Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Επιχειρηματικότητα

Αποσύνδεση μπύρας από την εποχική κατανάλωση

Την μεγαλύτερη πρόκληση στην εγχώρια αγορά μπύρας, εντοπίζουν οι παράγοντες της αγοράς αυτής, στο ζητούμενο της αύξησης της κατανάλωσης καθώς και «στην αντιστροφή της εποχικότητας», ενώ παράλληλα, ως προς τις τάσεις, ξεχωρίζουν μεταξύ άλλων, τις περιορισμένες επιλογές που έχει ο καταναλωτής σε draft μπύρες, καθώς και τον αθέμιτο ανταγωνισμό που γνωρίζει το δημοφιλές αλκοολούχο ποτό, από άλλα.

Beer_copy

Πέτρος Γκόγκος

411
0

Η ραγδαία ανάπτυξη των ελληνικών μικροζυθοποιίων, η αυξανόμενη ζήτηση για μπύρα από την πλευρά του καταναλωτικού κοινού και ο επαναπροσδιορισμός της θέσης της στο χώρο της μαζικής εστίασης και της καφεστίασης, πρωταγωνίστησαν σε μια ειδική εκδήλωση που έλαβε χώρα την Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου και πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών(Δ.Ε ΕΕΖ).

Ειδικότερα, η 14η διεθνής έκθεση Horeca 2019, που εγκαινιάστηκε την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου, και θα διαρκέσει μέχρι και την Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου, η οποία αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εμπορικά φόρουμ του ξενοδοχειακού και του ευρύτερου επισιτιστικού κλάδου, φιλοξένησε την πρώτη ημέρα της λειτουργίας της, τη Beer day, μία εκδήλωση αφιερωμένη στην μπίρα και την κουλτούρα της, που πραγματοποιήθηκε στη σκηνή του Beer & Spirits. Στόχος της εκδήλωσης Beer Day, ήταν να προωθήσει την κουλτούρα της μπύρας στους επαγγελματίες του ξενοδοχειακού αλλά και του ευρύτερου επισιτιστικού κλάδου.

H 14η διεθνής έκθεση Horeca 2019, που εγκαινιάστηκε την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εμπορικά φόρουμ του ξενοδοχειακού και του ευρύτερου επισιτιστικού κλάδου.


Κατά την διάρκεια λοιπόν της Beer day αναδείχθηκαν μέσα από ενδιαφέροντα πανελ, ομιλίες και γευστικές δοκιμές, τα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια για την ζυθοποιία, ενώ συστήθηκαν στους επαγγελματίες του κλάδου της μαζικής εστίασης και της καφεστίασης οι ελληνικές βιομηχανίες παραγωγής μπύρας αλλά και οι μικροζυθοποιίες που κατακτούν όλο και περισσότερο έδαφος στις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού.

Εκεί, ο Σοφοκλής Παναγιώτου, πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών, ιδιοκτήτης της SEPTEM Μικροζυθοποιία, τόνισε πως βασική πρόκληση για αυτόν και τους συναδέλφους του ζυθοποιούς, είναι να ανέβει η κατανάλωση της μπύρας, «να κατακτήσει την θέση που της αξίζει, να μην καταναλώνεται μόνο το καλοκαίρι στην παραλία, γιατί είναι ένα ποτό το οποίο μπορεί να συνδυαστεί και με το φαγητό, και με χειμερινές εξόδους».

Από την πλευρά του ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης, της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, και αντιπρόεδρος της Δ.Ε ΕΕΖ, υποστήριξε πως το πιο βασικό είναι η διαμόρφωση μιας κουλτούρας, προκειμένου να ανέβει ο μέσος όρος της κατά κεφαλήν κατανάλωσης μπύρας, ο οποίος σύμφωνα με τον ίδιο είναι ο δεύτερος χαμηλότερος στην Ευρώπη. «Χρησιμοποιείται σαν παγωτό» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Δανιηλίδης.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΖΑ, Αθανάσιος Συριανός, στην έκθεση Horeca.


Την μικρή συγκριτικά με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο κατανάλωση στην Ελλάδα, αποδίδει ο Βασίλης Φιλίππου της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας και στην κρίση, και συγκεκριμένα στο γεγονός ότι αρκετοί νέοι άνθρωποι εγκατέλειψαν τη χώρα. «Μισό εκατομμύριο έφυγαν, είμαστε λιγότεροι, όμως η κατάσταση θα φτιάξει, ενώ εμείς παράλληλα προωθούμε τα προϊόντα μας σε μεγαλύτερο βαθμό», είπε.

Περισσότερο αισιόδοξος, ο Αλέξανδρος Κουρής της  Ζυθοποιίας ΝΗΣΟΣ, είπε πως «ζούμε στην καλύτερη εποχή για την μπύρα. Βλέπουμε μια ακτίνα φωτός». Αν και η αγορά παραμένει κλειστή, όπως τόνισε, αφού οι μικροζυθοποιίες ελέγχουν μόλις το 1% αυτής, με το 80% να έχουν οι πολυεθνικές, υποστήριξε πως τα πράγματα αλλάζουν όταν η συζήτηση ξεφεύγει από τις διαφημιστικές ομπρέλες, τις κιβωτιακές προσφορές κτλ. και στρέφεται στις γεύσεις και το βάθος.

Οι επισκέπτες ειχαν την δυνατότητα να δοκιμάσουν προϊόντα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.




«Η παρουσία μας εδώ, μαρτυρά πως αφενός η μικροζυθοποιία είναι ακόμα στην αρχή, αφετέρου πως υπάρχει βελτίωση στην αγορά», ανέφερε ο Γιάννης Μαρμαρέλης, της Μικροζυθοποιίας Σερρών και Βορείου Ελλάδας.

Ευζωία και λιγότερο αλκοόλ ζητά το κοινό


Όσοι παρακολούθησαν την εκδήλωση Beer Day, είχαν την δυνατότητα να διαγωνιστούν σε διαγωνισμό  γευσιγνωσίας μπύρας, με έπαθλο όλα τα συλλεκτικά ποτήρια της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών.


Σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη, έχει εκδηλωθεί τον τελευταίο καιρό μια παγκόσμια τάση για προϊόντα μπύρας χαμηλού ή καθόλου αλκοόλ, καθώς και προϊόντα με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Στο πλαίσιο αυτό, οι craft μπύρες γίνονται ένα παγκόσμιο τρεντ, ωστόσο «η lager θα παραμείνει για πολύ καιρό ακόμα ηγέτιδα ανάμεσα στις μπύρες».  Σημασία σύμφωνα με τον ίδιο, έχει και η τιμή. «Υπάρχει μεγάλο θέμα με το ύψος των τιμών. Αφορά δομικά θέματα όπως είναι ο ΕΦΚ, ο ΦΠΑ, το εργατικό κόστος, οι εισφορές, η ανάγκη για κέρδος. Όλα αυτά κάνουν κακό στην αγορά. Είναι σημαντικό να έχουμε ποιότητα, σε μια τιμή που θα μπορεί ο καταναλωτής να αγοράσει.

Οι μικροζυθοποιίες διαμορφώνουν άποψη και κουλτούρα



Από την εκδήλωση Beer Day που διοργάνωσε η Ελληνική Ένωση Ζυθοποιών.


Δεν μπορούν να επηρεάζουν την αγορά από άποψη όγκου οι μικροζυθοποιίες, υποστήριξε ο Παντελής Αβραμίδης από την ΕΛΙΞΗ Μικροζυθοποιία, εξηγώντας πως αυτό που μπορούν να καταφέρουν είναι να επηρεάσουν  την αντίληψη του καταναλωτή ως προς την μπίρα. «Η επιρροή, είναι επιρροή εντυπώσεων», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ταυτόχρονα ο ίδιος υποστήριξε πως εφόσον το 70% της κατανάλωσης μπύρας αφορά την βαρελίσια, θα πρέπει να λυθεί το ζήτημα της ποικιλίας στις μπίρες draft. «Έτσι θα αυξήσουμε την κατανάλωση ποιοτικής μπύρας», ανέφερε χαρακτηριστικά. Από την πλευρά του ο κ. Μαρμαρέλης, υποστήριξε πως το πρόβλημα του μάρκετινγκ σε ό,τι αφορά την κατανάλωση μπύρας, μπορεί να λυθεί από τις μικροζυθοποιίες. «Η ύπαρξη μας εδώ σημαίνει ότι κερδίσαμε από κάπου ένα μερίδιο στην αγορά. Πριν από πέντε χρόνια ήμασταν στο 0%. Τώρα στο 1%, και αυτό δεν σημαίνει ότι το πήραμε από κάποια άλλη εταιρεία. Ανταγωνιστήκαμε απευθείας τον καταναλωτή, με την παρουσία μας σε εκθέσεις και σε φεστιβάλ. Θα πάρουμε και άλλο ποσοστό με υπομονή και συνέργειες, είναι νομοτελειακό», κατέληξε.

Από την συζήτηση σχετικά με τις τάσεις της εγχώριας αλλά και της παγκόσμιας αγοράς μπύρας.


Οι Έλληνες Ζυθοποιοί κατέληξαν, στο τέλος της συζήτησης, στην ανάγκη να παραμείνουν ενωμένοι και να
διεκδικήσουν μαζί τα κοινά συμφέροντα που μπορεί να έχουν τόσο στην εγχώρια όσο και στην αγορά του εξωτερικού.  «Έχουμε κάνει ήδη ένα βήμα σημαντικό, μπορούμε να πετύχουμε όλοι μαζί, γιατί υπάρχει χώρος και για μικρούς και για μεσαίους και για μεγάλους στην αγορά της μπύρας», υποστήριξε από την πλευρά του ο . Δανιηλίδης. 

Φωτογραφίες: Γεωργία Καραμαλή

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προιόντα Τεχνολογία