BACK TO
TOP
Μακροοικονομικά

Ρεύμα... αντικατανάλωσης κερδίζει έδαφος διεθνώς με στροφή σε ποιοτικό τρόφιμο

Μνηµονεύοντας την πάλαι ποτέ Πρώτη Κυρία των Φιλιππίνων και τα 3.000 ζευγάρια παπούτσια της, Ιµέλντα Μάρκος, ο αποκαλούµενος πατέρας του σύγχρονου µάρκετινγκ, Φίλιπ Κότλερ, σηµάνει το τέλος της εποχής της αδυσώπητης κατανάλωσης.

Screen-Shot-2021-04-01-at-17_39_14

19
0

Σε άρθρο του µε τίτλο «Ο καταναλωτής την εποχή του κορωνοϊού» υποστηρίζει ότι µεγαλύτερη ανασφάλεια συνεπάγεται µικρότερη καταναλωτική δαπάνη και αυτή µε τη σειρά της µικρότερους τζίρους, µικρότερη κίνηση στα εργοστάσια και λιγότερες θέσεις εργασίας που έρχονται να ενισχύσουν το αίσθηµα ανασφάλειας στην κοινωνία. 

Όταν κλείσει αυτός ο φαινοµενικά ατέρµονος κύκλος της πανδηµίας, το καπιταλιστικό σύστηµα θα έχει µπει σε µια νέα περίοδο και οι καταναλωτές, η ραχοκοκαλιά που επικυρώνει µε το πορτοφόλι της σε µεγάλο βαθµό την υφιστάµενη οικονοµική δοµή, θα αγοράζουν αγαθά µε διαφορετικό σκεπτικό και σίγουρα µεγαλύτερη εγκράτεια. Η περίοδος της «αντικατανάλωσης», ο εφιάλτης των βιοµηχάνων της µαζικής παραγωγής αγαθών, είναι πιο κοντά από ό,τι φοβούνται αρκετοί. Αυτή η φάση θα δει το ποιοτικό τρόφιµο, µε διαπιστωµένα οφέλη στην υγεία και το οποίο έχει παραχθεί σύµφωνα µε τις υποδείξεις των ανερχόµενων περιβαλλοντικών ανησυχιών, σε περίοπτη θέση στις αγορές.

Αρκετές εταιρείες και ετικέτες που δεν µπορούν ή δυσανασχετούν στο να αλλάξουν, απλά θα εξαφανιστούν προµηνύει ο Φίλιπ Κότλερ, αφού οι καταναλωτές θα αναζητήσουν πιο αξιόπιστες και «ευσυνείδητες» ετικέτες. Η εµπέδωση του εύθραυστου της ύπαρξης όπως έγινε µε την πανδηµία, θα εδραιώσει το υγιεινό και ποιοτικό τρόφιµο. Η απώλεια θέσεων εργασίας θα καλλιεργήσει την κουλτούρα της αποταµίευσης και τον περιορισµό της σπατάλης. Λιγότερες εξόδους και περισσότερη µαγειρική στο σπίτι αλλά και ένδυση µε ρούχα βιοµηχανιών που επενδύουν στη λεγόµενη βιωσιµότητα θα γίνουν η νέα µόδα. Προτίµηση σε ετικέτες και εταιρείες που συγχρονίζουν την επικοινωνιακή τους στρατηγική µε το µήνυµα ενός υψηλότερου σκοπού και του γενικού καλού. Τα παραπάνω διαµορφώνουν τους άξονες της αγοράς µετά την πανδηµία σύµφωνα µε τον έµπειρο καθηγητή που επιχειρεί εδώ να συλλάβει την εποχή της «µέτα-κατανάλωσης».

 

 

Οι πέντε κυρίαρχες µεταλλάξεις του σύγχρονου καταναλωτή και ο πυρήνας του νέου µάρκετινγκ

 

Μέσα σε αυτό το νέο περιβάλλον, ο Φίλιπ Κότλερ εντοπίζει πέντε βασικές αποχρώσεις του σύγχρονου καταναλωτή, τις οποίες και µελετά αφού η κατανόηση τα βρίσκονται ανέκαθεν στον πυρήνα της επιστήµης του µάρκετινγκ. Πώς θα πουλήσεις άλλωστε κάτι σε κάποιον αν δεν «τον κόψεις πρώτα»; Οι καταναλωτές που αποζητούν την απλοποίηση της ύπαρξής τους, θέλουν να τρώνε και να αγοράζουν λιγότερο και αποτελούν την πρώτη κατηγορία. Έπειτα έρχονται οι πιο επιθετικοί καταναλωτές-ακτιβιστές της αποανάπτυξης, πολύ κοντά και στην τρίτη κατηγορία, τη νέα γενιά δηλαδή, µε µεγαλύτερες περιβαλλοντικές ευαισθησίες. Ακολουθούν οι επιλεκτικοί που µέσα από το τρόφιµο υιοθετούν τη χορτοφαγία και στην πέµπτη κατηγορία, όσοι αρέσκονται στη «συντήρηση», δηλαδή µε προτίµηση σε εταιρείες µε αγροτικές πρώτες ύλες όπως ρούχα χωρίς ίχνος πλαστικού. 

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία