότερο. Έτσι, επιλέξαµε τη γρήγορη λύση της προµήθειας λαχανικών από την κεντρική λαχαναγορά της Αθήνας», εξοµολογείται στο Fresher η µια εκ των δυο ιδιοκτητριών, Θάλεια Λεκκάκη, που προχώρησε στο δύσκολο εγχείρηµα µε αφορµή δυσκολίες γενικότερα, δικές της αλλά και της αδερφής της, Εβίτας στον επαγγελµατικό στίβο.
Βέβαια, όπως συµπληρώνει η κα Λεκκάκη, «τώρα που το µαγαζί έχει πάρει το δρόµο του, είµαστε σε διαδικασία αναζήτησης µεµονωµένων παραγωγών ή οµάδων τους µε παραγωγή λαχανικών, µε σκοπό τη συνεργασία. Άλλωστε, όπως εξηγεί, «το καταναλωτικό κοινό σαφώς εκφράζει την προτίµησή του στα ντόπια και µε ευδιάκριτη την περιοχή προέλευσης προϊόντα», γεγονός που αναµφισβήτητα γεννά νέες προοπτικές για τον αγρότη
Σηµειωτέον πως το «The Salad Project» στην οδό Συγγρού προµηθεύεται µέρα µε τη µέρα ολοένα µεγαλύτερες ποσότητες λαχανικών, όπως µαρούλια, ντοµάτες, ντοµατίνια, λάχανα και πολλά άλλα της ίδιας «οικογένειας»
Μάλιστα οι δυο ιδιοκτήτριες διαπιστώνουν πως η τάση των καταναλωτών για προµήθεια φρέσκων γευµάτων, µε βάση τα λαχανικά ενισχύεται συνεχώς, κάτι που πολλοί αποδίδουν στις συστάσεις των γιατρών, στη γενικότερη στροφή στη διατροφή διαίτης αλλά και στο γεγονός ότι πολύς κόσµος έχει κορεστεί να καταναλώνει γεύµατα πλούσια σε λιπαρά

Τι περιέχει το µενούΣτο salad µενού τους µπορεί κανείς να εντοπίσει πολλούς συναρπαστικούς συνδυασµούς, πάντα µε επιλεγµένα και φρέσκα υλικά, ανάλογα µε την εποχή. Ειδικά τώρα το καλοκαίρι, στις προτάσεις «κουµπώνουν» και πολλά φρέσκα εποχιακά φρούτα. Για τους λάτρεις των υπερτροφών υπάρχει η εξαιρετική σαλάτα µε φρέσκια ρόκα, baby σπανάκι, θρεπτική Κινόα, goji berries, ηλιόσπορο, φέτα και ζουµερά ντοµατίνια.
Για όσους θέλουν να έχουν την αίσθηση του καλοκαιριού στο γραφείο τους το µεσηµέρι, ιδανική περίπτωση είναι η «Summer Bliss» µε iceberg, λόλα, πεπόνι, προσούτο, ανθότυρο και φρέσκια µέντα. Παράλληλα, για όσους αγαπούν το ροδάκινο µια καλή πρόταση είναι η «Love and Peach» µε κόκκινη και πράσινη λόλα, ροδάκινο, φουντούκια, αποξηραµένο σύκο, bacon και blue cheese.
Φυσικά, υπάρχει και η δυνατότητα για µείξεις ανάµεσα σε 40 υλικά. Στο  «The Salad Project» προσφέρονται ακόµη αναζωογονητικά smoothies και φρέσκοι χυµοί, χειροποίητες µπάρες δηµητριακών και πολλά άλλα προϊόντα
Η παραγγελία φτάνει στο κοινό, στο κέντρο της Αθήνας, έως τη Νέα Σµύρνη και τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, ενώ για όσους µπορούν δίδεται η δυνατότητα παραγγελίας και παραλαβής κατόπιν συνεννόησης από το κατάστηµα (take away)

Επεκτείνεται το Salad UpΠάνω από 30 προτάσεις σαλάτας, ισορροπηµένες για µια υγιεινή διατροφή µε το καλύτερο γευστικό αποτέλεσµα προσφέρει και η αλυσίδα «Salad Up», που λειτουργεί ένα κατάστηµα στην Γλυφάδα και ετοιµάζει ακόµα ένα, στο κέντρο της Αθήνας και πιο συγκεκριµένα στην περιοχή του Κολωνακίου. Όπως αναφέρεται στην επίσηµη ιστοσελίδα της αλυσίδας, «η αγορά των φρέσκων λαχανικών γίνεται καθηµερινά, ενώ σηµαντική θέση στα µενού, που προσφέρονται στους πελάτες έχουν και τα εποχιακά λαχανικά». Σηµειωτέον πως ο πελάτης έχει ταυτόχρονα τη δυνατότητα να γευτεί σαλάτες φρέσκων λαχανικών, συνοδευµένα από ζυµαρικά
Μεγάλη τάση και στις ΗΠΑ Την πρωτοπορία του εγχειρήµατος κατέχουν οι Ηνωµένες Πολιτείες Αµερικής και στα µαγαζιά αυτού του είδους. Παράδειγµα είναι το «Sweet Green», που ιδρύθηκε το 2007 και το προτιµούν όσοι θέλουν να δοκιµάσουν όλα τα νόστιµα λαχανικά της φύσης. Τέτοια καταστήµατα έχουν ανοίξει στην Καλιφόρνια, την Ουάσινγκτον, καθώς επίσης και τη Νέα Υόρκη. Επιπλέον η τάση αυτή έρχεται σε συνέχεια της µεγάλης αύξησης των vegeterian (χορτοφαγία) οι οποίοι αποτελούν µία αγορά µε τεράστιες δυνατότητες και εν µέρει ανεκµετάλλευτη σε αρκετές χώρες
Κείμενο από το περιοδικό Fresher, μηνός Ιουλίου 201
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία