BACK TO
TOP
Business

Στη mainstream αγορά των LOHAS χτίζουν οι εταιρίες τροφίμων

Στην απαιτητική αγορά των καταναλωτών που αναζητούν τον υγιεινό τρόπο ζωής και την αειφορία, επιλέγοντας προιόντα µε βάση τις ηθικές αξίες και όχι την τιµή, στρέφονται ολοένα και περισσότερο µεγάλοι όµιλοι της βιοµηχανίας τροφίµων.

2-Lohas-2

Μαρία Γιουρουκέλη

12
0

Παγκοσµίως, πάνω από έξι στους δέκα (66%) καταναλωτές είναι διατεθειµένοι να δαπανήσουν περισσότερα για ένα προϊόν εάν προέρχεται από βιώσιµο εµπορικό σήµα, ενώ στις ΗΠΑ οι επωνοµαζόµενοι LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability), αποτελούν περισσότερο από το 25% αντιπροσωπεύοντας πάνω από 290 δισ. δολάρια σε πωλήσεις. Την τάση αυτή, φαίνεται να έχει µελετήσει προσεκτικά και ο όµιλος Ελληνικά Γαλακτοκοµεία, και δεν αποκλείεται η ίδρυση θυγατρικής εταιρείας, στην εν µέρει LOHAS αγορά της Σουηδίας, να έχει αυτό το σκεπτικό ανάπτυξης µεριδίων. Σηµειωτέων σήµερα στη Σουηδία το 38% των καταναλωτών είναι LOHAS ενώ το 2025 εκτιµάται πως θα αντιπροσωπεύουν το 52% (KRAV Market Report).

Έτσι, η θυγατρική εταιρεία, Olympus Nordics, έχει πλέον την ευθύνη για τη διανοµή, τοποθέτηση και παρουσία των προϊόντων του ελληνικού γαλακτοκοµικού οµίλου σε Σουηδία, Νορβηγία, ∆ανία και Φινλανδία. Η απόφαση για την ίδρυση θυγατρικής ήρθε τέσσερα χρόνια µετά την είσοδο των προϊόντων του ελληνικού οµίλου στην περιοχή µε τη διανοµή των προϊόντων «OLYMPUS» µεταξύ άλλων σε καταστήµατα των σούπερ µάρκετ ΙCA και COOP. Η γκάµα των προϊόντων που φεύγει πλέον προς τον Βορρά περιλαµβάνει τυριά, γιαούρτι και χυµούς, προϊόντα, δηλαδή, µε αυξανόµενη κατανάλωση. Στη Σουηδία, παραδείγµατος χάριν, η κατανάλωση τυροκοµικών προϊόντων έχει αυξηθεί κατά 22% την τελευταία 10ετία, µε το 70% να αφορά την κατανάλωση κίτρινων τυριών. 

 

Τέσσερα βασικά σηµεία για τους LOHAS

Πάντως σύµφωνα µε ειδικούς της αγορά LOHAS αυτό το είδος πίστης, οι µπράντες συµπεριλαµβανοµένης και της βιοµηχανίας τροφίµων δεν είναι κάτι που κερδίζεται απλά. «Αν θέλετε να κερδίσετε την αγορά LOHAS να είστε πραγµατικοί ή πάτε σπίτι», συστήνουν.

Μάλιστα, όπως λένε, υπάρχουν τέσσερα βασικά σηµεία που πρέπει να γνωρίζουν οι marketeers και άρα η βιοµηχανία που θέλει να προσεγγίσει τους εν λόγω καταναλωτές:

  1. ∆εν υπάρχει δηµογραφική ταυτότητα: Οι καταναλωτές LOHAS δεν ταξινοµούνται δηµογραφικά από νέους σε ηλικιωµένους, από άνδρες σε γυναίκες, από αστούς σε περιαστικούς αλλά από τις αξίες τους: ανησυχία για τον πλανήτη, αυθεντικότητα, ολιστική υγεία και κοινωνική συνείδηση.
  2. Κάτι περισσότερο από βιολογικά: Οι εν λόγω καταναλωτές αναζητούν κάτι περισσότερο από οργανικό (και µερικές φορές, δεν ψάχνουν καν για βιολογικά), αφού ενδιαφέρονται για τις αξίες, όχι µόνο για τα συστατικά και αγοράζουν µάρκες που είναι ειλικρινείς, αυθεντικές και πραγµατικές.
  3. Tρώνε επιδόρπιο: Είναι εσφαλµένη η αντίληψη ότι οι LOHAS αγοράζουν µόνο υγιεινές τροφές. Ενδιαφέρονται για τους ΓΤΟ, τα φυτοφάρµακα, τη βιωσιµότητα και την ευηµερία των εργαζοµένων-αγαπούν επίσης τη σοκολάτα, το cheesecake και τα πατατάκια αρκεί να είναι παραχθέντα µε όρους βιωσιµότητας.
  4. Θέλουν τον λόγο σου: Πιθανότατα η πιο κρίσιµη πληροφορία, είναι ότι δεν τους αρκεί απλά µια καλή διαφήµιση και εκεί κάνουν λάθη οι εταιρείες. Οι εν λόγω καταναλωτές λειτουργούν ως µια προσεκτική οµάδα ερευνητών. Είναι αυτοί που διαβάζουν τις εσωτερικές σελίδες του ιστότοπού των εταιρειών, όλες τις αξιολογήσεις YELP και το σύνολο της πολιτικής εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Αν τους αρέσει αυτό που βλέπουν, µένουν πιστοί δίπλα τους αν διαπιστώνουν ανακολουθίες γίνονται πολέµιοι. Είναι αυτό που λέµε θέλουν τα πραγµατικά - συστατικά του φαγητού τους στις φωτογραφίες του λογαριασµού των εταιρειών στο Instagram.

Διαβάστε αναλυτικό ρεπορτάζ στην Agrenda που κυκλοφορεί το Σάββατο 11 Μαΐου, μαζί με το ένθετο Φυτοπροστασία & Θρέψη

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία