BACK TO
TOP
Διαρθρωτικά Μέτρα

Προθεσμία ως 15 Απρίλη για την έγκριση των κατ’ εξουσιοδότηση πράξεων

Το σχεδιασμό της εφαρμογής της νέας ΚΑΠ από τη μεριά του υπουργείου, το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της σε σχέση με το ζήτημα των κατ’ εξουσιοδότηση πράξεων, οι οποίες θα πρέπει να εγκριθούν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατά την επερχόμενη τελευταία του συνεδρίαση πριν τις Ευρωεκλογές στις 15 Απριλίου, προκειμένου να ξεκινήσει έγκαιρα η εφαρμογή της νέας ΚΑΠ από την 1/1/2015 ανέλυσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Αθανάσιος Τσαυτάρης, ενημερώνοντας τους βουλευτές των Κομμάτων, μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου.

Προθεσμία ως 15 Απρίλη για την έγκριση των κατ’ εξουσιοδότηση πράξεων

1
0

Ο κ. Τσαυτάρης τόνισε ότι, παρά την εκκρεμότητα που παρουσιάστηκε ως προς το θέμα των κατ’ εξουσιοδότηση πράξεων, το υπουργείο έχει ξεκινήσει ήδη πριν αρκετό καιρό το σχεδιασμό του για την εφαρμογή της νέας ΚΑΠ. Στρατηγική επιλογή του υπουργείου είναι να αξιοποιήσει στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ελληνικής γεωργίας, όπως την απαράμιλλη ποιότητα των αγροτικών μας προϊόντων, την ποικιλομορφία των παραγωγικών μας συστημάτων, το αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό κ.ά. και να συρρικνώσει τις διαρθρωτικές της  αδυναμίες.

Πυλώνας Ι – Άμεσες ενισχύσεις

(α) Περιφερειοποίηση

Ως προς το σχεδιασμό των άμεσων ενισχύσεων του Πυλώνα Ι, που συνιστά και το μεγαλύτερο τμήμα της χρηματοδότησης της νέας ΚΑΠ με κονδύλια ύψους 15,6 δις ευρώ, ο Υπουργός υπογράμμισε ότι η νέα ΚΑΠ παρέχει τη δυνατότητα για πρώτη φορά στα Κράτη Μέλη να επιλέξουν τον ακριβή αριθμό των περιφερειακών προγραμμάτων που θα καταρτίσουν.

Στο πλαίσιο αυτό ενημέρωσε την Επιτροπή ότι το υπουργείο έχει επεξεργαστεί και επιθυμεί την κατάρτιση ενός περιφερειακού προγράμματος, ειδικά για τα βοσκοτόπια, προκειμένου να στηρίξει την ελληνική κτηνοτροφία. Παράλληλα, τόνισε ότι μπορούν να δημιουργηθούν άλλο ένα ή δύο προγράμματα  ειδικά για τις αροτραίες καλλιέργειες, στηριζόμενα στο εάν αυτές θα έχουν ενιαίο χειρισμό ή χειρισμό ανάλογα με τον ετήσιο ή πολυετή χαρακτήρα τους.

Ο Υπουργός ζήτησε από τους Βουλευτές όλων των κομμάτων να καταθέσουν τις απόψεις τους στο σημαντικό θέμα της περιφερειοποίησης, προκειμένου το Υπουργείο να καταρτίσει στο αμέσως προσεχές διάστημα τον τελικό σχεδιασμό του. 

Παράλληλα, υπενθύμισε και τους περιορισμούς που διέπουν τη νέα ΚΑΠ και αφορούν τη σύγκλιση που πρέπει να επέλθει στο τέλος της Προγραμματικής Περιόδου. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να υπάρξει σύγκλιση μεταξύ των κρατών μελών, των Περιφερειών εντός της χώρας και των δικαιούχων αγροτών εντός της κάθε Περιφέρειας, ώστε οι όποιες διαφορές να έχουν περιοριστεί στο 30%.

Επίσης, επεσήμανε ότι κάθε δικαιούχος δεν μπορεί να υποστεί απώλειες που να υπερβαίνουν το 30% των ενισχύσεων που λαμβάνει σήμερα. Με αυτόν τον τρόπο η νέα ΚΑΠ προστατεύει τους αγρότες από απότομες μεταβολές. Τέλος, τόνισε ότι η νέα ΚΑΠ προσφέρει την ευελιξία στα Κράτη – Μέλη να αποφασίσουν για το πώς θα κατανεμηθεί η σύγκλιση που πρέπει να επιτευχθεί στο τέλος της περιόδου, δηλαδή αν θα πραγματοποιηθεί με οριζόντιο τρόπο ισόποσα ανά έτος ή κλιμακωτά.

 

(β) Συνδεδεμένες Ενισχύσεις

Ο υπουργός υπογράμμισε ότι η νέα ΚΑΠ παρέχει τη δυνατότητα αύξησης του ποσοστού των συνδεδεμένων ενισχύσεων μέχρι το 8% από το 2% κατά την προηγούμενη προγραμματική περίοδο. Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα να δοθεί ένα επιπλέον 2% υπό την προϋπόθεση ότι αυτό αναφέρεται σε καλλιέργεια πρωτεϊνούχων φυτών, δηλαδή ψυχανθών. Ο κ. Τσαυτάρης τόνισε ότι οι συνδεδεμένες ενισχύσεις αποτελούν ένα από τα σημαντικά «εργαλεία» που το υπουργείο προτίθεται να αξιοποιήσει κατά την επόμενη Προγραμματική περίοδο, προκειμένου να στηρίξει συγκεκριμένους τομείς του πρωτογενούς τομέα, ζήτησε δε για άλλη μια φορά τις προτάσεις των Βουλευτών για την κατάρτιση αυτού του σχεδιασμού.

 

(γ) Νέοι Αγρότες

Ο κ. Τσαυτάρης επίσης υπογράμμισε ότι κερδισμένοι από τη νέα ΚΑΠ θα είναι οι νέοι αγρότες κάτω των 40 ετών, καθώς ποσοστό έως και 2% των άμεσων ενισχύσεων θα δοθούν προκειμένου, να υποστηριχθούν νέοι αγρότες και νέοι ηλικιακά γεωργοί που δημιουργούν για πρώτη φορά γεωργική εκμετάλλευση, ακόμα και γεωργοί που έχουν ήδη εγκατασταθεί κατά τη διάρκεια των τελευταίων 5 ετών, που προηγούνται της αίτησης υποβολής του ΟΣΔΕ. Έτσι, για τους νεοεισερχόμενους, στη γεωργία, αγρότες, η νέα ΚΑΠ προβλέπει αύξηση σε ποσοστό 25% της βασικής ενίσχυσης που χορηγείται για τα 5 πρώτα χρόνια απασχόλησης.

 

(δ) Πρασίνισμα

Σημαντική ήταν η αναφορά του κ. Τσαυτάρη και στον αειφόρο χαρακτήρα της νέας ΚΑΠ, όπως αυτός εκφράζεται από το λεγόμενο κανόνα του «πρασινίσματος». Η ΚΑΠ γίνεται πιο πράσινη, αφού το 30% των άμεσων ενισχύσεων μπορούν να δίνονται μόνο εάν γίνονται σεβαστά τα υποχρεωτικά περιβαλλοντικά μέτρα (αμειψισπορά, διατήρηση μόνιμων βοσκοτόπων, ζώνες οικολογικής εστίασης).

Εν τούτοις, προβλέπονται μεταβατικές διατάξεις, αλλά και εξαιρέσεις (δενδρώδεις καλλιέργειες, βοσκότοποι, χορτονομές, ρύζι, ψυχανθή κλπ.) που κάνουν ρεαλιστική την εφαρμογή των μέτρων και απαλλάσσουν από υπέρμετρες υποχρεώσεις τις μικρές εκμεταλλεύσεις της χώρας μας. Ο Υπουργός εξέφρασε την εκτίμηση ότι η χώρα μας δεν θα αντιμετωπίσει προβλήματα κατά την εφαρμογή του «πρασινίσματος», καθώς σημαντικό τμήμα των γεωργικών εκτάσεων της χώρας μας, όπως οι ελαιώνες, ικανοποιούν ήδη αυτόν τον κανόνα.

 

(ε) Ενεργός Αγρότης

Σημαντική τομή που φέρνει η νέα ΚΑΠ, όπως τόνισε ο κ. Τσαυτάρης είναι και τα κριτήρια καθορισμού του ενεργού αγρότη. Έτσι για τη νέα ΚΑΠ κάποιος ορίζεται ως ενεργός αγρότης όταν το ετήσιο ποσό των άμεσων ενισχύσεων που λαμβάνει αποτελούν κατ’ ελάχιστο το 5% των συνολικών εσόδων που αποκτήθηκαν από μη γεωργικές δραστηριότητες του και προκύπτει διασταύρωση στοιχείων εισροών παραγωγής, πωλήσεων ή άλλων δραστηριοτήτων όπως αγροτουρισμού ή οικοτεχνίας. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύονται οι αγρότες που πραγματικά παράγουν.

 

(στ) Αναδιανεμητική ενίσχυση

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο εργαλείο της αναδιανεμητικής ενίσχυσης, που μπορεί να ανέλθει έως το ποσοστό του 3% των άμεσων ενισχύσεων, προκειμένου να στηριχτούν ορισμένες εκμεταλλεύσεις ή περιοχές με ιδιαίτερα προβλήματα. Επίσης η αναδιανεμητική ενίσχυση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να προστατεύσει τους Έλληνες αγρότες από απότομες μεταβολές των ενισχύσεων που λάμβαναν μέχρι σήμερα και μπορεί να προκύψουν λόγω της εσωτερικής σύγκλισης που αποτελεί απαραίτητη δέσμευση που απορρέει για όλα τα Κράτη Μέλη μέσα από τη νέα ΚΑΠ.

 

(ζ) Ορεινές και μειονεκτικές περιοχές

Ο κ. Τσαυτάρης έκανε επίσης ιδιαίτερη αναφορά και στη δυνατότητα που παρέχει η νέα ΚΑΠ για κατανομή έως 3% των ετησίων άμεσων ενισχύσεων για τους γεωργούς των περιοχών με δυσκολίες, όπως είναι οι ορεινές και μειονεκτικές. Στο παρελθόν η δυνατότητα αυτή παρεχόταν μέσα από την εξισωτική αποζημίωση του Πυλώνα ΙΙ.

 

(η) Εθνικό Απόθεμα

Τέλος, ο υπουργός επεσήμανε ότι η νέα ΚΑΠ παρέχει τη δυνατότητα με κονδύλια που μπορεί να φτάσουν έως 2% των άμεσων ενισχύσεων, νεοεισερχόμενους στη γεωργία ανεξαρτήτως ηλικίας, συνεπώς και ανθρώπους άνω των 40 ετών.

 

Πύλωνας ΙΙ – Αναπτυξιακές δράσεις

Αναφερόμενος στο αναπτυξιακό τμήμα της νέας ΚΑΠ, δηλαδή τον Πυλώνα ΙΙ, ο κ. Τσαυτάρης τόνισε ότι κατά την επόμενη Προγραμματική Περίοδο, λαμβάνει ιδιαίτερη βαρύτητα, με τα σχετικά κονδύλια για τη χώρα μας να αυξάνονται στο ποσό των 4,2 δις ευρώ. Για πρώτη φορά αποκεντρώνονται πολλές δράσεις του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης με το 30% αυτού να εκχωρείται στις Περιφέρειες.

Οι κοινές δράσεις Υπουργείου και Περιφερειών, όπως τόνισε ο κ. Τσαυτάρης δίνουν πολλές δυνατότητες συμπράξεων.

Μάλιστα οι Περιφέρειες δύνανται να επιλέξουν τις δικές τους παρεμβάσεις στον τομέα της χρήσης των υδάτινων πόρων, σε δράσεις βελτίωσης και υποστήριξης των βοσκοτόπων και στην ενίσχυση της εφαρμοσμένης έρευνας και της καινοτομίας, με παράλληλη συμβολή των ίδιων των Περιφερειών με πόρους από άλλα Ευρωπαϊκά Ταμεία όπως το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ).

Οι συμπράξεις ΥΠΑΑΤ και Περιφερειών αποσκοπούν στην ενίσχυση του αγροδιατροφικού τομέα σε όλη την Περιφέρεια, στην τοπική ανάπτυξη μέσω της πλήρους αξιοποίησης του Προγράμματος CLLD, στην ενίσχυση της απασχόλησης και στη στήριξη νεοφυών επιχειρήσεων με τη δημιουργία θερμοκοιτίδων, στην ενίσχυση των νέων αγροτών, στην αναβάθμιση των υποδομών, στην προστασία του περιβάλλοντος και την αντιμετώπιση των κλιματικών αλλαγών, καθώς και στην υποστήριξη συνεργατικών σχημάτων, όπως οι ομάδες παραγωγών ή ακόμα και οι ενώσεις ομάδων σε δεύτερο ή και τρίτο βαθμό. 

Τέλος, ο υπουργός τόνισε ότι η ενημέρωση και η συνεργασία με τους Βουλευτές όλων των κομμάτων θα συνεχιστεί με αμείωτο ρυθμό το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, αφού η χώρα μας θα πρέπει να ολοκληρώσει το σχεδιασμό της για την εφαρμογή της νέας ΚΑΠ μέχρι τις αρχές Αυγούστου. Ο κ. Τσαυτάρης υπενθύμισε ότι οι αποφάσεις που θα ληφθούν για τη νέα ΚΑΠ είναι ιδιαίτερα σημαντικές, καθώς θα «συνοδεύουν» τη χώρα μας για την επόμενη Προγραμματική Περίοδο, μέχρι το 2020, για αυτό και το Υπουργείο θα επιδιώξει με συνεχή διάλογο με όλα τα κόμματα και τους εμπλεκόμενους φορείς τη μέγιστη δυνατή συναίνεση. 

Σημεία παρέμβασης Θεόφιλου Λεονταρίδη, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου

1. Η νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική καθοριστική για το μέλλον της γεωργίας και της κτηνοτροφίας

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Πρόεδρο για το καλωσόρισμά του στην Επιτροπή μας. Συμμετέχω για πρώτη φορά στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου με τα νέα μου καθήκοντα, ως Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, και σε ένα πολύ σημαντικό θέμα όπως είναι η νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική που θα καθορίσει το μέλλον της γεωργίας και της κτηνοτροφίας, και γενικότερα το μέλλον της υπαίθρου τα επόμενα χρόνια. Πέραν των όσων είπε ο κ. Υπουργός, που αναφέρεται εξειδικευμένα στους υποχρεωτικούς κανονισμούς, αλλά και στις προτάσεις που θα κατατεθούν για να διαμορφωθεί το τελικό σχέδιο, θα ήθελα να κάνω μία γενικότερη τοποθέτηση.

Η Κοινή Αγροτική Πολιτική αποτελεί την βασικότερη ίσως τομεακή πολιτική της Ευρώπης και είναι αναμφισβήτητα, η πιο ομοιόμορφα εφαρμοζόμενη πολιτική της Ε.Ε.. Αποτελεί τον θεμέλιο λίθο της βιωσιμότητας της υπαίθρου σε όλη την Ευρώπη. Η νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική, η οποία συμφωνήθηκε στο συμβούλιο τον Ιουνίου του 2013 και στο Ευρωκοινοβούλιο είναι μια πραγματικά ρηξικέλευθη πολιτική, με πολλά νέα στοιχεία. Το σύνολο της ΚΑΠ στοχεύει στη διατήρηση της ζωής στην ύπαιθρο, τη βιωσιμότητα των γεωργικών εκμεταλλεύσεων και την ευμάρεια των γεωργών, την παροχή τροφίμων και δημόσιων αγαθών προς την κοινωνία, την περιβαλλοντική προστασία κτλ.

Πρώτα απ' όλα οι άμεσες ενισχύσεις παρέχουν το εγγυημένο εισόδημα που έχει ανάγκη ο γεωργός ώστε να συνεχίζει να παράγει προϊόντα με υψηλή διατροφική αξία, αλλά το μέγιστο μέρος του εισοδήματος του θα πρέπει να το αποκτήσει από την αγορά. Το δεύτερο σκέλος είναι το πρόγραμμα αγροτικής ανάπτυξης, το οποίο θα δώσει το έναυσμα της επιχειρηματικής κατεύθυνσης των γεωργών ή των ομάδων τους, ώστε να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητά τους.

 

2. Υποχρεώσεις της χώρας απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Μέχρι τα τέλη Ιουλίου του 2014, καλούμαστε να έχουμε κοινοποιήσει στην ευρωπαϊκή επιτροπή τον τρόπο με τον οποίο θα εφαρμόσουμε το νέο καθεστώς των άμεσων ενισχύσεων. Ο χρόνος είναι πολύτιμος, αλλά και λίγος, περνάει γρήγορα, θα πρέπει το συντομότερο δυνατόν να έχουμε αποφασίσει μεταξύ άλλων, όπως το ποσοστό του συνολικού τους δημοσιονομικού φακέλου που θα κατανεμηθεί σε κάθε είδους ενίσχυση, παραδείγματος χάριν συνδεδεμένες ενισχύσεις, μικρή παραγωγή, εθνικό απόθεμα, νέοι αγρότες, νεοεισερχόμενοι αγρότες, περιοχές με φυσικά μειονεκτήματα και άλλα. Το σχέδιο περιφερειοποίησης που θα επιλέξουμε, να εφαρμόσουμε και αυτό είναι πολύ σημαντικό, εδώ πρέπει να αποφασίσουμε και μάλιστα γρήγορα. Οι αποφάσεις αυτές είναι κρίσιμες για την πορεία της αγροτικής μας οικονομίας και απαιτούν τεκμηριωμένο σχέδιο. Ως πλέον κρίσιμο εγώ θεωρώ αυτή τη στιγμή το σχέδιο της περιφεριοποίησης.

Οι άμεσες ενισχύσεις την περίοδο αυτή, από το 2015 έως το 2020, θα πρέπει να είναι πάνω απ' όλα δίκαιες, διαφανείς και στοχευμένες σε αυτούς που παράγουν. Διαχωρίζοντας τις επιλέξιμες γεωργικές εκτάσεις σε περιφέρειες με αγρονομικά κριτήρια μας δίνεται η ευκαιρία να σχεδιάσουμε στρατηγικά πέρα από το 2020, λαμβάνοντας υπόψη τα πραγματικά δομικά χαρακτηριστικά της ελληνικής γεωργίας. Παράλληλα, η σταδιακή σύγκλιση θα επιφέρει ήπια μεταβολή της αξίας των δικαιωμάτων ως το 2019, χωρίς να αποτελεί αναπτυξιακή τροχοπέδη, αλλά και να διαιωνίζει αδικίες του παρελθόντος.

Αν καταφέρουμε να εκμεταλλευτούμε σωστά τη νέα προγραμματική περίοδο, ώστε να αμβλύνουμε τα μειονεκτήματα και να προωθήσουμε τα πλεονεκτήματα της ελληνικής γεωργίας, τότε θα έχουμε δώσει την απαραίτητη ώθηση στον αγροτικό και τον κτηνοτροφικό τομέα. Με τις συζητήσεις που θα επακολουθήσουν και με αυτές που θα γίνουν το επόμενο χρονικό διάστημα όχι μόνο μέσα στο κοινοβούλιο, αλλά και έξω από αυτό, με τους διάφορους φορείς, θα πρέπει να διαμορφωθεί η τελική πρόταση που θα υποστηρίξει η ελληνική κυβέρνηση και θα αποτελέσει την αγροτική πολιτική, αλλά και τον αγροτικό προγραμματισμό για τα επόμενα χρόνια.

 

3. Στήριξη των νεοεισερχόμενων γεωργών μέσα από το εθνικό απόθεμα

Αυτό το οποίο πιστεύω ότι είναι το σημαντικότερο όλων στην νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική, είναι ότι επιδιώκεται πάνω απ' όλα η προώθηση της Γεωργίας σε παραγωγική κατεύθυνση. Επίσης, ελήφθησαν υπόψη η ικανοποίηση του αισθήματος δικαίου και ισότητας των γεωργών όσο αυτό μπορεί να είναι εφικτό και η σημασία των μέτρων για τους νέους και τους μικρούς γεωργούς.

Γι' αυτό και πιστεύω ότι το εθνικό απόθεμα του 2%, αλλά εάν είναι δυνατόν και κάτι περισσότερο από το δύο τοις εκατό, θα διευκολύνει τους νεοεισερχόμενους στην Γεωργία ανεξαρτήτου ηλικίας, όπου θα διευκολύνει τους γεωργούς νεαρής ηλικίας, αλλά και άλλες περιπτώσεις προκειμένου να αποφευχθεί η εγκατάλειψη της γης από τους κατοίκους της Περιφέρειας.

 

4. Συνδεδεμένες ενισχύσεις

Όσον αφορά τώρα για τις συνδεδεμένες ενισχύσεις, η κατανομή ως 8% των αιτήσεων άμεσων ενισχύσεων, πιστεύω ότι θα μας δώσει την ευκαιρία να εντάξουμε και αυτό πιστεύω ότι και εσείς θα το προτείνεται, τα ζαχαρότευτλα, στην συνδεδεμένη ενίσχυση και στόχος είναι να μπορέσουμε να παράξουμε ακόμα περισσότερα, γιατί τα τελευταία χρόνια βλέπουμε πόσο φθίνει αυτή η παραγωγή, με παράλληλο στόχο την εξασφάλιση της λειτουργίας των τριών υφιστάμενων μονάδων παραγωγής. Όπως ξέρετε στο Πλατύ Ημαθίας, στις Σέρρες και στην Ορεστιάδα λειτουργούν τρία εργοστάσια. Στόχος είναι να παραμείνουν ανοιχτά τα εργοστάσια και γι' αυτό η ενίσχυση με το κίνητρο αυτό της συνδεδεμένης, πιστεύουμε ότι θα στηρίξει και την παραγωγή αλλά και τα εργοστάσια.

Όσον αφορά το μαλακό σιτάρι, γνωρίζουμε όλοι ότι παράγουμε προϊόν άριστης ποιότητας. Είναι σαφώς ελλειμματικό, γιατί καλύπτει μόλις το 30-35% των αναγκών της χώρας και εκεί, μπορούμε να προσανατολιστούμε λαμβάνοντας υπόψη πολλά δεδομένα όπως είπε και ο κύριος Υπουργός σε μια ενίσχυση ειδική.

Ομοίως, τους σπόρους σποράς αλλά και το γάλα αλλά και λαμβανομένου υπόψη ότι, η ειδική ενίσχυση στο βαμβάκι συνεχίζεται ανεξάρτητα από όλα αυτά εδώ. Μπορούμε πάνω στο σύστημα αυτό του 8% των ειδικών ενισχύσεων και το 2% των αιτήσεων, άμεσων ενισχύσεων που αναφέρονται στις ζωοτροφές, να βοηθήσουμε όσο μπορούμε τις παραγωγές αυτές.

 

4. Βοσκότοποι - Ολοκλήρωση των διασταυρωτικών ελέγχων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ

Τέλος, ήθελα να τοποθετηθώ στο θέμα των βοσκοτόπων, που αναφέρθηκε και ο υπουργός. Καταβάλλεται προσπάθεια ώστε να τελειώσουν οι διασταυρωτικοί έλεγχοι αυτή την εβδομάδα, και την επόμενη εβδομάδα να γίνει η αποπληρωμή των κτηνοτρόφων. Το ζήτημα βέβαια, είναι εάν μετά τους διασταυρωτικούς ελέγχους υπάρξουν κάποιες πιθανές εκκρεμότητες. Θα το δούμε αυτό, όπως και την πληρωμή του άρθρου 68 που και αυτά είναι έτοιμα να πληρωθούν, την επόμενη εβδομάδα.

 

5. Επιστροφή ειδικού φόρου κατανάλωσης πετρελαίου

Όσον αφορά το πετρέλαιο, όπως αναφέρθηκε και από τον κύριο Υπουργό, το Υπουργείο σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών, είναι έτοιμο αυτή τη στιγμή ώστε μετά το Πάσχα αφού γίνουν και οι απαραίτητοι έλεγχοι, ώστε, να δοθεί η πρώτη δόση του πετρελαίου. Νομίζω ότι αυτή τη στιγμή, τελειώνουμε σε αυτό το θέμα. Το επόμενο χρονικό διάστημα μετά το Πάσχα, πιστεύουμε ότι θα δοθεί η πρώτη δόση του πετρελαίου.

Πιστεύω ότι, θα μας δοθεί η δυνατότητα να συζητήσουμε και περαιτέρω, το επόμενο χρονικό διάστημα σε περισσότερες λεπτομέρειες, ώστε να γίνει το καλύτερο δυνατό και η νέα αγροτική πολιτική πράγματι, να στοχεύσει και στην παραγωγή, στην αποτελεσματικότητα αλλά και στην στόχευση των πόρων, για να γίνουν και τα έργα που πρέπει στην Περιφέρεια. Και να υπάρξει μια περαιτέρω ανάπτυξη των νέων αγροτών αλλά, και των νεοεισερχόμενων. Ευχαριστώ.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία