BACK TO
TOP
Special Reports

Προσέγγιση για κάθε στρατηγική αγορά από το Γραμματικό Σοφάδων

Στις αρχές του 2000 η οικογένεια Γάκη διέκρινε ένα σταθερά ανερχόµενο ενδιαφέρον για φυτά υψηλής προστιθέµενης αξίας, ήτοι τα αρωµατικά και τα βότανα.

Δευτ3-Oros_Levanta

Πέτρος Γκόγκος

39
0

Σήµερα, τα δυο αδέρφια, Αιµιλία και Κωνσταντίνος, µε την βοήθεια του πατέρα τους Γιάννη, ορµώµενοι από το Γραµµατικό Σοφάδων, στη Καρδίτσα, διαχειρίζονται και αναπτύσσουν την Oros Herbs, µια οικογενειακή επιχείρηση η οποία την τελευταία δεκαετία εστιάζει την δραστηριότητά της στη καλλιέργεια τριών διαφορετικών ειδών τσαγιού του βουνού, λεβάντας και ρίγανης, µε σηµεία αναφοράς τον Όλυµπο, τoν ∆οµοκό και τα Γρεβενά. Προορισµός της πρώτης ύλης που παράγει η οικογένεια, οι αγορές του εξωτερικού.

«Είµαστε παραδοσιακά µια αγροτική οικογένεια για πάνω από τρεις δεκαετίες. Ο πατέρας µας, Γιάννης Γάκης, ήταν αυτός που ξεκίνησε πειραµατικά µε την καλλιέργεια λεβάντας και της ρίγανης» εξηγεί στην εφηµερίδα Agrenda  η Αιµιλία Γάκη, η οποία λόγω σπουδών έχει αναλάβει το marketing, την επικοινωνία και την διαχείριση πελατών.

Ο αδελφός της, σαν γεωπόνος είναι υπεύθυνος τόσο για την καλλιέργεια και την παραγωγή όσο και για θέµατα ποιότητας και ασφάλειας, ενώ στο κοµµάτι της καλλιέργειας.

Αναφορικά µε την προώθηση των προϊόντων µας εξηγεί πως «η ρίγανη και η λεβάντα είναι προϊόντα που είναι ήδη γνωστά και χρησιµοποιούνται κατά κόρον και µε πολλούς τρόπους σε όλον τον κόσµο. Το τσάι του βουνού από την άλλη, είναι ευρέως γνωστό στις Βαλκανικές χώρες και στην Ιβηρική χερσόνησο, αλλά ακόµη λίγο γνωστό ή ανερχόµενο σε άλλες χώρες. Υπάρχει διαφοροποίηση δηλαδή στην προώθηση του κάθε φυτού και στην χάραξη στρατηγικής για την εύρεση αγοράς».

Σταθερές συνεργασίες ψάχνουν οι εταιρείες εφόσον εντοπίσουν τα βότανα που θέλουν

«Από την µέχρι στιγµής εµπειρία µας, εάν µια εταιρεία βρει το βότανο που θέλει στην ποιότητα που το θέλει, θα ενδιαφερθεί ενδεχοµένως για σταθερή συνεργασία µε τον παραγωγό» υποστηρίζει η Αιµιλία Γάκη.

Αυτό που επιδιώκει η εταιρεία είναι να αξιοποιήσει το καλό όνοµα που έχουν τα ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό. «Σε γενικές a, είναι γνωστό ότι τα ελληνικά προϊόντα είναι κατά κύριο λόγο υψηλής ποιότητας και βιολογικής αξίας, και αυτό λόγω του κλίµατος, των εδαφολογικών συνθηκών κτλ. Αυτό έχει σαν αποτέλεσµα, να είναι αρκετά υψηλά στις προτιµήσεις των καταναλωτών παγκοσµίως», προσθέτει.

Στην πορεία της συζήτησης, η νεαρή επιχειρηµατίας µας αναφέρει ότι αντλεί αυτοπεποίθηση από την έως τώρα πορεία της εταιρείας, αφού βλέπει πως ο κύκλος εργασιών επιτρέπει την περαιτέρω ανάπτυξή της. «Κάθε χρόνο παρατηρούµε µια σταθερή οικονοµική ανάπτυξη. Παρατηρούµε επίσης αυξανόµενο ενδιαφέρον για τα προϊόντα µας από διαφορετικές αγορές», λέει χαρακτηριστικά, αποκαλύπτοντας πως δεν αποκλείεται στο µέλλον να επιχειρήσουν την τυποποίηση των προϊόντων τους δηµιουργώντας και ένα δικό τους brand. Πάντως στα αµέσως επόµενα βήµατα η οικογένεια θα επιχειρήσει την εδραίωση ενός δικτύου καλλιεργητών µε τους οποίους ήδη συνεργάζεται σε ορισµένες περιοχές κάτω από την δική της καθοδήγηση. Οι βασικότερες µέχρι στιγµής επενδύσεις αφορούν στις καλλιέργειες και περιλαµβάνουν την αγορά κτηµάτων και εγκατάσταση φυτειών σε Όλυµπο και ∆οµοκό.

Αναφορικά µε τις δυσκολίες που αντιµετώπισαν µέχρι τώρα, αυτές προέκυψαν από τον πειραµατισµό. «Πειραµατιστήκαµε αρκετά και µε διαφορετικά φυτά τα οποία δεν γνωρίζαµε καθόλου. Υπήρξαν αρκετές αστοχίες στη διαχείριση του κάθε φυτού προτού µάθουµε τις ιδιαίτερες ανάγκες του καθενός. Πλέον µπορούµε να ισχυριστούµε ότι γνωρίζουµε αρκετά καλά και σε βάθος την συµπεριφορά των φυτών που καλλιεργούµε».

Το άρθρο φιλοξενήθηκε στην εφημερίδα Agrenda που κυκλοφόρησε το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία