BACK TO
TOP
Βιοκαύσιμα

Νέα σειρά παραμύθια Κοκκινοσκουφίτσας για δασικούς χάρτες

Πρόδηλα σφάλματα, αιτήματα εξαγοράς και αντιρρήσεις είναι μερικά από όσα εξηγεί το υπουργείο Περιβάλλοντος στις δασικές υπηρεσίες, λίγο πριν τη λήξη της προθεσμίας στις 27 Ιουλίου.

Νέα σειρά παραμύθια Κοκκινοσκουφίτσας   για δασικούς χάρτες

3
0
Τα µονοπάτια αναζήτησης «γιατρικού» και λύσεων επούλωσης για τα πρόδηλα σφάλµατα, αιτήµατα εξαγοράς και επεξεργασία αντιρρήσεων επί δασικών χαρτών, περιγράφει εγκύκλιος Φάµελλου προς τις δασικές υπηρεσίες των αποκεντρωµένων διοικήσεων, λίγες µόλις ηµέρες πριν λήξει και της σχετικής προθεσµίας στις 27 Ιουλίου
Σηµειώνεται ότι στις ηλεκτρονικές αιτήσεις που υποβάλλονται υπάρχει συγκεκριµένη σειρά εξέτασης: πρώτα το αίτηµα για πρόδηλο σφάλµα, µετά η αντίρρηση µε αιτιολογικό το πρόδηλο σφάλµα, κατόπιν η αντίρρηση µε παράλληλο αίτηµα εξαγοράς ή έγκρισης επέµβασης υπαγόµενο στο ΟΣ∆Ε και καταληκτικά το αίτηµα εξαγοράς ή έγκρισης επέµβασης του ν. 998/1979

Η εγκύκλιος κάνει γνωστά τα εξής:

Α’ ΜΕΡΟΣ (Αφορά την εφαρµογή των διατάξεωνγια τους δασικούς χάρτες)
1. Η νέα παρ. 9 του άρθρου 17 ν. 3889/2010, που εισάγεται µε την παρ. 3 άρθρου δεύτερου ν. 4462/2017, αφορά την επίσπευση και µάλιστα αυτεπαγγέλτως και υποχρεωτικά για τη διοίκηση, της ενεργοποίησης της έρευνας, κατά προτεραιότητα για τις περιπτώσεις που περιγράφονται στο πρώτο εδάφιο της διάταξης, σύµφωνα µε τα στοιχεία του αναρτηµένου δασικού χάρτη, της µορφής των συγκεκριµένων εκτάσεων κατά τον κρίσιµο χρόνο που ανάγεται η αιτιολογική βάση της κήρυξής τους ως αναδασωτέων, προκειµένου να υπάρξει θετική ή αρνητική εισήγηση ανάκλησης ή τροποποίησης της απόφασης, κατ’ εφαρµογή της παρ. 4 άρθρου 44 ν. 998/1979.

2. Επισηµαίνεται ότι µε τις νέες ισχύουσες διατάξεις, µπορεί, παράλληλα για την ίδια έκταση, να υποβάλλονται αίτηµα υπαγωγής σε πρόδηλο σφάλµα, αίτηµα εξαγοράς ή έγκρισης επέµβασης και αντίρρηση
Η σειρά χειρισµού των ανωτέρω ως προς την εξέτασή τους είναι να προηγείται το αίτηµα για πρόδηλο σφάλµα, η αντίρρηση µε αιτιολογικό το πρόδηλο σφάλµα, η αντίρρηση µε παράλληλο αίτηµα εξαγοράς ή έγκρισης επέµβασης υπαγόµενο στον ΟΣ∆Ε και καταληκτικά το αίτηµα εξαγοράς ή έγκρισης επέµβασης των άρθρων 47 και 47Β ν. 998/1979

3. Το αίτηµα για την υπαγωγή σε πρόδηλο σφάλµα, σύµφωνα µε την 153394/919/12.04.2017 απόφαση Αναπληρωτή Υπουργού Π.ΕΝ., δεν υποκαθιστά την αντίρρηση επί του θεµατικού περιεχοµένου του δασικού χάρτη
Για τη διευκόλυνση της διαδικασίας υποβολής αιτήµατος έχει συνταχθεί και αναπτυχθεί φόρµα ηλεκτρονικού αιτήµατος µέσω της ιστοσελίδας της ΕΚΧΑ Α.Ε. στον δικτυακό τόπο ανάρτησης και υποβολής αντιρρήσεων των δασικών χαρτών, όπου µπορεί να καταχωρίζεται το σχετικό αίτηµα υπαγωγής σε πρόδηλο σφάλµα. Η αίτηση µετά την ολοκλήρωση της ψηφιακής συµπλήρωσής της, υποβάλλεται από τον ενδιαφερόµενο, απαρέγκλιτα, στην οικεία ∆ιεύθυνση ∆ασών για να προχωρήσει αυτή στα προβλεπόµενα. Η υποβολή της αίτησης αφορά εκτυπωµένο ενυπόγραφο αντίγραφο της κατατεθειµένης ψηφιακής αίτησης, το οποίο υποβάλλεται, αυτοπροσώπως ή ταχυδροµικά, στην οικεία ∆ιεύθυνση ∆ασών και λαµβάνει αριθµό πρωτοκόλλου εισερχοµένου εγγράφου-αιτήµατος
Εφόσον το αίτηµα γίνεται αποδεκτό από τη ∆ιεύθυνση ∆ασών για την υπαγωγή σε πρόδηλο σφάλµα, συντάσσεται από την ίδια υπηρεσία υπόµνηµα, που προωθείται στην ΕΠ.Ε.Α., ώστε αυτή να το επικυρώσει. Σε περίπτωση µη αποδοχής της υπαγωγής σε πρόδηλο σφάλµα, η ∆ιεύθυνση ∆ασών απαντά στον ενδιαφερόµενο για την απόρριψη του αιτήµατος
Συνεπώς, στις περιπτώσεις αµφιβολίας υπαγωγής ή απόρριψης του αιτήµατος, µπορεί να υποβάλλεται αντίρρηση εντός των προβλεποµένων προθεσµιών. Εφόσον µε την απόφαση της ΕΠ.Ε.Α. εντάσσεται σε κατηγορία πρόδηλου σφάλµατος, το καταβληθέν ειδικό τέλος αντιρρήσεων επιστρέφεται στο δικαιούχο, σύµφωνα µε την ισχύουσα διαδικασία
Στην εφαρµογή µπορούν να καταχωρούνται και οι περιπτώσεις που διαπιστώνονται πρόδηλα σφάλµατα αυτεπάγγελτα από τα τµήµατα ∆ασικών Χαρτογραφήσεων των ∆ιευθύνσεων ∆ασών
Στην ανωτέρω φόρµα αιτήµατος, µέσω της ιστοσελίδας της ΕΚΧΑ Α.Ε., για υποβολή πρόδηλου σφάλµατος, θα παρέχεται πρόσβαση για τους πολίτες µέχρι το πέρας της προθεσµίας υποβολής αντιρρήσεων. Για τις ∆ιευθύνσεις ∆ασών, που αφορούν περιπτώσεις αυτεπάγγελτης καταχώρισης πρόδηλων σφαλµάτων, η εφαρµογή θα παραµείνει διαθέσιµη για 7 ηµέρες µετά την ανωτέρω προθεσµία
Η ενηµέρωση σχετικά µε την αποδοχή ή την απόρριψη της υπαγωγής σε πρόδηλο σφάλµα, µε απαντητικό έγγραφο στον ενδιαφερόµενο, θα πρέπει να ολοκληρωθεί εντός της προθεσµίας χειρισµού της εφαρµογής από τη ∆ιεύθυνση ∆ασών (δηλ. το αργότερο 7 ηµέρες από την προθεσµία υποβολής αντιρρήσεων)
Αιτήσεις που κατατίθενται απευθείας στη ∆ιεύθυνση ∆ασών, χωρίς να έχει προηγηθεί η ηλεκτρονική υποβολή τους και οι οποίες γίνονται αποδεκτές ως προς την υπαγωγή σε πρόδηλο σφάλµα, εισάγονται στο σύστηµα από την ίδια την υπηρεσία προκειµένου να εξαιρεθούν της µερικής κύρωσης του δασικού χάρτη (η εισαγωγή περαιώνεται το αργότερο εντός των 7 ηµερών από το πέρας της προθεσµίας)
Τέλος, οι ∆ιευθύνσεις ∆ασών µε χρήση της εφαρµογής, θα σηµειώνουν την αποδοχή ή απόρριψη αιτηµάτων που έχουν καταχωρηθεί ηλεκτρονικά

4. Η ατέλεια υποβολής αντιρρήσεων κατά του περιεχοµένου του αναρτηθέντος δασικού χάρτη επεκτάθηκε, σύµφωνα µε την 155973/999/26.04.2017 ΚΥΑ, αποκλειστικά, για τους Οργανισµούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθµού, µε δεδοµένη την υποχρέωση να αποδεικνύουν ότι έχουν έννοµο συµφέρον να αµφισβητήσουν τον δασικό εν γένει χαρακτήρα ή την µορφή έκτασης ή την παράλειψη συµπερίληψης τέτοιων εκτάσεων
Για καµία άλλη περίπτωση ενδιαφερόµενου ή φορέα για υποβολή αντίρρησης για τις περιληφθείσες στον αναρτηθέντα δασικό χάρτη ή κατά της παράλειψης να περιληφθούν δασικού χαρακτήρα, χορτολιβαδικές ή βραχώδεις ή πετρώδεις εκτάσεις, δεν προβλέπεται εξαίρεση καταβολής τού ειδικού τέλους
Αιτήµατα για ανάκληση αντιρρήσεων υποβάλλονται, αποκλειστικά, για όσο διάστηµα διαρκεί και η προθεσµία υποβολής αντιρρήσεων. Αιτήµατα για την επιστροφή του ειδικού τέλους υποβάλλονται, είτε αυτοπροσώπως είτε αποστέλλονται ταχυδροµικά, στα οικεία ΣΥΑ∆Χ, µε θεώρηση του γνήσιου της υπογραφής επί της αίτησης τού δικαιούχου αιτούντος.
Περιπτώσεις που αφορούν αντιρρήσεις, για τις οποίες οφείλεται επιστροφή του καταβληθέντος ειδικού τέλους, για οποιαδήποτε αιτία, ενηµερώνονται οι δικαιούχοι µε οποιοδήποτε πρόσφορο τρόπο, από το ΣΥΑ∆Χ ή τη ∆ιεύθυνση ∆ασών

∆ωρεάν αντιρρήσεις για αγρούς εντός αναδασµού
5. Κατά την επεξεργασία των αντιρρήσεων, εφόσον διαπιστωθούν ελλείψεις στον φάκελο που αφορούν υποβαλλόµενα στοιχεία, ενηµερώνεται ο ενδιαφερόµενος για την αναγκαιότητα προσκόµισής τους και συµπλήρωσης τού φακέλου των αντιρρήσεων µε τα ελλείποντα εντός των προβλεποµένων προθεσµιών. Ο φάκελος της αντίρρησης, είτε συµπληρωθεί είτε όχι µε τα ελλείποντα στοιχεία, προωθείται από τη ∆ιεύθυνση ∆ασών στην αρµόδια ΕΠ.Ε.Α., συνοδευόµενη από σχετική εισήγηση µε την επισήµανση των ενδεχόµενων ελλείψεων και η επιτροπή θα αποφασίσει για την εισαγωγή της προς εξέταση ή µη

6. Πράξεις χαρακτηρισµού που δεν έχουν καταστεί τελεσίδικες, καθόσον εκκρεµούσε η διαδικασία δηµοσιότητας, θεωρούνται ως εκκρεµείς υποθέσεις, µετά την ανάρτηση του δασικού χάρτη που καταργείται και η εφαρµογή τού άρθρου 14 ν. 998/1979. Προσφυγές κατά πράξεων χαρακτηρισµού ενώπιων των αρµόδιων δικαστηρίων αντιµετωπίζονται ως εκκρεµείς υποθέσεις και οι αντιρρήσεις τους υποβάλλονται ατελώς. Οι φάκελοι των υποθέσεων επιστρέφονται από το δικαστήριο στην οικεία δασική υπηρεσία κατόπιν αλληλογραφίας
Επίσης, απαντητικά έγγραφα επί αιτήσεων χαρακτηρισµού εκτάσεων που εκδόθηκαν κατά την περίοδο από τον Μάιο 1981 έως και τις 03.09.1997 (σχετική η 87234/ 7539/03.09.1997 εγκύκλιος οδηγία του υπουργού Γεωργίας), εφόσον δεν έλαβαν τη δηµοσιότητα που επιβάλλεται σύµφωνα µε το άρθρο 14 του νόµου 998/1979, δεν θεωρούνται πράξεις χαρακτηρισµού (είτε τελεσίδικες είτε εκκρεµείς) και συνεπώς επί αυτών υποβάλλονται
κανονικά αντιρρήσεις

7. Στις περιπτώσεις που έχουν εκδοθεί έγγραφα βεβαιωτικού περιεχοµένου σχετικά µε τον χαρακτήρα εκτάσεων περιλαµβανοµένων στους κτηµατικούς χάρτες του ν. 248/1976, κατ’ εφαρµογή των διατάξεων των άρθρων 10 και 21 ν. 3208/2003 µέχρι την κατάργησή τους την 31.03.2011 µε τον ν. 3937/2011, θεωρούνται ότι είναι σε ισχύ ως διαπιστωτικού περί του χαρακτήρα της έκτασης πράξεις και µπορούν να υποβληθούν αντιρρήσεις ατελώς, για να κριθούν από ΕΠ.Ε.Α.

8. Σε ό,τι αφορά αντιρρήσεις, επί γεωτεµαχίων που περιλαµβάνονται εντός διενεργηθέντων αναδασµών, αντιµετωπίζονται κατά τον ίδιο τρόπο µε τις εποικιστικές εκτάσεις. Αυτό σηµαίνει ότι ενδεχόµενες αντιρρήσεις που αφορούν στο δασικό εν γένει χαρακτήρα και µόνο, που προκύπτει από την παλαιότερη αεροφωτογράφιση, υποβάλλονται ατελώς

9. Για τις περιοχές που έχει αναρτηθεί ο δασικός χάρτης, συνεπώς έχει πάψει η εφαρµογή του άρθρου 14 ν. 998/1979 και οι επιτροπές του άρθρου 10 έχουν καταστεί αναρµόδιες για τον χαρακτηρισµό περιοχών ως δάση, δασικών και λοιπών περιπτώσεων, ο ειδικότερος χαρακτηρισµός διενεργείται από την Επιτροπή ∆ασολογίου Περιφερειακής Ενότητας. Κατόπιν τούτου και µε δεδοµένο ότι σε περιοχές της χώρας βρίσκονται ήδη σε ανάρτηση οι δασικοί χάρτες, να µεριµνήσετε για τη σύσταση των επιτροπών, προκειµένου να παρέχεται η δυνατότητα εφαρµογής των διατάξεων της δασικής νοµοθεσίας, στις οποίες προϋπόθεση είναι ο προσδιορισµός της κατηγορίας των ανωτέρω άρθρων 3 και 4

10. Υπενθυµίζουµε ότι ο δασικός χάρτης δεν καταργεί, δεν τροποποιεί, δεν αναστέλλει, ούτε αναιρεί την ισχύ διατάξεων της εν γένει δασικής νοµοθεσίας, αλλά και οποιασδήποτε άλλης διάταξης της γενικής ή ειδικής νοµοθεσίας, που δεν έρχεται σε αντίθεση µε αυτή. Πράξεις της διοίκησης που έχουν εκδοθεί σε εφαρµογή κείµενων διατάξεων και δεν έχουν ανακληθεί ή ακυρωθεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο ή λόγο, είναι σε ισχύ και δεν ανατρέπονται από τον δασικό χάρτη
Κατόπιν τούτων, οι ∆ιευθύνσεις ∆ασών να γνωστοποιήσουν τους αναρτηµένους δασικούς χάρτες στα οικεία δασαρχεία για την εφαρµογή των διατάξεων, που είναι στην αρµοδιότητά τους


Υπόβαθρο ΟΣΔΕ και τοπογραφικό ορίζουν την εξαγορά εκχερσωμένων

 Β ΜΕΡΟΣ (Αφορά στις λοιπές διατάξεις του ν. 4467/2017

1. Με την προσθήκη εδαφίου µετά το τρίτο εδάφιο της παρ. 8 του άρθρου 45 του ν. 998/1979 όπως αυτό προστέθηκε  µε  την  παρ.  1 του άρθρου 1 του ν. 4467/2017, που αφορά τις επεµβάσεις που πραγµατοποιούνται σε εκτάσεις εµβαδού µικρότερου ή ίσου των 4 στρεµµάτων, το ποσό της δαπάνης αναδάσωσης ορίζεται από το γινόµενο του εκάστοτε συντελεστή Μ επί το σταθερό ποσό των 35 ευρώ ανά στρέµµα

Η αναφερόµενη δαπάνη αναδάσωσης της παρ. 2 του άρθρου 47Β του ν. 998/1979 όπως ισχύει, υπολογίζεται σύµφωνα µε τα οριζόµενα στην αριθ. 156157/2343/27.04.2017 (ΦΕΚ 1492/Β’ /2017) Κοινή Υπουργική Απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος και του αναπληρωτή υπουργού Οικονοµικών, κατ’ εφαρµογή του ν. 998/197

2.  Στις περιπτώσεις εκείνες στις οποίες ο δικαιούχος µιας επέµβασης υποχρεώνεται να προβεί σε δασοκοµικές εργασίες ή δασοτεχνικά έργα,  λόγω µη εξεύρεσης αντίστοιχης µε την επέµβαση έκτασης προς  αναδάσωση ή δάσωση, το κόστος της δαπάνης που θα τον επιβαρύνει για τις ανωτέρω εργασίες δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το κόστος της δαπάνης αναδάσωσης ή δάσωσης που θα κατέβαλλε

3. Στις περιπτώσεις εφαρµογής της παρ. 8 του άρθρου 47 του ν. 998/1979, ο καθορισµός της αντικειµενικής αξίας της έκτασης, για την οποία έχει υποβληθεί αίτηµα εξαγοράς, θα πραγµατοποιείται από την οικεία ∆.Ο.Υ. δεδοµένου ότι οι εκτάσεις έχουν διά της εκχέρσωσης µεταβάλλει µορφή και αντιµετωπίζονται ως αγροτεµάχια

4. Για τις εκτάσεις που αφορούν σε κληροτεµάχια, µπάστενες, ανταλλάξιµες εκτάσεις, παραχωρητήρια κλπ, για τις οποίες δεν υπάρχουν τοπογραφικά διαγράµµατα ή οι αποφάσεις συνοδεύονται από σκαρίφηµα, απαιτείται η σύνταξη νέων τοπογραφικών διαγραµµάτων, µε συντεταγµένες κορυφών βασισµένες στο Εθνικό Γεωδαιτικό Σύστηµα Αναφοράς ΕΓΣΑ ‘87, στα οποία θα αποτυπώνονται οι ανωτέρω εκτάσεις και τα οποία θα είναι αρµοδίως θεωρηµένα

5.  Οριστικά παραχωρητήρια που εκδόθηκαν µε σκοπό τη ρητινοκαλλιέργεια, στα οποία έχει µεταβληθεί ο σκοπός της παραχώρησης, ανακαλούνται κατά το τµήµα που µετέβαλλαν χρήση πέραν του εγκεκριµένου σκοπού, και περαιτέρω εξετάζεται εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις υπαγωγής τους στα άρθρα 47 ή 47Β του ν. 998/1979.

6. Σύµφωνα µε την παρ. 9 του άρθρου 45 του ν. 998/1979, από την καταβολή ανταλλάγµατος χρήσης απαλλάσσονται οι Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθµού και οι υπηρεσίες ή φορείς του ευρύτερου δηµόσιου τοµέα (άρθρο 1 παρ. 6 του ν. 1256/1982). Για τους ανωτέρω, προκειµένου να λάβουν την έγκριση επέµβασης του άρθρου 45 του ν. 998/1979 όπως ισχύει, για την υπαγωγή τους στο άρθρο 47Β του ίδιου νόµου, υπολογίζεται µόνο η δαπάνη αναδάσωσης

7.Η παρ. 3 του άρθρου 47 του ν. 998/1979 εντάσσεται στο εφαρµοστικό πλαίσιο της παραγράφου 1 του ίδιου άρθρου

8. Σε συνιδιόκτητα εξ αδιαιρέτου δασοκτήµατα, προκειµένου να εφαρµοστούν οι διατάξεις των άρθρων 47 ή 47Β του ν. 998/1979 όπως ισχύει, απαιτείται η σύµπραξη όλων των συνιδιοκτητών, καθότι σύµφωνα µε την ΑΚ 788 κατ’ αρχήν για τη διοίκηση του κοινού απαιτείται οµοφωνία των κοινωνών. Σύµφωνα µε την ΑΚ 792, η ουσιώδης µεταβολή του κοινού ή δυσανάλογα δαπανηρή προσθήκη σ’ αυτό δεν µπορεί να αποφασιστεί από την πλειοψηφία, ενώ κατά την ΑΚ 793, για την διάθεση ολόκληρου του κοινού αντικειµένου απαιτείται να συµπράξουν όλοι

9. Η παραχώρηση δικαιώµατος της δενδροκοµικής εκµετάλλευσης καστανοτεµαχίων, πραγµατοποιείται κατ’ εφαρµογή του άρθρου 66 του ν. 998/1979 και δεν αφορά στην εφαρµογή των άρθρων 47 ή 47Β του ν. 998/1979 όπως ισχύει

10. Κατά τα προβλεπόµενα στα άρθρα 47 και 47Β του ν. 998/1979 και των κατ’ εφαρµογή αυτών Υπουργικών Αποφάσεων, καθώς και σε συνδυασµό µε την παρ. 10 άρθρου 17 ν. 3889/2010, για περιπτώσεις αποκλίσεων που οφείλονται στις φωτογραµµετρικές µεθόδους αποτύπωσης καθώς και των 5 από 5 ακριβειών των υποβάθρων απεικόνισης του ΟΣ∆Ε, γίνεται αποδεκτό το διάγραµµα του ΟΣ∆Ε στα όρια που καθορίζουν τις ενταγµένες σε αυτό περιοχές και ταυτοποιείται τούτο επί του τοπογραφικού διαγράµµατος του γεωτεµαχίου που συνοδεύει την αίτηση εξαγοράς ή έγκρισης επέµβασης, εφόσον βρίσκονται οι πλευρές του πρώτου (δηλ. διάγραµµα ΟΣ∆Ε) εντός µέγιστης απόστασης 4 µέτρων επί των αντίστοιχων πλευρών του τοπογραφικού επί των ενιαίων υποβάθρων της ΕΚΧΑ Α.Ε


Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία