BACK TO
TOP
Fresher

Οι νέες τάσεις στα οπωροκηπευτικά μέσα από τη ματιά 8 ειδικών

Με κεντρικό σύνθηµα «Όλα σε Ένα», καινοτοµίες όπως η καλλιέργεια µήλων σε ακραία ζέστη και αναζήτηση βιώσιµων ισορροπιών σε ένα διαταραγµένο περιβάλλον, η κορυφαία εµπορική έκθεση νωπών φρούτων και λαχανικών Fruit Logistica έφερε κοντά από τις 8 έως τις 10 Φεβρουαρίου, όλη την αλυσίδα αξίας.

42-43_65

188
0

Πιο διεθνοποιηµένη από ποτέ και παρά τις φωνές για αποπαγκοσµιοποίηση, 2.600 εκθέτες από 92 χώρες και όλα τα τµήµατα της αλυσίδας αξίας των φρέσκων προϊόντων, αναζήτησαν στρατηγικές συµµαχίες για τα προϊόντα τους. Μεταξύ των εµπορικών επισκεπτών, η επιχειρηµατική δραστηριότητα ήταν επίσης υψηλή, καθώς πάνω από το 80% ήταν σε θέση να εξασφαλίσουν νέους δυνητικούς πελάτες, ενώ περίπου ένας στους τρεις ήταν ήδη σε θέση να ολοκληρώσει τα ντηλ του κατά τη διάρκεια της έκθεσης. Ιδιαίτερα… επιµορφωτική και η φετινή έκθεση νέων τάσεων που έθεσε το ερώτηµα: «Τι θα γίνει στη συνέχεια µε τα νωπά προϊόντα; Βασικές τάσεις για τις επιχειρήσεις φρούτων και λαχανικών το 2023». Περιλαµβάνει 8 συνεντεύξεις µε εµπειρογνώµονες για κρίσιµα θέµατα, όπως ο πληθωρισµός του κόστους, το ηθικό εµπόριο, τα απόβλητα τροφίµων, η κλιµατική αλλαγή και οι νέες τεχνολογίες.

Franka Rodriguez - ∆ιευθύντρια Aldi South

∆ίκαιη τιµή, δίκαιος µισθός

Η δίκαιη τιµή για τα φρούτα και τα λαχανικά που αγοράζουµε, και ο δίκαιος µισθός για όσους τα παράγουν αποτελεί καυτό θέµα για την βιοµηχανία νωπών προϊόντων. Για χρόνια, οι ευρωπαίοι έµποροι λιανικής έχουν ακολουθήσει µια επιθετική στρατηγική τιµολόγησης χαµηλού κόστους στην αλυσίδα της µπανάνας. Τώρα η Aldi έχει δεσµευτεί να πληρώσει ένα πιο βιώσιµο τίµηµα και να εφαρµόσει περισσότερα υπεύθυνες και διαφανείς αλυσίδες εφοδιασµού. Μπορούµε να είµαστε ο µεγαλύτερος αγοραστής µπανάνας στην Ευρώπη, αλλά δεν µπορούµε να κάνουµε τα πάντα µόνοι µας. Χρειαζόµαστε όλους να ενώσουµε τις δυνάµεις µας και να εργαστούµε για να κάνουµε την αλυσίδα εφοδιασµού της µπανάνας πιο βιώσιµη.  Όλοι αισθάνονται την πίεση στην κρίση κόστους ζωής, η οποία αποτελεί µια πρόκληση σε ολόκληρη την αγορά λιανικής. Έχουµε πολύ ισχυρή αλληλεπίδραση µεταξύ των οµάδων αγορών και εταιρικής ευθύνης, την οποία θεωρούµε είναι ζωτικής σηµασίας για τη δηµιουργία πιο βιώσιµων πρακτικών αγορών.

Adéle Ackerman - Υπεύθυνη µάρκετινγκ ClemenGold

Υπόσχεση ποιότητας πίσω από την επωνυµία

Η πίεση για διαφοροποίηση ποιότητας και τιµής ανοίγει µια ευκαιρία στην ευρωπαϊκή αγορά για δυνατά συγκροτήµατα µε ισχυρή στρατηγική. Η πίεση για διαφοροποίηση ως προς την ποιότητα και την τιµή αποτελεί µια ευκαιρία στην ευρωπαϊκή αγορά για ισχυρά brands, µε ισχυρή στρατηγική. Οι έµποροι λιανικής θέλουν συνεργάτες µε τους οποίους µπορούν να συνεργαστούν στενά, εξυπηρετώντας τις ανάγκες των καταναλωτών. Αφορά αυτούς και τους προµηθευτές τους µε πραγµατικά κατανόηση του κοινού-στόχου, των αναγκών τους, της αγοραστικής συµπεριφοράς. Οι µάρκες µας Gold – η ClemenGold, η LemonGold και η NavelGold, που αποτελούν µέρος των brand µας- καλύπτουν την υπόσχεση ποιότητας και τα µηνύµατα της επωνυµίας. Οι κορυφαίοι παγκόσµιοι συνεργάτες λιανικής και εισαγωγών ήταν αναπόσπαστο κοµµάτι αυτής της επιτυχίας για τις µάρκες µας σε ορισµένες ευρωπαϊκές αγορές. Οπότε ναι, νοµίζω ότι όλοι βρίσκονται υπό πίεση να διαφοροποιηθούν και υπάρχει πραγµατική ευκαιρία για τις επωνυµίες να εισέλθουν σε αυτόν τον χώρο.

Philippe Binard - Εκπρόσωπος Freshfel Europe

Σε διαδικασία αποπαγκοσµιοποίησης

Πρέπει να καταλάβουµε ότι βρισκόµαστε σε µια διαδικασία αποπαγκοσµιοποίησης. Με τη στρατηγική Farm to Fork και την πανδηµία Covid, έχουµε περισσότεραοσυνηθίσει να καταναλώνουµε τοπικά προϊόντα. Αλλά πρέπει να δούµε διαφορετικά τις ευκαιρίες στην αγορά νωπών και µεταποιηµένων προϊόντων, στις εγχώριες αγορές, στην αγορά εντός της ΕΕ και εκτός (αφού το 95% των καταναλωτών είναι εκτός ΕΕ). Από το ρωσικό εµπάργκο µάθαµε ότι δεν µπορούµε να εξαρτόµαστε τόσο πολύ σε µία αγορά, η οποία αντιπροσώπευει 2 εκατ. τόνους. Μετά το εµπάργκο, υπήρξε κρίση στη Νιγηρία, στη Λευκορωσία, ένα άλλο θέµα µε την Ουκρανία και τι σηµαίνει από πλευράς logistics για να φτάσει στο Καζακστάν ή στη Μογγολία. Φυσικά, Ασία και Λατινική Αµερική απαιτούν καλό έλεγχο των logistics και το κατάλληλο προϊόν. Είναι επίσης σηµαντικό να αντιληφθούµε όλες τις πτυχές των κανόνων SPS (υγειονοµικού και φυτοϋγειονοµικού ελέγχου). Υπάρχουν πολλές χώρες πολύ πρόθυµες να εξάγουν στην Ευρώπη, αλλά µερικές φορές όταν θέλουν να εισάγουν το ξεχνούν.

Katelyn Jones - ∆ιευθύνων Σύµβουλος BayWa Global Produce

∆υνατή η καλλιέργεια µήλου σε ακραία ζέστη

Μια σηµαντική πρόκληση για τις εταιρείες φρέσκων προϊόντων αυτή τη στιγµή είναι η καλλιέργεια φρούτων σε θερµότερα κλίµατα. Αν σκεφτεί κανείς  τις προκλήσεις που θέτουν οι δυσµενείς καιρικές συνθήκες για παραδοσιακές ποικιλίες, όπως το Gala και το Fuj,  ένα σηµαντικό µέρος της καλλιέργειας µήλου είναι πιθανό να απειληθεί στο µέλλον. Η T&G Global, µέρος της BayWa δηµιούργησε το πρόγραµµα Hot Climate, µε  στόχο την ανάπτυξη ανθεκτικών ποικιλιών στο κλίµα, σε συνεργασία µε επιστήµονες στη Νέα Ζηλανδία και την Ισπανία. Μετά από µια πρόσφατη επιτυχή δοκιµή στην Καταλονία, τώρα µπορούν να καλλιεργηθούν µήλα σε ακραία µεσογειακή ζέστη. Οι προηγµένες ποικιλίες από το πρόγραµµα Hot Climate θα είναι πραγµατικά κλειδί για τη διασφάλιση της µελλοντικής παραγωγής. Έχουµε ήδη µια εµπορική ποικιλία, την HOT84A1, µε πολύ καλή απόδοση, η οποία έχει κυκλοφορήσει και οι φυτεύσεις είναι σε εξέλιξη. Ας ελπίσουµε λοιπόν ότι δεν θα χρειαστεί να περιµένουµε πολύ για να βγουν τα µήλα στην αγορά.

Elad Mardix - ∆ιευθύνων Clarifruit

και Amir Weitman - Champel Capital

Ποιοτικός έλεγχος µε τεχνητή νοηµοσύνη κόβει απορρίψεις στην αλυσίδα νωπών

Η Clarifruit είναι η πρώτη πλατφόρµα στον κόσµο που χρησιµοποιεί λογισµικό ποιοτικού ελέγχου που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για την εφοδιαστική αλυσίδα νωπών προϊόντων και µπορεί να λειτουργήσει σε οποιαδήποτε συσκευή smartphone. Το λογισµικό µας αξιοποιεί την τεχνολογία υπολογιστικής όρασης για να αυτοµατοποιήσει τον τρόπο αξιολόγησης της ποιότητας (µέγεθος, χρώµα κλπ) σε αυτήν την αλυσίδα. Κορυφαίες µάρκες στον κόσµο: Dole Sunshine στην Ασία, Sunkist στις ΗΠΑ, SanLucar στην Ευρώπη χρησιµοποιούν την εφαρµογή (QC) στο χωράφι και στο συσκευαστήριο. Νοµίζω το γεγονός ότι καταφέραµε να κατασκευάσουµε µια µηχανή τεχνητής νοηµοσύνης (AI) που µπορεί να λειτουργεί σε διαφορετικά περιβάλλοντα δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες µας να έχουν µια εξαιρετική εµπειρία χρήστη. Πιστεύουµε ότι ένα 10-24% των απορρίψεων στην αλυσίδα εφοδιασµού θα µπορούσε να εξαλειφθεί µε την αυτοµατοποίηση του τρόπου µε τον οποίο οι εταιρείες αξιολογούν την ποιότητα. ∆ιότι εάν µπορούµε να αυτοµατοποιήσουµε τα ελαττώµατα πάνω από τα εξωτερικά χαρακτηριστικά, αυτό σηµαίνει ότι ολόκληρη η διαδικασία επιθεώρησης µπορεί πλέον να είναι αντικειµενική και συνεπής.

Mario Schäfer - ∆ιευθυντής πωλήσεων Organifarms

Κάθετη γεωργία και ροµποτική για συγκοµιδή

Η κάθετη γεωργία και η ροµποτική έχουν δηµιουργήσει πολλές νέες ευκαιρίες για φρέσκα προϊόντα σε όλο τον κόσµο. Και καθώς η προσφορά εργασίας γίνεται πιο δύσκολο να βρεθεί, αυτές οι τεχνολογίες θα γίνουν ακόµη πιο κρίσιµες. Σκοπεύουµε να καλύψουµε το κενό εργασία συγκοµιδής φράουλας. Υπάρχει µια πολύ καλή ευκαιρία για να µπούµε στην αγορά και σε άλλες καλλιέργειες. Έχουµε κάνει πολλές δοκιµές και εντατικές δοκιµές στη Γερµανία και στην Ολλανδία. Και θα παραδώσουµε τις πρώτες µονάδες σε πελάτες στην Ολλανδία, τη Γερµανία και το Ηνωµένο Βασίλειο µέσα στον επόµενο χρόνο. Προσπαθούµε πάντα να κρατάµε την επίδραση στον καλλιεργητή όσο το δυνατόν χαµηλότερα. Έτσι ο το ροµπότ Μπέρι προορίζεται να χρησιµοποιείται στο θερµοκήπιο για να µαζεύει φράουλες µε τον ίδιο τρόπο που θα έκανε ένα άτοµο. Ο καλλιεργητής µπορεί να πει στο ροµπότ τι να κάνει, θα εκπληρώσει τη δουλειά και θα επιµείνει στην εργασία. Άρα δεν βλέπουµε καµία αλλαγή σε αυτό το πεδίο.

Rory Byrne - ∆ιευθύνων Σύµβουλος Dole

Μεγιστοποίηση ευκαιριών σε στενά περιθώρια

Η χρονιά πέρυσι χαρακτηρίστηκε από πολλή πολυπλοκότητα σχετικά µε το κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας και τη διαθεσιµότητα. Ο πληθωρισµός είχε τεράστιο αντίκτυπο στο κόστος των φρέσκων φρούτων. Ενώ διαµορφώνεται ένα περίπλοκο σκηνικό, η κλίµακα µας µας δίνει ένα ιδιαίτερο πλεονέκτηµα όσον αφορά τη διαχείριση της πορείας µας. Τα φρέσκα προϊόντα είναι ένας δύσκολος κλάδος για να λειτουργήσει κανείς. Πρέπει να είσαι πολύ συγκεντρωµένος στο κόστος. Πρέ

πει να έχεις εξειδικευµένους επιχειρησιακούς ανθρώπους. Σε όλο τον όµιλο, έχουµε όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, και µάλιστα εµµονή σ’ αυτές τις βασικές αρχές και εστίαση στο κόστος, την αποδοτικότητα, τη µεγιστοποίηση των οικονοµιών κλίµακας, κι αυτό µας τοποθετεί καλά. Πέρυσι, καταφέραµε να περάσουµε όλες τις προκλήσεις που µας τέθηκαν µε πολύ θετικό τρόπο. Πάντα δουλεύαµε σε στενά περιθώρια. Οι µπανάνες και οι ανανάδες είναι προφανώς πολύ δυνατές κατηγορίες για τον όµιλο. Στόχος µας είναι να µεγιστοποιήσουµε τη χρήση του οµίλου µας, για παράδειγµα στην Ευρώπη µέσω της ισχυρής µας θέσης στην Ιβηρική, τη Σκανδιναβία, το Ηνωµένο Βασίλειο, την Ιρλανδία και τη βόρεια Ευρώπη, είτε πρόκειται για δυνατότητα εξυπηρέτησης, ωρίµανση, διανοµή ή πρόσβαση στην αγορά µέσω πελατών. Βλέπουµε καλή ανάπτυξη στα µούρα, τα αβοκάντο και τα βιολογικά. Είναι τρεις κατηγορίες στις οποίες έχουµε ήδη µια ισχυρή, αλλά κάπως κατακερµατισµένη θέση. Η µεγάλη µας πρόκληση είναι να συντονίσουµε τις δραστηριότητες και τις θέσεις µας σε αυτά τα τµήµατα.

Johannes Röhrenbach - ∆ιευθύνων Μavuno Technologies

Τεχνολογία µηχανικής εκµάθησης κάνει τους αγρότες επενδυτές

Λαµβάνουµε δορυφορικές εικόνες ανοιχτού κώδικα από το πρόγραµµα Copernicus της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας ∆ιαστήµατος. Στη συνέχεια τα τρέχουµε µέσω της τεχνολογίας µηχανικής εκµάθησης. Έχουµε πολλά µοντέλα σε θέση που µπορεί να ανιχνεύσουν συγκεκριµένους τύπους καλλιεργειών. Μπορούµε να δούµε µεµονωµένα δέντρα για παράδειγµα µε καρύδια και στη συνέχεια να υπολογίσουµε τη βιοµάζα αυτών των δέντρων και άλλες παραµέτρους. Και από εκεί, µπορούµε να προβλέψουµε τις αποδόσεις της συγκοµιδής, καθώς και τις απαιτήσεις των γεωργικών εισροών κάθε αγρότη. Αυτό συµβαίνει γιατί έχουµε το geofence του αγροκτήµατος. Με αυτά τα δεδοµένα, βασικά γνωρίζουµε πόσα µπορεί να παράγει µια φάρµα, καθώς και πόσα χρειάζεσαι όσον αφορά τις εισροές. Κάνουµε λοιπόν αυτούς τους αγρότες επενδυτές. Αυτό είναι το βασικό σηµείο. Οι αγρότες λαµβάνουν χρηµατοδότηση από εµάς µε τη µορφή γεωργικών εισροών που φέρνουµε στα χωράφια. Σε αντάλλαγµα, το σύστηµα διπλασιάζει τις αποδόσεις τους.

Η πιπεριά σνακ Tatayoyo χρυσός νικητής στα FLIA

Νικητής του φετινού Βραβείου Καινοτοµίας της Fruit Logistica ανακηρύχθηκε η ιδιαίτερη πιπεριά – σνακ από την Rijk Zwaan στην Ολλανδία, που διατίθεται στην αγορά µε την επωνυµία Tatayoyo. Με πάνω από το ένα τέταρτο των ψήφων, η πιπεριά Tatayoyo κέρδισε τη χρυσή διάκριση (FLIA).

Η πιπεριά έχει µια ξεχωριστή και έντονη γεύση που προέρχεται από τις άγριες ποικιλίες ενώ το προιόν, διατίθενται σε ενδιάµεσο µέγεθος, καθιστώντας το κατάλληλη επιλογή ως ιδιαίτερο σνακ. «Είµαστε πολύ χαρούµενοι που κερδίσαµε το Βραβείο Καινοτοµίας FRUIT LOGISTICA για τρίτη φορά. Από την αρχή, ο στόχος µας µε το Tatayoyo ήταν να καλλιεργήσουµε µια πιπεριά που δεν είναι µόνο γλυκιά αλλά έχει και αλµυρή και αρωµατική γεύση», λέει η Heleen van Rijn-Wassenaar, Specialist Marketing & Business Development στο Rijk Zwaan. «Πριν από δέκα χρόνια ξεκινήσαµε να παράγουµε τις πιπεριές δοκιµαστικά έως ότου η γεύση, το χρώµα και το µέγεθος ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες µας. Τώρα έχουµε ένα προϊόν που επίσης πείθει και τους καταναλωτές», προσθέτει η καλλιεργητής Bianca van Haperen.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία