BACK TO
TOP
Διαρθρωτικά Μέτρα

«Φιτιλίες» στην αγορά έβαλε το έξτρα πριµ ντόπιων κατασκευαστών

Όσο υποτονική παρουσιάζεται τον τελευταίο καιρό η αγορά των αγροτικών µηχανηµάτων, τόσο ζωήρεψαν την ατµόσφαιρα, οι αιχµές του υφυπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Παναγιώτη Σγουρίδη, περί έξτρα πριµοδότησης ντόπιων µηχανηµατάδων από τα Σχέδια Βελτίωσης, φέρνοντας αντιδράσεις από εισαγωγείς και µέλη του ΕΚΑΓΕΜ (Ένωση Κατασκευαστών Γεωργικών Μηχανηµάτων Ελλάδος).

«Φιτιλίες» στην αγορά έβαλε το έξτρα πριµ  ντόπιων κατασκευαστών

2
0
Σε επιστολή του προς τον υφυπουργό, ο Σύνδεσµος Εισαγωγέων – Αντιπροσώπων Μηχανηµάτων (ΣΕΑΜ) εφιστά την προσοχή του κ. Σγουρίδη στα «καυτά» προβλήµατα του κλάδου και στη νοµιµότητα τέτοιου είδους εξαγγελιών, ενώ παράλληλα τον καλεί να µετριάσει σχετικές δηλώσεις και να προχωρήσει στην πράξη
H επιστολή του ΣΕΑΜ«Με µεγάλη µας έκπληξη διαβάσαµε στον Τύπο δήλωσή σας, µε την οποία εκφράζετε την άποψη ότι «…µέχρι τώρα τα Σχέδια Βελτίωσης γινόντουσαν για να επωφελούνται οι τρακτερτζήδες και τα ξένα εργοστάσια… και τα επόµενα θα τα κατευθύνουµε σε κατασκευή αγροτικών δρόµων…». ∆εν φανταζόµασταν ότι, λίγες µέρες µετά τη συνάντηση που είχαµε στο γραφείο σας και την ενηµέρωση που σας κάναµε για τα «καυτά» προβλήµατα στη διαχείριση των Κοινοτικών Προγραµµάτων, θα επιδεικνύατε µία τόσο αντιφατική στάση. Θεωρούµε σίγουρο ότι άθελά σας εκστοµίσατε µία τόσο σοβαρή κατηγορία, όπως θεωρούµε σίγουρο ότι δεν υπονοείτε ότι τα µελλοντικά Σχέδια Βελτίωσης θα γίνονται «για να επωφελούνται εργολάβοι και κατασκευαστές δρόµων»
Κύριε Υφυπουργέ, οι κρίσιµες ώρες που περνά η Πατρίδα µας και τα φορτία που έχουν λυγίσει την Εθνική µας Οικονοµία, επιβάλλουν περισσότερα έργα και λιγότερα λόγια. Ο κλάδος µας αλλά και η εκµηχάνιση της Γεωργίας µας, έχουν υποστεί µεγάλα πλήγµατα από τις διακηρύξεις, τις µεγαλοστοµίες και τις υποσχέσεις των πολιτικών την τελευταία 20ετία, που όµως στην πράξη µετουσιώθηκαν σε καθυστερήσεις, λάθη, παλινωδίες και άκρατο λαϊκισµό. ∆εν θέλουµε να αµφισβητήσουµε τις καλές σας προθέσεις, όµως οφείλουµε και δηµόσια να σας υπενθυµίσουµε τα εξής

Ο τρόπος που υλοποιούνται τα Σχέδια Βελτίωσης όχι µόνο δεν «ωφέλησαν τους τρακτερτζήδες» αλλά τους έχουν οδηγήσει στα πρόθυρα της χρεωκοπίας, λόγω των µεγάλων καθυστερήσεων στην εξαγγελία, τη διακήρυξη, τους ελέγχους και την εκταµίευση. Αν ρίχνατε µία µατιά στα στοιχεία της αγοράς των τρακτέρ την τελευταία 20ετία (από 8-10.000 τρακτέρ ετησίως συρρικνώθηκε στα 1.000-1.500 τρακτέρ) θα διαπιστώνατε του λόγου το αληθές. ∆εν είναι τυχαίο ότι ο ΣΕΑΜ έχει ζητήσει πολλές φορές να τεθούν εκτός Σχεδίων Βελτίωσης τα τρακτέρ. Αν εσείς έχετε σκοπό να το κάνετε, θα πρέπει να το πείτε υπεύθυνα και δηµόσια, ΤΩΡΑ

Τα Σχέδια Βελτίωσης αναφέρονται σε δράσεις εκσυγχρονισµού των Αγροτικών Εκµεταλλεύσεων. Αυτό το απλό πράγµα σε άλλες χώρες στην ΕΕ (βλέπε ΚΥΠΡΟΣ της «κρίσης») το αντιλήφθησαν και το αξιοποίησαν ενεργώντας ταχύτατα και απορροφώντας τα χρήµατα προς όφελος των γεωργών-κτηνοτρόφων. Γνωρίζετε ασφαλώς ότι οι δράσεις που αναφέρεστε (κατασκευή δρόµων κλπ) δεν µπορούν να ενταχθούν σ’ αυτό το µέτρο

Είναι το λιγότερο επικίνδυνο να επικαλείστε ότι τα Ευρωπαϊκά κονδύλια θα διατεθούν µε αποκλειστικό γνώµονα την υπεραξία των Ελληνικών Επιχειρήσεων. Θα πρέπει να µελετήσετε πολύ προσεκτικά τους Ευρωπαϊκούς κανόνες, ιδιαίτερα αυτούς που αναφέρονται στην ελεύθερη αγορά και τον υγιή ανταγωνισµό»

«Αποτελεί κίνητρο για να συνεχίσουμε να υπάρχουμε»  Την αναγκαιότητα οι εξαγγελίες του κ. Σγουρίδη να πιάσουν τόπο, λαµβάνοντας υπόψη ότι ευρωπαϊκά κράτη στηρίζουν τις δικές τους επιχειρήσεις µε αντίστοιχα κίνητρα-µέτρα βοήθειας ώστε να συνεχίσουν να υπάρχουν οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, σηµειώνει µε παρέµβασή του στο Agronews, ο Καρυωτάκης Κωνσταντίνος, ιδιοκτήτης της εταιρείας Καρυωτάκης ΟΕ, µέλος του ΕΚΑΓΕΜ

Αναλυτικά η τοποθέτηση του κ. Καρυωτάκη:Μετά από πολλά χρόνια αδιαφορίας και παραγκωνισµού των ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών που έχουν αντέξει όλα αυτά τα χρόνια σε συνθήκες δύσκολες, µε αθέµιτο ανταγωνισµό από τους ίδιους τους κατασκευαστές που έγιναν εισαγωγείς, υπάρχει η πρόθεση να δοθεί ένα κίνητρο στις ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες να συνεχίσουν να υπάρχουν. Το µεγαλύτερο όφελος για την καλύτερη εκµετάλλευση των ευρωπαϊκών προγραµµάτων θα ήταν να µπορούµε να πάρουµε την επιδότηση από τα ευρωπαϊκά προγράµµατα κρατώντας τα χρήµατα στην ελληνική οικονοµία, αγοράζοντας ελληνικά προϊόντα και όχι αγοράζοντας ευρωπαϊκά προϊόντα να επιστρέφουµε τα χρήµατα µας πίσω σε ευρωπαϊκές εταιρείες κολοσσούς , δίνοντας δουλειά στα δικά τους εργοστάσια. Να λάβετε επίσης υπόψη ότι αντίστοιχα ευρωπαϊκά κράτη στηρίζουν τις δικές τους επιχειρήσεις µε αντίστοιχα κίνητρα-µέτρα βοήθειας. ∆υστυχώς τα χρήµατα που παίζονται είναι πολλά.
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία