BACK TO
TOP
Διαρθρωτικά Μέτρα

Τροποποίηση στα Σχέδια για καμπινάτα δενδροκομικά

Αποδεκτό έγινε εν μέρει το αίτημα των παραγωγών που προώθησε η Agrenda την περασμένη εβδομάδα, καθώς μετά από τροποποίηση όπως πληροφορείται το Agronews, θα μπορούν πλέον να πριμοδοτηθούν για την αγορά δενδροκομικού τρακτέρ από τα Σχέδια Βελτίωσης ακόμα και αν έχουν αναπόσβεστο χωραφάδικο.

Τροποποίηση στα Σχέδια για καμπινάτα δενδροκομικά

0
0

Στην παραπάνω διάταξη θα εμπίπτουν όσοι πρώτον φυτεύσουν άνω των 20 στρεμμάτων δέντρα και δεύτερον δεν διαθέτουν άλλο δενδροκομικό αναπόσβεστο στην εκμετάλλευσή τους. Σημειώνεται εδώ, ότι σύμφωνα με πληροφορίες, παρά τις πιέσεις από παραγωγούς, θεσμικούς και μελετητές, δεν πέρασε το αίτημα να μπορούν να αγοράσουν τρακτέρ μέσω Σχεδίων Βελτίωσης οι παραγωγοί που αυξάνουν θεαματικά τις δενδροφυτεύσεις τους αλλά διαθέτουν αναπόσβεστο δενδροκομικό, όσο μικρό και να είναι.


Παράλληλα φαίνεται να παραμένει η 12ετία για την απόσβεση των τρακτέρ, σύμφωνα με την τροποποιητική απόφαση.


Αναλυτικό ρεπορτάζ στην εφημερίδα Agrenda που κυκλοφορεί το Σάββατο 31 Μαρτίου  


Υπενθυμίζεται πως οι προτάσεις των μελετητών, που υπέγραφε η Κυριακή Μπαλλή της Οικονομοτεχνικής, όπως είχαν φιλοξενηθεί στην Agrenda, αναφέρουν τα εξής:

1. Αν υπάρχει στην εκμετάλλευση ελκυστήρας αναπόσβεστος , για να ενισχυθεί ο νέος πρέπει ο υφιστάμενος να έχει αποσβεσθεί έως την αγορά του Νέου ελκυστήρα.

Εναλλακτικά να ενισχυθεί ο Νέος ελκυστήρας με ανάλογη απομείωση της εναπομένουσας αξίας του υφιστάμενου ελκυστήρα.

1. Σε αναδιάρθρωση και αύξηση της παραγωγής π.χ. με φυτείες, σε εκμετάλλευση που διαθέτει Γεωργικό ελκυστήρα αναπόσβεστο, να ενισχύεται Δεντροκομικός 2ος ελκυστήρας , και αντίστροφα εφόσον γίνεται αναδιάρθρωση της παραγωγής με επιλέξιμους κλάδους.

2. Η διάρκεια ζωής του ελκυστήρα πρέπει να γίνει 10 έτη από 12 που είναι σήμερα, σύμφωνα με τις σημερινές εντατικές συνθήκες και τη συνεχόμενη αναβάθμιση της τεχνολογίας , σύμφωνα με ειδικές μελέτες καθώς και τη διάρκεια ζωής 10 έτη που χρησιμοποιεί και η Εφορία.

Επισημάνσεις  

Οι παραπάνω προτάσεις απορρέουν από τις σημερινές συνθήκες, προτείνονται από όλους τους συντελεστές του ΠΑΑ του ΥΠΑΑΤ και από το σύνολο των συλλόγων μελετητών της χώρας. Είναι ρεαλιστικές και στηρίζονται πάνω στην μεθοδολογία επιλογής ελκυστήρα , που χρησιμοποιήθηκε σταθερά επί σειρά ετών και σε όλες τις προγραμματικές περιόδους στα Σχέδια Βελτίωσης. Η μεθοδολογία αυτή, είναι επιστέγασμα των επιστημονικών μελετών και της εμπειρίας που έχουν αποκομίσει το ΥΠΑΑΤ και οι Γεωπόνοι Μελετητές έως και σήμερα.

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία